IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как да спрем войната на пътя?

За 10 дни – 14 загинали при катастрофи

Как да спрем войната на пътя?

Как да спрем войната на пътя?
Снимка: БТА

Войната на пътя не секва. Всекидневно медиите се превърнахме в статистици, които заедно с МВР отчитаме за жалост бройките на жертвите и ранените.

Данните са повече от жестоки – българинът мре по пътя като гъби, както никнат след дъжд.

Къде заради превишена скорост и препиване, къде заради заспиване и липсата на книжка, но пък зад волана на собствена мощна кола. Къде заради модните напоследък гонки, които стресираха МВР, но пак като всичко у нас – всяко чудо за три дни.

Но статистиката е покъртително кървава – само за десетина дни по родните пътища са загубили живота си десетки българи, а за да бъдем по-конкретни – точно 14.

А до 21-и август от началото на 2015-а – 414 българи намериха смъртта си –  мъже, жени, деца.

Как да спрем войната на пътя? Това попита Dnes.bg в анкетата си.

Почти една трета (31%) от отговорилите 3300 души предлагат КАТ да отнема книжките и да налага солени глоби на провинилите се шофьори.

25 на сто се обявяват за ефективни присъди на причинилите смърт на пътя.

Почти толкова – 22%, смятат, че трябва да променим манталитета си на пътя, защото само с глоби няма да стане, нужно е и разсъдък зад волана.

Всеки десети смята, че при тежко провинение органите на властта трябва освен книжките, да остават на трупчета и колите на джигитите.

4% предлагат държавата да сложи още камери на пътя и да прати повече патрулки на пътя, които да всяват респект на хукналите да "летят" с колите си.

Не са малко и българите – 6 на сто, които по почина на кмета на Нова Загора предлагат да ръсим пътищата ни със светена вода, захар и мед, та да спрем злата поличба с паметници и кръстове на загиналите ни близки покрай пътя.

Още новини от България четете в Dnes.bg

Войната на пътя не секва. Всекидневно медиите се превърнахме в статистици, които заедно с МВР отчитаме за жалост бройките на жертвите и ранените.

Данните са повече от жестоки – българинът мре по пътя като гъби, както никнат след дъжд.

Къде заради превишена скорост и препиване, къде заради заспиване и липсата на книжка, но пък зад волана на собствена мощна кола. Къде заради модните напоследък гонки, които стресираха МВР, но пак като всичко у нас – всяко чудо за три дни.

Но статистиката е покъртително кървава – само за десетина дни по родните пътища са загубили живота си десетки българи, а за да бъдем по-конкретни – точно 14.

А до 21-и август от началото на 2015-а – 414 българи намериха смъртта си, 414 почернени семейства ще тънат в скръб за загубените си деца, роднини и близки.

Как да спрем войната на пътя? Това попитахме читателите на Dnes.bg в анкетата ни. И те ни отговориха, но не съвсем категорично. Разни хора, разни мнения.

Почти една трета (31%) от отговорилите 3300 души предлагат КАТ да отнема книжките и да налага солени глоби на провинилите се шофьори.

25 на сто се обявяват за ефективни присъди на причинилите смърт на пътя.

Почти толкова – 22%, смятат, че трябва да променим манталитета си на пътя, защото само с глоби няма да стане, нужно е и разсъдък зад волана.

Всеки десети смята, че при тежко провинение органите на властта трябва освен книжките, да остават на трупчета и колите на джигитите.

4% предлагат държавата да сложи още камери на пътя и да прати повече патрулки на пътя, които да всяват респект на хукналите да "летят" с колите си.

Не са малко и българите – 6 на сто, които по почина на кмета на Нова Загора предлагат да ръсим пътищата ни със светена вода, захар и мед, та да спрем злата поличба с паметници и кръстове на загиналите ни близки покрай пътя.

Прочети още на: http://www.dnes.bg/stranata/2015/08/25/za-10-dni-14-trupa-na-pytia-kak-da-sprem-voinata.274389

Войната на пътя не секва. Всекидневно медиите се превърнахме в статистици, които заедно с МВР отчитаме за жалост бройките на жертвите и ранените.

Данните са повече от жестоки – българинът мре по пътя като гъби, както никнат след дъжд.

Къде заради превишена скорост и препиване, къде заради заспиване и липсата на книжка, но пък зад волана на собствена мощна кола. Къде заради модните напоследък гонки, които стресираха МВР, но пак като всичко у нас – всяко чудо за три дни.

Но статистиката е покъртително кървава – само за десетина дни по родните пътища са загубили живота си десетки българи, а за да бъдем по-конкретни – точно 14.

А до 21-и август от началото на 2015-а – 414 българи намериха смъртта си, 414 почернени семейства ще тънат в скръб за загубените си деца, роднини и близки.

Как да спрем войната на пътя? Това попитахме читателите на Dnes.bg в анкетата ни. И те ни отговориха, но не съвсем категорично. Разни хора, разни мнения.

Почти една трета (31%) от отговорилите 3300 души предлагат КАТ да отнема книжките и да налага солени глоби на провинилите се шофьори.

25 на сто се обявяват за ефективни присъди на причинилите смърт на пътя.

Почти толкова – 22%, смятат, че трябва да променим манталитета си на пътя, защото само с глоби няма да стане, нужно е и разсъдък зад волана.

Всеки десети смята, че при тежко провинение органите на властта трябва освен книжките, да остават на трупчета и колите на джигитите.

4% предлагат държавата да сложи още камери на пътя и да прати повече патрулки на пътя, които да всяват респект на хукналите да "летят" с колите си.

Не са малко и българите – 6 на сто, които по почина на кмета на Нова Загора предлагат да ръсим пътищата ни със светена вода, захар и мед, та да спрем злата поличба с паметници и кръстове на загиналите ни близки покрай пътя.

Прочети още на: http://www.dnes.bg/stranata/2015/08/25/za-10-dni-14-trupa-na-pytia-kak-da-sprem-voinata.274389
0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до: КуКуКу ( преди 10 години )
    Искаш да кажеш контрова да се намали и изведнъж всички ще почнат по правилата! Ти в ред ли си? Че то сега няма никакъв контрол и виж какво става. Дори и в най-развитите държави има контрол, а селянчето иска никой нищо да не му прави и да го караме на сомоконтрол и самосъзнание. При българина такива неща няма. Само як контрол, яки глоби, затвор и конфискация могат да ни вкарат в пътя. И яко камери навсякъде където може.Те поне не лъжат и не вземат рушвети.Също специален съд за ПТП-бърза процедура
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    KKK,предлагаш да намалим контрола,за да се оправим? Ами то в момента си е точно без контрол и резултатът е виден-за 1 месец над 50 загинали.Почти по 2 живота се губят на ден! Не виждам какво се плашиш от контрола.Това означава когато полицая види нарушение спира и пише акт,а не като сега-пред очите му се извършва нарушение,а той се обръща на другата страна за да не види. Казваш ако блъснеш човек да лежиш.При случая с Петьо в Панагюрище шофьорът беше газил хора преди,но полицай го беше прикрил!
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до ККК ( преди 10 години )
    Едни от най-спокойните държави от гледна точка транспорт са Германия Америка и Англия - там е пълно с камери и дори някои ги обвиняват в полицейщина. В Италия и Испания камери няма и всеки кара както си иска (горе-долу както тук)Къде е извода няма камера/катаджия = няма нарушение и юрушЗа съдебната система си прав че и там има още много какво да се иска.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    ima li korupciq I beznakazanost/neefektivnost v sistemata!? IMA! emi, spasenie nema da ima!za6to mo6tnite koli na staro sa tolkova lesno dostupni!?I te taka...spasenieto e tank, ili pone rollbari, rollcage, kaska I t.n. za spravka poslednite BURZI I QROSTNI 7!
  • #13
    9 rate up comment 4 rate down comment
    KKK ( преди 10 години )
    Много е лошо, че голяма част от хората мислят, че с по-строг контрол, жертвите ще намалеят. Това е робско мислене и отказ от поемане на отговорност, един вид "държавата ще ни оправи ако увеличи глобите и броя патрулки" Защо не пробваме да намалим контрола на минимум (корупцията също ще се намали драстично) и да си оправим съдебната система. Т.е. ако блъснеш някой, защото си пил или си карал със 150 в града, си гниеш в затвора, взимат ти колата и т.н-ама наистина, а не да те пуснат след 3 години
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    karutsar ( преди 10 години )
    За всичко са виновни ПОЛИЦАИТЕ ,защото не ни глобяват както глобяват полицаите в белите страни.ЗАБЕЛЕЖЕТЕ казах НЕ НИ ГЛОБЯВАТ.Ако на стрижат както го правят западните полицаи всичко ще си дойде на място.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    четете за куките и си правете изводите! на кука никога не давайте подкуп! оставете ги гладни и спасете някой живот! вие ако дадете то и някой пиян ще даде а той може да убие вас детето ви или някой роднина.http://***.lentata.com/page_7844.html
  • #10
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Биг Барадър ( преди 10 години )
    На всяко кръстовище - камера! На всяка права отсечка - камера! На всяка пешеходна пътека - камера! На исзхода и входа на всяко населено място - камера! Не само катастрофите и нарушенията ще намалеят, но и престъпността. Не е толкова скъпо и е доста по-евтино и ефективно, отколкото да имаме най-много полиция на глава от населението. Доказано е, че нашата полиция освен заплати и рушвети друго не знае. Има и свестни куки, но те са малцинство. Камери, камери и пак камери! Така ще се оправим.
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    *** би си платил глобата, но ако му вземеш бегачката ток ще го удари.Нека глобите си останат каквито са, но за 3 еднакви леки провинения да се взема книжка. За шофиране без книжка - отнемане на МПС, дори и да не е негово. За убийство на пътя не по невнимание или с утежняващи вината обстоятелства /алкохол, много висока скорост в града/ да се налага ефективен затвор. За алкохол и сега са си нормални наказанията, стига да се прилагат наистина - за малко алкохол глоба, за много затвор.
  • #8
    16 rate up comment 2 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    Контрол и реално налагане на глоби. Дори и сегашните ще свършат работа, стига да се налагат реално. 50 лв веднъж ще ги платиш, втори и на третия ще се замислиш, дори и само за разкарването.Самосъзнанието не ни е проблем. Защо българинът става най-примерният шофьор като излезе навън!?Западняците да не са с голямо съзнание?Просто знаят, че ако нарушат няма да им се размине.При нас всеки знае,че каквото и да направи ще му се размине. Отнемането на МПС за тежки провинения също би била добра мярка.