IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi тръгна по надолнището в Китай

В продължение на години концернът гонеше рекорд след рекорд в страната, а сега внезапно търсенето секва

Audi тръгна по надолнището в Китай

Германският автомобилен производител Audi е продал на своя най-важен експортен пазар Китай значително по-малко коли през юли, в сравнение с година по-рано. Продажбите падат с 12,5% до около 42 300 автомобила, както съобщава базираната в Инголщад и принадлежаща към концерна VW компания. В световен мащаб продажбите през юли отчитат все пак лек ръст от 1,4 на сто до 146 100 единици. С това обаче Audi изостава зад конкурентите си BMW и Daimler, предава ДПА.
Audi тръгна по надолнището в Китай
Снимка: архив Ройтерс

Директорът по маркетинга на Audi Лука ди Мео твърди, че става дума за преходен период, имайки предвид предстоящите смени на моделите. Особено сложно за компанията е положението именно в Китай, където компанията досега продаваше всяка трета своя кола. Най-продаваният тук модел, лимузината A6, ще покаже новия си вариант на пазара едва към края на годината, както и новия голям джип Q7. Новият A4 пък ще бъде представен в Китай едва догодина.

От януари Audi е продала в Китай 316 100 автомобила и по този начин изостава от миналогодишните продажби за същия период с 0,3 на сто. Целта за продажба на поне 600 000 коли през тази година не бе потвърдена от мениджмънта през юли.

Търсенето на автомобили от високия клас в Китай отслабва, тъй като икономиката там като цяло се забавя. И BMW и Mini отчитат спад на продажбите през юли с 6%, но Daimler наваксва с нови модели и по-добра търговска мрежа в Китай и отчита ръст на продажбите от цели 41,5 на сто за месеца, като по този начин наваксва изоставането от конкурентите си.

В световен мащаб Audi изостава и през юли, и през цялата година спрямо своите главни конкуренти. BMW продаде през юли около 148 000 коли от основната си марка, което е ръст от 5,8 на сто на годишна база. Daimler расте с 15,2 на сто при продадени 149 000 коли, а Audi има ръст от 1,4 на сто до 146 000 доставки.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #7
    18 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 10 години )
    Моето скромно мнение е, че и след пускането на новите им "модели" нещата за Ауди няма да се подобрят. Пускането на "нови модели" от типа открийте разликите със старият модел който китаеца вече има, няма да го накара да се бръкне отново. Лошото е че в борда на ФВ май само г-н Пийх ги разбираше тези неща, както и че ограничаването на евтините марки като Шкода например, няма да увеличат продажбите на ФВ.
  • #6
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ето и една излюстративна снимка - http://giggag.com/thumbnails/201307/13747614240m.jpg
  • #5
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не ги мислете нито китайците нито AUDI.Едните се резвиват с бързи темпове макар и на много висока екологична и човешка цена.Другите имат временен спад основно заради смяната на поколенията на водещите модели, но като цяло растат сериозно и то и извън китай (вж. САЩ)
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Продажбите на китайски модели на китайският пазар са се увеличили със 17%.Сега досещате ли се защо чуждите производители ще продават все по-малко там и как китайците сами ще си правят повечето коли.Очаквано между другото.Тези,които разчитат предимно на този пазар ще берат ядове ми се струва.VW продава два пъти повече коли в Китай, отколкото в ЕвропаТова е заглавието на статия от АМ.Нещата май загрубяват...
  • #3
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    хахаха сега всичко било преходно и пазара се бил засищал. е по *** оправдания от тези не бях чел. как така се засища като всяка година расте броят на продадените коли. най голям растеж има точно в китай. ама нищо де ти си вярвай че пазара се засищал. пък може и да си прав. да се засища на определени модели. или по скоро хората да разбират що за *** са и да спират да ги купуват. специално за ваг не се съмнявам, че е така.
  • #2
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    е не не може да бъде това. просто невъзможно ваг да продават по малко. трябва да изпълняват петилетен план и в края на петилетката да са производител с най много продадени коли. и как ще стане това като на най големия си пазар записват падане на продажбите в двуцифрени размери. ех пак ще има мъка. вагенска мъка че не са номер едно.
  • #1
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Така е - особено пък в Китай където престижа е много важно нещо.В Европа купуват модели накрая на производството заради изгодните цени. Китайците искат да карат само новия модел.