IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi тръгна по надолнището в Китай

В продължение на години концернът гонеше рекорд след рекорд в страната, а сега внезапно търсенето секва

Audi тръгна по надолнището в Китай

Германският автомобилен производител Audi е продал на своя най-важен експортен пазар Китай значително по-малко коли през юли, в сравнение с година по-рано. Продажбите падат с 12,5% до около 42 300 автомобила, както съобщава базираната в Инголщад и принадлежаща към концерна VW компания. В световен мащаб продажбите през юли отчитат все пак лек ръст от 1,4 на сто до 146 100 единици. С това обаче Audi изостава зад конкурентите си BMW и Daimler, предава ДПА.
Audi тръгна по надолнището в Китай
Снимка: архив Ройтерс

Директорът по маркетинга на Audi Лука ди Мео твърди, че става дума за преходен период, имайки предвид предстоящите смени на моделите. Особено сложно за компанията е положението именно в Китай, където компанията досега продаваше всяка трета своя кола. Най-продаваният тук модел, лимузината A6, ще покаже новия си вариант на пазара едва към края на годината, както и новия голям джип Q7. Новият A4 пък ще бъде представен в Китай едва догодина.

От януари Audi е продала в Китай 316 100 автомобила и по този начин изостава от миналогодишните продажби за същия период с 0,3 на сто. Целта за продажба на поне 600 000 коли през тази година не бе потвърдена от мениджмънта през юли.

Търсенето на автомобили от високия клас в Китай отслабва, тъй като икономиката там като цяло се забавя. И BMW и Mini отчитат спад на продажбите през юли с 6%, но Daimler наваксва с нови модели и по-добра търговска мрежа в Китай и отчита ръст на продажбите от цели 41,5 на сто за месеца, като по този начин наваксва изоставането от конкурентите си.

В световен мащаб Audi изостава и през юли, и през цялата година спрямо своите главни конкуренти. BMW продаде през юли около 148 000 коли от основната си марка, което е ръст от 5,8 на сто на годишна база. Daimler расте с 15,2 на сто при продадени 149 000 коли, а Audi има ръст от 1,4 на сто до 146 000 доставки.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Чакай сега де, като СОЦваген не трябва да бяга от имиджа си защо съществува Алуди?
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Ауди са си отделна марка, това не е пребоядисана Тойота /Лексус/"Да бе, и затова "спортното" Алди ТТ е на платформа от баничарката ФВ Кади. По-голяма трагикомедия дали ще се намери в съвременното автомобилостроене?
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фолцваген пък като пуснаха един Файтон с името си и поставиха рекорд за най-неудачен автомобил. Подобрен единствено от друтото ВАГ изчадие Вейрон.
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Ауди са си отделна марка, това не е пребоядисана Тойота /Лексус/ Алуди не, че е пребоядисана ами направо си е Фолксваген, Сеат, Шкода.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Също "Не знам нормален човек, който има едни 100-200хил..."Това е познат в психиатриата симптом - Аз съм нормален а другите не са - потърси помощ
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Продължавай да се учудваш. Явно никога не си се качвал в АУДИ.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 10 години )
    Аз изобщо се учудвам, че имат сходни продажби с БМВ и Бенц. Не знам нормален човек, който има едни 100-200хил. и ще се чуди дали БМВ или Ауди. Ауди колкото и да се напъват винаги ще са едни напудрени ВАГ-ени.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    предстоят да излизат нови модели. ново а4, ново а6, ново а8, а7, р8...
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами като правят ***...
  • #8
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На двата кендзефа не им е проблема старите модели. Проблема е че повечето хора не могат да направят разлика между модел 2002г и модел2012г. А8-цата има трагични продажби s-класата има 10 пъти повече, даже преди да излезе новата старата имаше повече от А-8 която беше нова. Ауди продаваше най-много малки модели А3 и кросовъри, обаче Мерцедес и БМВ направиха много хубави модели и в този сегмент. Волво ХС90 направи фурор, хората се записваха година напред за доставка, Рейдж ровъра също, Q7 търсят ку