За първи път представената преди 50 години в САЩ американска легендарна кола Ford Mustang излиза официално на европейските пазари. Най-новото поколение на автомобила се предлага и в България, като официалната му премиера се състоя снощи в София.
За нашия пазар новият Mustang е представен с два двигателя. По-малкият е 2,3-литров EcoBoost с четири цилиндъра. Това е първият двигател с турбо при Mustang, както и първият двигател на Ford с нискоинерционен двуструен турбокомпресор, сочи информацията. Двигателят генерира 317 к.с. и 432 Нм., като подсигурява спринт от място до 100 км/час за 5,8 секунди и среден разход на гориво от 8,0 л/100 км.
Върховият агрегат е добре познатия 5,0-литров V8, който е допълнително оптимизиран за новата генерация на американския автомобил. Моторът е атмосферен и развива 421 к.с. и 530 Нм. С него Mustang ускорява от място до 100 км/час за 4,8 сек. и има среден разход на гориво от 13,5 л/100 км.
Предлаганите трансмисии за модела са ръчна, дело на Getrag, и автоматична, която може да се командва и ръчно чрез пера на волана, разполагайки и със система за подаване на междинна газ.
Моделите за Европа разполагат стандартно с пакет Performance, който осигурява по-мощни спирачки и охлаждане при бързо шофиране. Налични са и няколко режима на управление - Нормален, Спорт+, Писта и Сняг/Мокър, които променят настройките на AdvanceTrac системата за стабилност, реакциите на газта, превключването на предавките и управлението.
Интересна екстра при модела с по-големия мотор е системата Line Lock. Тя задържаща само предните спирачки и позволява на пилота да загрее задните гуми. Тази версия разполага и със система за бърз старт от място.
В сравнение с предишния модел новият Mustang предлага с 28% по-здрава каросерия. Разпределението на тежестта между предния и задния мост е в съотношение 54/46 при модела с 5,0-литровия V8 двигател и 53/47 при версията с 2,3-литровия EcoBoost.
В стандартното оборудване за Европа са включени 19-инчови джанти, ксенонови фарове, задни LED стопове, двузонов климатик, кожена тапицерия на седалките и волана, SYNC 2 с 8-инчов цветен тъчскрийн, заден дифузьор и др. Автомобилът се произвежда в Мичиган, САЩ.
Снимки: Ford
Още по темата:
Първата партида Ford Mustang се разграби за 30 секунди
Най-големият фен на Mustang в Европа
Защо Ford Mustang е легенда