fallback

Subaru Outback - всъдеходно комби за пример

Тествахме петото поколение на японския модел

Петата генерация на едно от най-популярните всъдеходни комбита – Subaru Outback, е на пазара и нямаше как да пропуснем шанса да го видим в действие. Това е един модел, който се е превърнал в еталон в своя сегмент, благодарение на големия си пътен просвет и заради отличната си система за задвижване на четирите колела.Японците обаче не лежат само на стари лаври, а непрекъснато усъвършенстват колата. Нейното ново поколение идва с редица най-съвременни електрони системи за сигурност, които трябва да направят Outback още по-популярен. А от Subaru се гордеят с факта, че подобренията по автомобила са направени след консултации с клиентите на марката, чиито препоръки и съвети са взети под внимание.Новото Subаru Outback е по-голямо от своя предшественик. Дължината е 4815 мм, широчината – 1840 мм, а височината – 1605 мм. Запазено е обаче разстоянието между двете оси - 2745 мм. Пътният просвет също е по-голям и вече достига 20 мм.Дизайнът на машината на свой ред е променен незначително, като това си има просто обяснение. Идеята е автомобилът да си остане лесно разпознаваем. Все пак са нанесени и корекции, за да може комбито да се хареса и на публиката в Европа, която е доста претенциозна. Като цяло обаче комбито е запазило типичните за марката шестоъгълна решетка и големи кръгли фарове за мъгла, но много по-широко приложение намират светодиодните светлини.Голямата изненада е в салона, където промените са сериозни. Тук вече говорим за премиум, което показва амбициите на Subaru да се пребори с конкурентите в най-високите класове на всъдеходните комбита. Нова е иновативна мултимедийна система Starlink, а вътрешното пространство е нараснало в сравнение с предишното поколение.По време на теста на разположение бяха само дизеловите версии на новия Outback. Тяхното задвижване е поверено на 2,0-литров двигател, развиващ 150 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Той работи в комбинация с безстепенната CVT Lineartronic скоростна кутия, която поне според нас, не е от големите плюсове на автомобила.  Да, с нея се свиква, но усещането, особено при нужда от изпреварване, не е от най-приятните.Иначе трансмисията е добре съчетана със системата за задвижване на четирите колела, при която съотношението е 60:40 в полза на предния двигателен мост. При нужда 80% от тягата може да се прехвърли към предния или задния мост чрез многодискова муфа. Технологията има и специален режим X-Mode, който е предназначен за придвижване по трудни терени. Той променя настройките на двигателя, скоростната кутия и системата за стабилизация, когато водачът реши да се пробва извън пътя. Система прави от Subaru Outback един от най-високо проходимите модели в сегмента, като успяхме да се убедим в нейните предимства.Що се касае до пътуването по асфалтирани пътища, там комбито се държи на познатото високо ниво. Автомобилът е стабилен, подчинява се лесно на командите и като цяло не отстъпва на лидерите в сегмента. А благодарение на системите за безопасност е още по-приятен за управление.Голямата новост при петата генерация на Outback е технологията EyeSight V, която представлява обединени на едно място асистенти за безопасност. Те се предлагат още в серийното оборудване, като работят с помощта на две камери с обхват малко над 100 метра. Задачата им е да разпознават и да известяват шофьора за евентуални опасности на пътя, като напускане на избраната лента на движение, твърде бързо приближаване към друго превозно средство, изскачане на пешеходци на пътя и т.н., като предупреждават и при нужда предприемат самостоятелно аварийно спиране.Комбито предлага и система, улесняваща заобикалянето на препятствия на пътя. При рязко натискане на педала на спирачката и завиване технологията прехвърля повече спирачно усилие към колелата от завиващата страна, което улеснява смяната на посоката.Освен това Outback разполага и с адаптивен круз-контрол, който реагира не само при настигане на движещ се отпред автомобил, но и когато неговите стопове светнат. Системата работи при скорост до 180 км/ч, като водачът само може да настрои предпочитаната от него дистанция спрямо превозните средства отпред.Като цяло машината се доближава до идеалния семеен автомобил, с който можете да отидете както на море и съответно да натоварите много багаж, така и да се качите на вилата си. Разходът на гориво при дизеловия вариант е около 6 л/100 км при разумно каране. Цените стартират от 67 400 лв.Снимки: Automedia.bg

Тагове: subaru outback
fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кое е повече бе врунгел?9 степени или степени до безкрайност? Хайде вземайкалкулатора и почвай да смяташ! Знам, че си *** и няма да успееш, затова имаш вариант помощ от приятел или помощ от публиката!А качвал ли си се на кола с вариатор и карал ли си такава? Тези от АМ нищо не са карали, а ги пишат статиите наизуст. Вариатора на Субару е много добър и всички го хвалят. Горките редакторчета не можели да изпреварват с него. Пълни профани и смешници! Като не усещат колата да ползват мултитроника!
  • #14
    Изпреварване ( преди 9 години )
    Лигня-троникът се свърши от напъване, тира обаче идва ли идва!
  • #13
    Анонимен ( преди 9 години )
    хората вече на 9 степени преминаха а тия... даже и корейците ги изпреварват
  • #12
    thebrainless ( преди 9 години )
    Пубера дурварофен, очевидно страда от ментални проблеми, щом разполага с 2 изречения в речника си.Колкото до последно поколение вариаторна кутия, отзивите са положителни.
  • #11
    субару-не-фен ( преди 9 години )
    демек ако искаш нормално и динамично превключване ръгай ръчката!тия субару-оризари не са ли чували за модерни 7-8 степенни автоматици, има ги дори и с 2 съединителя вече от 5-6 години!?
  • #10
    до: ex Subaru owner ( преди 9 години )
    Стига писа глупости бе ***! хич и не се прави, че си имал Субару, защото си толкова прозрачен, че просто няма на къде. Като начало ще ти кажа, че Субару се купува не да върви много, а да те закара най-бързо и безпроблемно от т.А до т.Б. Ако беше имал Субару, нямаше да дрънкаш подобни глупости. Следващата ти лъжа е, че в момента имаш кола, която е по-широка, 2 пъти по-малко гори, по-евтина, като нова и предполагам е с 8-скоростната кутия на ZF. Такава кола не съществува, но все пак кажи коя е!
  • #9
    Анонимен ( преди 9 години )
    Защото Аутбек от тези години няма с ръчка.Ако искаш да се светнеш за разликата - ходи и покарай последната 3-та серия на БМВ с 8 степенните кутии и модерните дизели. За 106 000 лева (толкова беше фактурата за моето като е било ново) не е като да няма избор и то с XDrive.После пак ми говори за Субару. Само човек, който не е карал и двете може да твърди обратното. Това Субару от статията с този умрял мотор и кутия за 80+++ лева не знам изобщо къде отива.
  • #8
    Анонимен ( преди 9 години )
    е хайде де кажи го. А като си толкова ербап, защо не си взе Субару 3.0 с ръчна скоростна кутия?
  • #7
    Дърваруфен ( преди 9 години )
    Тук здраво са тествали пили, рендета, тесли и др. дърводелски инструменти.
  • #6
    ex Subaru owner ( преди 9 години )
    Да кажем, че нещо, което е по-широко от него, харчи 2 пъти по-малко, върви повече от него и не струва повече от него като ново. За скоростни кутии няма да споменавам, че ме напушва на смях.За справка - Субито ми беше 3.0 2008 година, 5 EAT.
fallback
Последни