fallback

Subaru Outback - всъдеходно комби за пример

Тествахме петото поколение на японския модел

Петата генерация на едно от най-популярните всъдеходни комбита – Subaru Outback, е на пазара и нямаше как да пропуснем шанса да го видим в действие. Това е един модел, който се е превърнал в еталон в своя сегмент, благодарение на големия си пътен просвет и заради отличната си система за задвижване на четирите колела.Японците обаче не лежат само на стари лаври, а непрекъснато усъвършенстват колата. Нейното ново поколение идва с редица най-съвременни електрони системи за сигурност, които трябва да направят Outback още по-популярен. А от Subaru се гордеят с факта, че подобренията по автомобила са направени след консултации с клиентите на марката, чиито препоръки и съвети са взети под внимание.Новото Subаru Outback е по-голямо от своя предшественик. Дължината е 4815 мм, широчината – 1840 мм, а височината – 1605 мм. Запазено е обаче разстоянието между двете оси - 2745 мм. Пътният просвет също е по-голям и вече достига 20 мм.Дизайнът на машината на свой ред е променен незначително, като това си има просто обяснение. Идеята е автомобилът да си остане лесно разпознаваем. Все пак са нанесени и корекции, за да може комбито да се хареса и на публиката в Европа, която е доста претенциозна. Като цяло обаче комбито е запазило типичните за марката шестоъгълна решетка и големи кръгли фарове за мъгла, но много по-широко приложение намират светодиодните светлини.Голямата изненада е в салона, където промените са сериозни. Тук вече говорим за премиум, което показва амбициите на Subaru да се пребори с конкурентите в най-високите класове на всъдеходните комбита. Нова е иновативна мултимедийна система Starlink, а вътрешното пространство е нараснало в сравнение с предишното поколение.По време на теста на разположение бяха само дизеловите версии на новия Outback. Тяхното задвижване е поверено на 2,0-литров двигател, развиващ 150 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Той работи в комбинация с безстепенната CVT Lineartronic скоростна кутия, която поне според нас, не е от големите плюсове на автомобила.  Да, с нея се свиква, но усещането, особено при нужда от изпреварване, не е от най-приятните.Иначе трансмисията е добре съчетана със системата за задвижване на четирите колела, при която съотношението е 60:40 в полза на предния двигателен мост. При нужда 80% от тягата може да се прехвърли към предния или задния мост чрез многодискова муфа. Технологията има и специален режим X-Mode, който е предназначен за придвижване по трудни терени. Той променя настройките на двигателя, скоростната кутия и системата за стабилизация, когато водачът реши да се пробва извън пътя. Система прави от Subaru Outback един от най-високо проходимите модели в сегмента, като успяхме да се убедим в нейните предимства.Що се касае до пътуването по асфалтирани пътища, там комбито се държи на познатото високо ниво. Автомобилът е стабилен, подчинява се лесно на командите и като цяло не отстъпва на лидерите в сегмента. А благодарение на системите за безопасност е още по-приятен за управление.Голямата новост при петата генерация на Outback е технологията EyeSight V, която представлява обединени на едно място асистенти за безопасност. Те се предлагат още в серийното оборудване, като работят с помощта на две камери с обхват малко над 100 метра. Задачата им е да разпознават и да известяват шофьора за евентуални опасности на пътя, като напускане на избраната лента на движение, твърде бързо приближаване към друго превозно средство, изскачане на пешеходци на пътя и т.н., като предупреждават и при нужда предприемат самостоятелно аварийно спиране.Комбито предлага и система, улесняваща заобикалянето на препятствия на пътя. При рязко натискане на педала на спирачката и завиване технологията прехвърля повече спирачно усилие към колелата от завиващата страна, което улеснява смяната на посоката.Освен това Outback разполага и с адаптивен круз-контрол, който реагира не само при настигане на движещ се отпред автомобил, но и когато неговите стопове светнат. Системата работи при скорост до 180 км/ч, като водачът само може да настрои предпочитаната от него дистанция спрямо превозните средства отпред.Като цяло машината се доближава до идеалния семеен автомобил, с който можете да отидете както на море и съответно да натоварите много багаж, така и да се качите на вилата си. Разходът на гориво при дизеловия вариант е около 6 л/100 км при разумно каране. Цените стартират от 67 400 лв.Снимки: Automedia.bg

Тагове: Subaru Outback
fallback
  • #45
    Или?? ( преди 9 години )
    Както в Европа така и в Америка и всички останали континенти на планетата Земя за качествен и премиум автомобил се счита Немския.Ти отворко като си живял в Америка кои марки според теб там са масови сред елита .??Я се стягаи бе играч...
  • #44
    до: Росен Босен ( преди 9 години )
    Много си глупаво моето момче! Много! Бил на бригада в САЩ! УжаСт! А ние дето сме живели там какво да кажем? Къде си бил бе ***? Я разкажи! Аз пък ще ти кажа, че ако си бил на бригада и си обикалял достатъчно по пътищата (не само главните) щеше да знаеш, че има и такива пътища, които никога и никъде в БГ няма да ги видиш. Ама, като не си си показвал носа от селото си мислиш, че в САЩ всички пътища са перфектни. И кво викаш Гоуф, Патас, аЛуди имат по-здраво окачване от Outback! Много си зле!
  • #43
    Анонимен ( преди 9 години )
    М да, а на 100 000 голфа има по един Роус Ройс, а те съвсем скапани автомобили!И какво разправяш, окачване на Аутбек по-скапано от това на голф и това личало в съотношение на използвани еденици в Бг?
  • #42
    И ( преди 9 години )
    Мноо зле е като екстериор и интериор но в сравнение с останалите Японски кошници си е добре.
  • #41
    Анонимен ( преди 9 години )
    Росен, ти здравина на окачвана на Аутбек сравняваш с голф, пасат и астра ли мойто момче, ама ти верно си много зле, личи си липсата на опит!
  • #40
    до: Роско-Боско ( преди 9 години )
    Селски, като отидеш в Америка, там пък никакви стари немски *** не можеш да видиш. Ти българия с Америка ли ще е сравняваш? Много си елементарен. Типично за феновете на немското, чалгата и шкембето.
  • #39
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бедните прости Европейчета са някаъде в средновековието още.
  • #38
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Японски автомобил, който да е на възраст на 15 години и да все още е в движение, много може да се види!Сравнението е неуместно! "Смехоран, имам такава кола с около 400 коня под капака и не само че се движи ами и сигурно и кръгчета ще може да прави около тебе докато ти се "движиш"...пардон влачиш...
  • #37
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най-добрата марка в света. Навремето имаше и други добри машини - 123 и 124 на мергел, сааб 900, старите/не тези от 80-те и 90-те/опели, голф 2, първите пасати и други членове на клуб 1 000 000/машини минаващи милион км. до основен/ днес май са останали само субару, хонда и някои модели на тойота. Дори мазда идват малко кекави за членство в този клуб, макар че АБ много ги хвалят.
  • #36
    Анонимен ( преди 9 години )
    И най евтиния Японски автомобил зарявя най скъпия европейски клозет.
fallback
Последни