fallback

Subaru Outback - всъдеходно комби за пример

Тествахме петото поколение на японския модел

Петата генерация на едно от най-популярните всъдеходни комбита – Subaru Outback, е на пазара и нямаше как да пропуснем шанса да го видим в действие. Това е един модел, който се е превърнал в еталон в своя сегмент, благодарение на големия си пътен просвет и заради отличната си система за задвижване на четирите колела.Японците обаче не лежат само на стари лаври, а непрекъснато усъвършенстват колата. Нейното ново поколение идва с редица най-съвременни електрони системи за сигурност, които трябва да направят Outback още по-популярен. А от Subaru се гордеят с факта, че подобренията по автомобила са направени след консултации с клиентите на марката, чиито препоръки и съвети са взети под внимание.Новото Subаru Outback е по-голямо от своя предшественик. Дължината е 4815 мм, широчината – 1840 мм, а височината – 1605 мм. Запазено е обаче разстоянието между двете оси - 2745 мм. Пътният просвет също е по-голям и вече достига 20 мм.Дизайнът на машината на свой ред е променен незначително, като това си има просто обяснение. Идеята е автомобилът да си остане лесно разпознаваем. Все пак са нанесени и корекции, за да може комбито да се хареса и на публиката в Европа, която е доста претенциозна. Като цяло обаче комбито е запазило типичните за марката шестоъгълна решетка и големи кръгли фарове за мъгла, но много по-широко приложение намират светодиодните светлини.Голямата изненада е в салона, където промените са сериозни. Тук вече говорим за премиум, което показва амбициите на Subaru да се пребори с конкурентите в най-високите класове на всъдеходните комбита. Нова е иновативна мултимедийна система Starlink, а вътрешното пространство е нараснало в сравнение с предишното поколение.По време на теста на разположение бяха само дизеловите версии на новия Outback. Тяхното задвижване е поверено на 2,0-литров двигател, развиващ 150 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Той работи в комбинация с безстепенната CVT Lineartronic скоростна кутия, която поне според нас, не е от големите плюсове на автомобила.  Да, с нея се свиква, но усещането, особено при нужда от изпреварване, не е от най-приятните.Иначе трансмисията е добре съчетана със системата за задвижване на четирите колела, при която съотношението е 60:40 в полза на предния двигателен мост. При нужда 80% от тягата може да се прехвърли към предния или задния мост чрез многодискова муфа. Технологията има и специален режим X-Mode, който е предназначен за придвижване по трудни терени. Той променя настройките на двигателя, скоростната кутия и системата за стабилизация, когато водачът реши да се пробва извън пътя. Система прави от Subaru Outback един от най-високо проходимите модели в сегмента, като успяхме да се убедим в нейните предимства.Що се касае до пътуването по асфалтирани пътища, там комбито се държи на познатото високо ниво. Автомобилът е стабилен, подчинява се лесно на командите и като цяло не отстъпва на лидерите в сегмента. А благодарение на системите за безопасност е още по-приятен за управление.Голямата новост при петата генерация на Outback е технологията EyeSight V, която представлява обединени на едно място асистенти за безопасност. Те се предлагат още в серийното оборудване, като работят с помощта на две камери с обхват малко над 100 метра. Задачата им е да разпознават и да известяват шофьора за евентуални опасности на пътя, като напускане на избраната лента на движение, твърде бързо приближаване към друго превозно средство, изскачане на пешеходци на пътя и т.н., като предупреждават и при нужда предприемат самостоятелно аварийно спиране.Комбито предлага и система, улесняваща заобикалянето на препятствия на пътя. При рязко натискане на педала на спирачката и завиване технологията прехвърля повече спирачно усилие към колелата от завиващата страна, което улеснява смяната на посоката.Освен това Outback разполага и с адаптивен круз-контрол, който реагира не само при настигане на движещ се отпред автомобил, но и когато неговите стопове светнат. Системата работи при скорост до 180 км/ч, като водачът само може да настрои предпочитаната от него дистанция спрямо превозните средства отпред.Като цяло машината се доближава до идеалния семеен автомобил, с който можете да отидете както на море и съответно да натоварите много багаж, така и да се качите на вилата си. Разходът на гориво при дизеловия вариант е около 6 л/100 км при разумно каране. Цените стартират от 67 400 лв.Снимки: Automedia.bg

Тагове: subaru outback
fallback
  • #35
    Кико ( преди 9 години )
    До последния анонимен:Да ти покажа ли един движещ се родоначалник на серийните 4х4 автомобили - Субару Леоне от 1982 г.? Вярно е, че няма 40 години, но автомобилът се движи добре с неговия си 1.8 литров боксер.
  • #34
    Анонимен ( преди 9 години )
    Все едно да обясниш на дивия балкански *** слушащ Азис и Преслава за последния албум на Пинк Флойд или за нови парчета на Продижи.Мисия невъзможна.
  • #33
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най коравата машина на света.Чалгарите марш от тук.
  • #32
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    юни месец видях едно такова на живо на ОМВ Търговище, още беше с транзитен номер! на живо е изключително впечатляващо и масивно! Респект, суби!дайте ми мнение за новото волво ХЦ70 срещу аутбек, ей така за фасон! ;-)
  • #31
    Анонимен ( преди 9 години )
    калпав мотор + калпава скоростна кутия = очаквана оризарска комбинация
  • #30
    Кико ( преди 9 години )
    "Io invece mi prendo una Subaru! - Аз обаче ще си купя Субару!"Това бе девизът на Субару Италия преди години и отговорът бе:"Hai raggione! - Имаш право!" Карайте си другите марки, аз ще се наслаждвам на този красавец.
  • #29
    до DSW ( преди 9 години )
    тая "пропаднала фирма" продава в Северна Америка повече от всичките ви любими вагенски кошници взети заедно
  • #28
    Анонимен ( преди 9 години )
    Закривай мазните долни *** пишещи тук световни глупости.Няма по долно просто племе от простия тапир *** Балкански.
  • #27
    DSW ( преди 9 години )
    Тази пропаднала фирма требе да се закрие ил ида ги купи някой.Навремето имаше субарута,това сега са ***.вътре пълен отврат.Двигатели най-голямата трагедия за дизела нема говорим.Да се гръмнат,грозотия и калпаво изпълнение.След аутбек-а от 2006 та и STi WRX натам нищо не става от тия.Закривайййй
  • #26
    Out of space ( преди 9 години )
    доyaroslav_stanchev : Няма как Субару да стане по евтино в Европа, защото примерно Аутбека се произвежда в Япония, тоест извън Европейския съюз. Което означава допълнителни налози които утежняват доста цената. В Щатите базов Аутбек е на цена 25 000 долара, по глокса към днешна дата 1,75лв означава 43 750лв. За автомат и двойно задвижване си е оферта както и да бъде погледнато.
fallback
Последни