fallback

Subaru Outback - всъдеходно комби за пример

Тествахме петото поколение на японския модел

Петата генерация на едно от най-популярните всъдеходни комбита – Subaru Outback, е на пазара и нямаше как да пропуснем шанса да го видим в действие. Това е един модел, който се е превърнал в еталон в своя сегмент, благодарение на големия си пътен просвет и заради отличната си система за задвижване на четирите колела.Японците обаче не лежат само на стари лаври, а непрекъснато усъвършенстват колата. Нейното ново поколение идва с редица най-съвременни електрони системи за сигурност, които трябва да направят Outback още по-популярен. А от Subaru се гордеят с факта, че подобренията по автомобила са направени след консултации с клиентите на марката, чиито препоръки и съвети са взети под внимание.Новото Subаru Outback е по-голямо от своя предшественик. Дължината е 4815 мм, широчината – 1840 мм, а височината – 1605 мм. Запазено е обаче разстоянието между двете оси - 2745 мм. Пътният просвет също е по-голям и вече достига 20 мм.Дизайнът на машината на свой ред е променен незначително, като това си има просто обяснение. Идеята е автомобилът да си остане лесно разпознаваем. Все пак са нанесени и корекции, за да може комбито да се хареса и на публиката в Европа, която е доста претенциозна. Като цяло обаче комбито е запазило типичните за марката шестоъгълна решетка и големи кръгли фарове за мъгла, но много по-широко приложение намират светодиодните светлини.Голямата изненада е в салона, където промените са сериозни. Тук вече говорим за премиум, което показва амбициите на Subaru да се пребори с конкурентите в най-високите класове на всъдеходните комбита. Нова е иновативна мултимедийна система Starlink, а вътрешното пространство е нараснало в сравнение с предишното поколение.По време на теста на разположение бяха само дизеловите версии на новия Outback. Тяхното задвижване е поверено на 2,0-литров двигател, развиващ 150 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Той работи в комбинация с безстепенната CVT Lineartronic скоростна кутия, която поне според нас, не е от големите плюсове на автомобила.  Да, с нея се свиква, но усещането, особено при нужда от изпреварване, не е от най-приятните.Иначе трансмисията е добре съчетана със системата за задвижване на четирите колела, при която съотношението е 60:40 в полза на предния двигателен мост. При нужда 80% от тягата може да се прехвърли към предния или задния мост чрез многодискова муфа. Технологията има и специален режим X-Mode, който е предназначен за придвижване по трудни терени. Той променя настройките на двигателя, скоростната кутия и системата за стабилизация, когато водачът реши да се пробва извън пътя. Система прави от Subaru Outback един от най-високо проходимите модели в сегмента, като успяхме да се убедим в нейните предимства.Що се касае до пътуването по асфалтирани пътища, там комбито се държи на познатото високо ниво. Автомобилът е стабилен, подчинява се лесно на командите и като цяло не отстъпва на лидерите в сегмента. А благодарение на системите за безопасност е още по-приятен за управление.Голямата новост при петата генерация на Outback е технологията EyeSight V, която представлява обединени на едно място асистенти за безопасност. Те се предлагат още в серийното оборудване, като работят с помощта на две камери с обхват малко над 100 метра. Задачата им е да разпознават и да известяват шофьора за евентуални опасности на пътя, като напускане на избраната лента на движение, твърде бързо приближаване към друго превозно средство, изскачане на пешеходци на пътя и т.н., като предупреждават и при нужда предприемат самостоятелно аварийно спиране.Комбито предлага и система, улесняваща заобикалянето на препятствия на пътя. При рязко натискане на педала на спирачката и завиване технологията прехвърля повече спирачно усилие към колелата от завиващата страна, което улеснява смяната на посоката.Освен това Outback разполага и с адаптивен круз-контрол, който реагира не само при настигане на движещ се отпред автомобил, но и когато неговите стопове светнат. Системата работи при скорост до 180 км/ч, като водачът само може да настрои предпочитаната от него дистанция спрямо превозните средства отпред.Като цяло машината се доближава до идеалния семеен автомобил, с който можете да отидете както на море и съответно да натоварите много багаж, така и да се качите на вилата си. Разходът на гориво при дизеловия вариант е около 6 л/100 км при разумно каране. Цените стартират от 67 400 лв.Снимки: Automedia.bg

Тагове: subaru outback
fallback
  • #25
    Анонимен ( преди 9 години )
    Също така таблото му е перфектно - премиум материали и модерен вид съчетан с консерватизма на Субару. Резултатът е впечатляващ.
  • #24
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много красив високопроходим автомобил от старата школа.При това изглежда чудесно в локвата.Излъчва мощност,надеждност и модернизъм.Кола, на която можеш да се довериш.Не случайно Субару са еталон в този клас.
  • #23
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хюндай копнаха от Ауди голямата решетка, сега Субару копнаха Хюндая. Но Хюндая вътре е с няколко класи по-луксозен интериор и салон. Таблото на това Субару май може да се конглокира само с Лада Нива и Дачия Дъстър. Абе това са си основни постулати: Белите не могат да скачат, Японците не могат да правят коли...
  • #22
    Анонимен ( преди 9 години )
    Предната решетка е директно взета от Hyundai. Субару отново изостават.
  • #21
    thebrainless ( преди 9 години )
    Къде го казват това за вариатора в последните издания на Subaru шефе, ти изобщо гледал ли си ревюта на журналисти?
  • #20
    насаааам народеее!!! ( преди 9 години )
    насаам на евтините дървару-пластмасииии
  • #19
    То Йотов ( преди 9 години )
    Страшен тест са му направили на Субаруто- карали са го по равен, гладък черен път и са го прекарали през някаква локва, през която може да мине всяка малка градска кола. Иначе колата може много повече от този псевдо тест.
  • #18
    До по-долния ( преди 9 години )
    цял свят казва, че вариатора на субару е ***, само той не разбрал!а че е абсолютен профан говори "сравнението" му с 8-степенния ZF
  • #17
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    И какво са излъгали Автомедия?Че кола с 2,0 л. и 150 к.с. мотор,тежаща 1600 кг. и автомат не може да се изстреля ли?Ми как да стане,малък двигател,много килограми и бавния автомат,какво повече да се коментира???Иначе Субаруто е добро,но да е бензиново....и малко по-евтино,като за нас,европейските скъсаняци.
  • #16
    до Автомедия ( преди 9 години )
    Статията ви уж е написана според тест на колата и лични впечатления, но не изглежда така... Никъде не видях да изразите някакво мнение освен за трансмисията, която няма как да не се съглася с колегите по долу, че не е 8 степенен ZF, но пък за вариаторна всички казват, че е доста добра! Тук въпроса е струва ли си да дава човек толкова пари за кола с такава трансмисия. Ами ако човек със семейство, който не се дърпа по пътищата-ДА. Ако е човек който държи на проходимостта на колата и комфорта-ДА.
fallback
Последни