Продажбите на компактния роудстър Honda S660 в Япония стартираха през април, но само 4 месеца по-късно компанията спря да приема поръчки за автомобила. Причината е, че той е разпродаден за година напред, съобщава Bloomberg.
От излизането на пазара на модела до момента от него са продадени 9000 бройки. Освен с впечатляващ външен вид Honda S600 привлича и с атрактивната си цена – около 16 000 долара. В същото време клиентите явно не се притесняват, че срещу тази сума ще получат автомобил само с 2 места.
По-любопитен обаче е демографският профил на японците, желаещи да имат роудстъра. Когато през 1999 г. Honda пуска спортния си модел S2000, от петима купувачи само един е бил над възраст от 40 г. Сега обаче е точно обратното – 80% от клиентите на S660 са хора над тази възраст.
Според аналитиците на Honda това се дължи на факта, че през последните години половината от японците, които изкарват успешно шофьорски курсове, са над 40 г. Младите хора в страната предпочитат да използват велосипед или обществен транспорт за да се придвижват, а не автомобил.
Друг любопитен факт за Honda S660, която замени модела Beat, е че нейният дизайнер – 22-годишният Рю Мукумото, преди това никога не е работил в автомобилния бранш. Именно неговият свеж поглед и нестандартен подход са една от причините за успеха на роудстъра, който бе показан като концептуален модел на салона в Токио през 2013 г., сочи информацията от Honda.
Снимка: Honda


0