IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla е на минус от всеки продаден Model S

Компанията производител губи по 4000 долара от автомобил

Tesla е на минус от всеки продаден Model S

Продажбата на всеки седан Model S носи около 4000 долара загуба на компанията Tesla. Общата загуба на производителя само за първите 6 месеца от 2015 г. е 359 млн. долара, съобщава агенция Ройтерс.

Tesla Model S на изложението в Женева. Снимка: Automedia.bg

През текущата година в Tesla Motors предвиждат да похарчат 1,5 млрд. долара, по-голямата част от които ще отидат за пускане на серийната версия на електрическия кросовър Model X. За първото полугодие вече са изразходвани около 800 млн. долара за тази цел.

По думите на шефа на компанията Илон Мъск, той и екипът му се опитват да осигурят допълнителни инвестиции, като за целта ще предложат за продажба допълнителен пакет акции. Мъск се надява през първата половина на 2016 г. фирмата му сама да може да финансира пускането на нови модели и разширяването на производството на батерии.

Най-достъпната версия на единствения модел на Tesla – Model S, в САЩ струва 57 500 долара, докато най-скъпата е оценена на 87 500 долара. Освен това клиентът може да доплати 3000 долара за по-мощни батерии, 2500 за пневматично окачване и още 3000 долара за допълнителни седалки.

Дебютът на кросовъра Tesla Model X е предвиден за септември тази година. Първите бройки ще бъдат доставени на клиентите в началото на 2016 г. Цената на автомобила ще бъде около 60 000 долара. Най-мощната версия ще разчита на агрегат, развиващ 700 к.с., като тя съответно ще бъде и по-скъпа.

 

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Проблема на Тесла винаги е бил един и същи, много лош менинджмънт, тази компания няма да просъществува още десет години, тя 100% ще бъде продадена с милиардите долари дългове, които има.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Илон Мъск много пъти във интервюта е обяснявал каква е стратегията на ТЕСЛА. Целта е достигане на масово производство на достъпни ел автомобили които да заменят ДВГ в градовете на поне 70%.Първо,пускат малка бройка ексклузивни модели за да тестват пазара.(tesla roadster цена над 100К) Второ,пускат среден клас премиум автомобил на цена 60-100К(model S/model X)Трето. По нисък клас масов автомобил на достъпна цена (25-30к) който ще се произвежда в голяма серия
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    4иб Майстера ( преди 10 години )
    Само, че не разполагат с industry leading technology...Rimac - те разполагат с върховата технология. Колко жалко обаче, че не искат да навлизат на масовия пазар.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На загуба са защото реинвестират всички приходи + всички нови капитали привлечени от инвеститори(продажба на акции). Ако спрат да правят инвестиции веднага ще излязат на печалба. Но това не е целта! Целта е да разширяват компанията колкото се може по бързо, докато станат абсолютен монополист на пазара на ел. автомобили. Те и сега държат най добрите и напреднали технологии Докато другите производители още си играят със ДВГ. и технологии от миналия век, Тесла вече гради бъдещето.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Краси ( преди 10 години )
    Хм, предполагам, че това донякъде може да се разглежда и като дъмпингова стратегия, което не е съвсем законно и определено не е "етично".Всички се прехласваме как Тесла удря в земята "обикновените" спортни седани откъм цена и качество, пък то излиза, че цената й всъщност не била чак толкова конглокентна.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Бобо ( преди 10 години )
    до долния:Първо: Илон Мъск е шефът на Тесла. Пише го в статията.Второ: Elon Musk се пише, но се произнася Илон Мъск.
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    4иб Майстера ( преди 10 години )
    Как живеят с такива загуби...