IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla е на минус от всеки продаден Model S

Компанията производител губи по 4000 долара от автомобил

Tesla е на минус от всеки продаден Model S

Продажбата на всеки седан Model S носи около 4000 долара загуба на компанията Tesla. Общата загуба на производителя само за първите 6 месеца от 2015 г. е 359 млн. долара, съобщава агенция Ройтерс.

Tesla Model S на изложението в Женева. Снимка: Automedia.bg

През текущата година в Tesla Motors предвиждат да похарчат 1,5 млрд. долара, по-голямата част от които ще отидат за пускане на серийната версия на електрическия кросовър Model X. За първото полугодие вече са изразходвани около 800 млн. долара за тази цел.

По думите на шефа на компанията Илон Мъск, той и екипът му се опитват да осигурят допълнителни инвестиции, като за целта ще предложат за продажба допълнителен пакет акции. Мъск се надява през първата половина на 2016 г. фирмата му сама да може да финансира пускането на нови модели и разширяването на производството на батерии.

Най-достъпната версия на единствения модел на Tesla – Model S, в САЩ струва 57 500 долара, докато най-скъпата е оценена на 87 500 долара. Освен това клиентът може да доплати 3000 долара за по-мощни батерии, 2500 за пневматично окачване и още 3000 долара за допълнителни седалки.

Дебютът на кросовъра Tesla Model X е предвиден за септември тази година. Първите бройки ще бъдат доставени на клиентите в началото на 2016 г. Цената на автомобила ще бъде около 60 000 долара. Най-мощната версия ще разчита на агрегат, развиващ 700 к.с., като тя съответно ще бъде и по-скъпа.

 

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 10 години )
    Харесват ми, има нужда от такава компания, която да развява байраците на електрическите автомобили, но иначе на всеки с акъл е ясно, че бизнес модела е абсолютен балон.С 40-50 хил. коли на година при тези огромни разходи години наред няма как да стане. Ефективно автомобилно производство не се разгръща лесно, колкото и да си готин пред обществото.
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 10 години )
    Така по-става ;)Рено, или Рено-Нисан наистина реализират много добри продажби на eл. коли последните две години. Обаче Тесличките ги водят по продажби в САЩ за тази година
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Xexe ( преди 10 години )
    Xubu de v Evropa!
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 10 години )
    Тук "прелива" от мозък направо, Рено били най-големия производител на ел.коли в света.А Ярослав - нямам думи както винаги, конглокира се сериозно с други титани на мисълта тука....:D Ама как само ми оправяте настроението, безценно...
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Xexe ( преди 10 години )
    Глупаците ми се смееха пък кво се оказа оказа се че съм прав.Най-големият производител в света на ел.коли е Рено.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    "Компания със "добър" мениджмънт(примeрно VW) е почти невъзможно да изкара нещо наистина иновативно което да промени играта"VW са със средно добър мениджмънт. Компания с отличен мениджмънт като например Тойота няма никакъв проблем да изкара нещо наистина иновативно - Приус, а скоро и Мирай, и въпреки това да е с рекордни печалби. Но това явно само Тойота го могат.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    fury ( преди 10 години )
    Защо по 5 дни ги зареждат? Достатъчно е през нощта да я оставиш включена в гаража!
  • #10
    4 rate up comment 9 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Не знам да ли Тесла са на загуба,ама в Толбухин има 2 ТеслИ.Е,по един ден ги карат после по пет ги зареждат,но няма значение,важното е да си гъзар.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Няма как с нишов автомобил на глобалния пазар да бъдат на печалба. Трябва да се съюзят с някой друг крупен производител, за да успеят или правителството да ги подпомага. МБ и Тойота имаха акции, но ги продадоха. Не знам каква е причината, но явно от Тесла са променили някой условия, които не се нравят на тези 2 производителя. Без инвестиции и без да се мушнат под крилото на някой голям не става. Друг е въпросът, че тогава, няма да са независими(не, че сега са) и ще трябва да се съобразяват.
  • #8
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Компания със "добър" мениджмънт(примeрно VW) е почти невъзможно да изкара нещо наистина иновативно което да промени играта, понеже всичко се оптимизира от гледна точка на печалбата.Те си цъкат една и съща технология от 20 години, и от време на време само променят дизайна и маркетинговата стратегия. Иновациите изискват инвестиции което неизбежно изяжда печалбата в краткосрочен план.