IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai записа световен рекорд при водородни модели

Кросовърът ix35 Fuel Cell измина 2383 км. за едно денонощие

Hyundai записа световен рекорд при водородни модели

Компанията Hyundai постави световен рекорд сред водородните автомобили, след като неговият кросовър ix35 Fuel Cell преодоля 2383 км. за едно денонощие. Така всъдеходът постигна средна скорост от 100 км/ч.
Hyundai записа световен рекорд при водородни модели
Постижението бе регистрирано от двама норвежци – Арнт-Горан Хартвиг (консултант в областа на спорта) и физикът Мариус Борнщейн. Те избраха трасе с дължина 300 км от станция за зареждане в Хамбург до Берлин. Разстоянието бе изминато 8 пъти, като всяка зареждане на кросовъра отнема около 3 минути.

През миналата година водородният ix35 постави още един рекорд, след като с едно зареждане измина 700 км. Тогава автомобилът премина за 10 часа маршрут през Норвегия, Швеция и Дания, записвайки средна скорост от 76 км/ч.

Водородният Hyundai ix35 се задвижва от електромотор с мощност 136 к.с. и комплект литиево-йонни батерии с емкост 24 кВт/ч. Енергията за тях идва след химическа реакция между водород и кислород. По документи с едно зареждане кросовърът може да измине 594 км.
Hyundai записа световен рекорд при водородни модели
Европейските продажби на Hyundai ix35 Fuel Cell стартираха през 2013 г.

Снимка: Hyundai

 

Тагове: hyundai ix35 fuel cell
0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 години )
    "Браво!Технологиите се развиват! Японци и корейци вървят напред, а пръдливите немци си тракат с канцерогенниците и се бият в гърдите колко са напреднали"Мда, пръдливите немци в частност от Мерцедес имат работещ прототип още от началото на 90те, по спомен 93та. Още през 2002г почнаха продажбите с тогавашната Б-класа. Айде бегай да учиш...
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Стига с тая 'емкост' бе! На български се казва капацитет.
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 10 години )
    Мдаа дори в тема за корейски коли пак се почва с между феновете на немските и японските коли ;)
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Тойота разработва горивни клетки от началото на 90-те. Първият им водороден прототип е FCEV-1 на базата на RAV4 от 1996-та. Първия прототип на Хюндай е от Tuscon FCEV от 2005. Тойота Мирай е първия компактен автомобил с горивна клетка, Хюндай още ползват СУВ платформа. При тия факти да се твърди че Тойота били копирали Хюндай е абсолютен ***!
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ето от този модел Тойота изкопира технологията за водорония си модел, само че модела на Корейците освен че е със 100 пъти по-добър дизайн, но и копираната техника на Тойота показва по-малък пробег от този на корейския оригинал. Японците дори не могат да копират като хората.
  • #1
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Браво!Технологиите се развиват! Японци и корейци вървят напред, а пръдливите немци си тракат с канцерогенниците и се бият в гърдите колко са напреднали. След някоя друга година, когато японците и корейците разработят и популяризират тези автомобили, пръдливия швада ще открадне всичко, ще ползва наготово станциите и ще пише в платените си медии, как всичко това те са го измислили. ВАГените ще почнат и те измислени рекорди да поставят, за да докажат величието си.Жалки немци!