IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Десет подранили автомобилни технологии

Иновациите при тези модели значително изпревариха времето си

Десет подранили автомобилни технологии

С помощта на изданието Wheels ви представяме 10 амбициозни автомобила, чиито иновационни технологии значително са изпреварили времето си.

Peugeot 401/402 L Eclipse

Десет подранили автомобилни технологии
Свалящ се твърд покрив през 30-те години на миналия век! Това е една действително много сложна конструкция, която се прибира в багажника. Самият автомобил също е доста дълъг и тежък, което утежнява допълнително положението. Петместният 402 L Eclipse достига дължина от 5,2 метра.

Cord L-29
Десет подранили автомобилни технологии
Най-известният класически автомобил с предно предаване, безспорно, е Citroen Traction Avant. Същата технология обаче няколко години по-рано използва Cord L-29 от 1929 г. Машината се управлява лесно, въпреки че е доста тежка. Нейният голям проблем е слабата предна ос, която прави колата доста бавна.

Caddilac Fleetwood
Десет подранили автомобилни технологии
Поредният пример за иновационна идея, която е осъществена по ужасен начин е от 1981 г. Тогава Cadillac предлага 6,4-литров V8 с деактивация на цилиндрите, което постига както високи технически характеристики, така и намаляване на разхода на гориво. В GM обаче не разполагат с нормална компютърна технология за контрол на системата. Тя дава дефекти и това принуждава повечето собственици на автомобили да преработят техните мотори в стандартни V8.

Honda Accord

Десет подранили автомобилни технологии
Именно модел на Honda получава първа в света система GPS. Случва се още през 1981 г., но това фактически не е истински GPS. Системата се казва Electro Gyrocaptor, като използва карти и жироскоп. Това е гениално за времето си, но е и скъпо. За системата се плащат 7000 долара допълнително, което кара повечето клиенти да се откажат от опцията.

Aston Martin Lagonda
Десет подранили автомобилни технологии
Първото поколение на модела разполага с цифров панел и огромен брой бутони. При втората генерация те са още повече, като почти всички не работят както трябва. Технологията значително изпреварва своето време, но заради дефектите си носи сериозни проблеми на британския автомобилен производител.

Lohner Porsche Vivus Hybrid     
Десет подранили автомобилни технологии
Действително още Фердинанд Порше създава първият хибриден сериен автомобил през 1900 г. Технологията обаче е доста примитивна за времето и няма как да бъде ефективна. Удивителнтото в случая е, че тя се ражда именно на границата между два века.

Jensen FF
Десет подранили автомобилни технологии
Технологията е добре позната от Audi Quattro, но компанията Jensen я използва за граждански автомобили по-рано – още през 60-те години на миналия век. Големият проблем е високата цена, а и фактът, че се предлага само на британския автомобил, който е с дясно кормило. Версиите с 4х4 са много по-скъпи от тези със задно предаване и това ги прави почти непродаваеми. Години по-късно Audi, а и Subaru, вграждат технологията в масовите си модели.

Oldsmobile Jetfire

Десет подранили автомобилни технологии
Обичайно се твърди, че Saab е прародителят на масовите автомобили с турбомотори, но всъщност Porsche е компанията, която първа използва технологията за сериен модел. В GM обаче са експериментирали с технологията още по-рано – през 60-те години на миналия век. На модела си Jetfire компанията Oldsmobile поставя турбокомпресор Garrett, който дава на автомобила впечатляващи характеристики.

Проблемът в случая е с охлаждането, но в Oldsmobile намират бързо решение, което получава името Turbo Rocket Fluid. Това смес от вода и етанол, която служи за охлаждане на турбината. Повечето шофьори обаче забравят да добавят течността и това оказва влияние върху работата на двигателя.

Koenigsegg Regera
Десет подранили автомобилни технологии
Един от гениалните конструкторите на нашето време – Кристиан фон Кьонигсег, решава да натрие носово на хибридните суперколи и създава своя хибрид Regera, който демонтрира феноменално ускорение. Regera използва 5,0-литров V8 с турбо и 3 електромотора. Те се захранват от батерии с мощност 620 волта и емкост 9 кВт/ч. с водно охлаждане.

Електромоторът на коляновия вал предлага 215 к.с. и работи като стартер/генератор, докато другите два са на задните колела и дават по 241 к.с. Тази система на практика действа вместо стандартната скоростна кутия, чиито функции за иззети имено от електромоторите.

Detroit Electric
Десет подранили автомобилни технологии
Първите електромобили не са изобретени преди 20 години, а още в края на 19-и и началото на 20 век. Тогава обаче тази технология отстъпва мястото си на модерните двигатели с вътрешно горене. Любопитното е, че електромобилите от това време са можели да изминат повече от някои от сегашните модели. Този Detroit Electric през 1912 г. със стари като технология батерии е записал преход от 130 км.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до: Xexe ( преди 10 години )
    Ако те бие тока си извади пръстите от контакта!Като ги извадиш, кажи за какво доказателство прочете в статията!
  • #8
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Xexe ( преди 10 години )
    Поредното доказателство че електричките никога няма да победят двг
  • #7
    16 rate up comment 16 rate down comment
    дo: ФердинандТроше ( преди 10 години )
    Като не виждаш си сложи очила или ходи на очен лекар, за да ти актуализира диоптрите, които явно са се увеличили доста!Между другото, японците нямат претенциите да са измислили всичко. Виж, немците ги имат тези претенции и непрекъснато се пропагандира с това. Както виждаме обаче, те са пълни аматьори и копировачи, които чакат другите да направят нещо, за да го откраднат и да кажат, че те са го измислили. Тези елементарни пропагандни методи вървят само сред тъпите им фенове.
  • #6
    26 rate up comment 21 rate down comment
    Фердинанд Порше ( преди 10 години )
    Аз и японци не виждам. Тия май освен бързоварящ се ориз нищо не са създали
  • #5
    15 rate up comment 28 rate down comment
    117 ( преди 10 години )
    Къде са немските иноватори?Нали всичко немците бяха измислили, а ги няма никакви. А да, само Троше присъства и за него пише:Технологията обаче е доста примитивна за времето и няма как да бъде ефективна.Кратко, точно и ясно за немското автомобилостроене. В момента са също така примитивни и неефективни, но за сметка на това надценени. С пропагандата, която водят обаче успяват някак да си пробутват ***.
  • #4
    18 rate up comment 14 rate down comment
    хибридко ( преди 10 години )
    ;Действително още Фердинанд Порше създава първият хибриден сериен автомобил през 1900 г. Технологията обаче е доста примитивна за времето и няма как да бъде ефективна.:Наследниците му продължават в същия дух и правят примитивни хибриди, които харчат дори повече от нехибридните версии.
  • #3
    22 rate up comment 1 rate down comment
    рус ( преди 10 години )
    Само не можах да разбера как Koenigsegg Regera е изпреварил времето си и защо е попаднал в тази статия. Иначе колата е невероятна...
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    да ама там става дума НЕ за мощност а за количество енергия - и съвсем правилно е написано кВт/ч. а ти не се прави на експерт ами отивай да си учиш уроците - далеч си от експерт
  • #1
    7 rate up comment 14 rate down comment
    123 ( преди 10 години )
    Уважаеми , мощността на електрическият ток се измерва във ватове (Watt), а емкост е руска дума...