IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Десет подранили автомобилни технологии

Иновациите при тези модели значително изпревариха времето си

Десет подранили автомобилни технологии

С помощта на изданието Wheels ви представяме 10 амбициозни автомобила, чиито иновационни технологии значително са изпреварили времето си.

Peugeot 401/402 L Eclipse

Десет подранили автомобилни технологии
Свалящ се твърд покрив през 30-те години на миналия век! Това е една действително много сложна конструкция, която се прибира в багажника. Самият автомобил също е доста дълъг и тежък, което утежнява допълнително положението. Петместният 402 L Eclipse достига дължина от 5,2 метра.

Cord L-29
Десет подранили автомобилни технологии
Най-известният класически автомобил с предно предаване, безспорно, е Citroen Traction Avant. Същата технология обаче няколко години по-рано използва Cord L-29 от 1929 г. Машината се управлява лесно, въпреки че е доста тежка. Нейният голям проблем е слабата предна ос, която прави колата доста бавна.

Caddilac Fleetwood
Десет подранили автомобилни технологии
Поредният пример за иновационна идея, която е осъществена по ужасен начин е от 1981 г. Тогава Cadillac предлага 6,4-литров V8 с деактивация на цилиндрите, което постига както високи технически характеристики, така и намаляване на разхода на гориво. В GM обаче не разполагат с нормална компютърна технология за контрол на системата. Тя дава дефекти и това принуждава повечето собственици на автомобили да преработят техните мотори в стандартни V8.

Honda Accord

Десет подранили автомобилни технологии
Именно модел на Honda получава първа в света система GPS. Случва се още през 1981 г., но това фактически не е истински GPS. Системата се казва Electro Gyrocaptor, като използва карти и жироскоп. Това е гениално за времето си, но е и скъпо. За системата се плащат 7000 долара допълнително, което кара повечето клиенти да се откажат от опцията.

Aston Martin Lagonda
Десет подранили автомобилни технологии
Първото поколение на модела разполага с цифров панел и огромен брой бутони. При втората генерация те са още повече, като почти всички не работят както трябва. Технологията значително изпреварва своето време, но заради дефектите си носи сериозни проблеми на британския автомобилен производител.

Lohner Porsche Vivus Hybrid     
Десет подранили автомобилни технологии
Действително още Фердинанд Порше създава първият хибриден сериен автомобил през 1900 г. Технологията обаче е доста примитивна за времето и няма как да бъде ефективна. Удивителнтото в случая е, че тя се ражда именно на границата между два века.

Jensen FF
Десет подранили автомобилни технологии
Технологията е добре позната от Audi Quattro, но компанията Jensen я използва за граждански автомобили по-рано – още през 60-те години на миналия век. Големият проблем е високата цена, а и фактът, че се предлага само на британския автомобил, който е с дясно кормило. Версиите с 4х4 са много по-скъпи от тези със задно предаване и това ги прави почти непродаваеми. Години по-късно Audi, а и Subaru, вграждат технологията в масовите си модели.

Oldsmobile Jetfire

Десет подранили автомобилни технологии
Обичайно се твърди, че Saab е прародителят на масовите автомобили с турбомотори, но всъщност Porsche е компанията, която първа използва технологията за сериен модел. В GM обаче са експериментирали с технологията още по-рано – през 60-те години на миналия век. На модела си Jetfire компанията Oldsmobile поставя турбокомпресор Garrett, който дава на автомобила впечатляващи характеристики.

Проблемът в случая е с охлаждането, но в Oldsmobile намират бързо решение, което получава името Turbo Rocket Fluid. Това смес от вода и етанол, която служи за охлаждане на турбината. Повечето шофьори обаче забравят да добавят течността и това оказва влияние върху работата на двигателя.

Koenigsegg Regera
Десет подранили автомобилни технологии
Един от гениалните конструкторите на нашето време – Кристиан фон Кьонигсег, решава да натрие носово на хибридните суперколи и създава своя хибрид Regera, който демонтрира феноменално ускорение. Regera използва 5,0-литров V8 с турбо и 3 електромотора. Те се захранват от батерии с мощност 620 волта и емкост 9 кВт/ч. с водно охлаждане.

Електромоторът на коляновия вал предлага 215 к.с. и работи като стартер/генератор, докато другите два са на задните колела и дават по 241 к.с. Тази система на практика действа вместо стандартната скоростна кутия, чиито функции за иззети имено от електромоторите.

Detroit Electric
Десет подранили автомобилни технологии
Първите електромобили не са изобретени преди 20 години, а още в края на 19-и и началото на 20 век. Тогава обаче тази технология отстъпва мястото си на модерните двигатели с вътрешно горене. Любопитното е, че електромобилите от това време са можели да изминат повече от някои от сегашните модели. Този Detroit Electric през 1912 г. със стари като технология батерии е записал преход от 130 км.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до: Сп???нс ( преди 10 години )
    Какви екстри имало пред 50-60 год. викаш?Я пак пробвай и може да улучиш!Само не ми казвай, че ги помниш тези екстри, защото тогава може би и баща ти не е бил заплануван. Все пак го питай за колите, които се внасяха у нас да разбереш малко за екстрите. Ще ти кажа, че Голф 3 с климатик струваше 1500 марки повече. Ел. стъклата бяха 600 марки, а ел. седалки не се предлагаха за модела. Хайде сега се сети, колко от внесените Голф 3 ги имаха екстрите за които бълнуваш!
  • #28
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Къв климатик, ел. стъкла и ел. седалки през 50-60 год. бе ! Ти изобщо чуваш ли се какви ги плещиш. Тези ексти започват да навлизат масово през втората половина на 90-те.Преди това са рядкост и струват доста, за да се поръчат. Европееца масово купува с базово оборудване. Единствено японските коли тогава се предлагаха с базово оборудване климатик, предни ел. стъкла и ел. седалки. Масово Гоуфовете, аудитата и пасатите ги нямаха тези екстри.
  • #27
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Сп???нс ( преди 10 години )
    напоследък дават по Дискавърито двама англичани дето купуват някой котурник , ремонтират го и гледат да го продадат с печалба , та направо се "изумявам" като вземат някоя кола от 50-60 год. с климатик с ел. стъкла ,централно или ел.седалки !? и се замислям ,какво е можело да се купи по това време из БГ -ГАЗ ,Варшава , Мускал м дааа
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Биг Гроздова ( преди 10 години )
    Кьонисбега е толкова бърз ,че изпреварва времето , затова е в класацията - също като Делориал-а от прочутия филм хехе
  • #25
    0 rate up comment 7 rate down comment
    vel_co ( преди 10 години )
    Интересна ми е и тази, с предното предаване. При такива съвършени за епохата си пропорции, идеални за задно задвижване, да конструираш предно е идиотизъм, възможен само за французи. Което и всъщност са направили с Traction Avant :)
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 10 години )
    За 4х4-то - като казват гражданска кола може би имат предвид семейна, туристическа или нещо такова, т.е. достатъчно ниска, за да е вграждането на 4х4 трудно. В голям офроудър, камион или дори автобус поставянето на 4х4 е лесно дори за самоук инженер.
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Великан: ( преди 10 години )
    В голяма грешка си, първото 4х4 е далеч от тъпите американци! Спайкър слагат първото 4х4 през 1902 година!
  • #22
    17 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Има една ГОЛЯМА грешка в тая статия. Първите 4х4 граждански леки автомобили не са на Jеnsеn а на ГАЗ. Газ-61 1938 год. Газ-М72 на базата на победа 1955г /Води се като първият "кросоувър"/. Както и Москвич 410/411 от 1957 и 1959. Но нали са успехи на СССР трябва да се прикрият, за да се докаже колко е "велик" запада.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хехе ( преди 10 години )
    Да имаш НЕ *** доводи?То че си *** е ясно ама поне изкопирай от някой умен нещо.
  • #20
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 10 години )
    Ти рено ли караш, че си се увредил толкова!?