
От своя страна Isuzu е сред най-добрите в Азия в производството на дизелови двигатели. Двете фирми преговарят за съвместни действия по създаването на компактен дизелов двигател от ноември 2006 г. Първият резултат от сътрудничеството ще бъде двигател с обем 1.6 литра, който ще бъде готов през 2012 г., пише The Detroit News.
Макар и с ограничени по брой и вид дизелови двигатели, Toyota успява да задоволява засега търсенето в Европа, където дизеловото гориво вече е номер едно. Новата Auris се предлага с дизелов двигател с обем 2.2 литра, който обаче не може да се състезава с европейските си конкуренти по икономичност и равнище на вредните емисии.
Макар да липсват конкретни информации за споразумението между Toyota и Isizu, очаква се именно Isuzu да бъде водеща при създаването на новия дизелов двигател. Сега Toyota притежава 5.9% от акциите на Isuzu.


0