Японският автомобилен гигант Toyota отново е най-скъпата автомобилна марка в света, става ясно от публикуваната днес ежегодна класация BrandZ Top 100.
Серийният водороден автомобил на Toyota - Mirai. Снимка: Toyota
Подреждането, съставено от американска консултантска компания Millward Brown, оценява японската марка на 28,9 милиарда долара, което я извежда пред конкурентите от BMW и Mercedes, оценени съответно на 26,3 млрд долара и 21,7 млрд долара.
В топ 10 на най-скъпите автомобилни марки през тази година попадат още Honda, Ford, Nissan, Audi, Volkswagen, Land Rover и Lexus.
От Millward Brown посочват, че повечето автомобилни компании в топ 10 са увеличили стойността си спрямо предходната година. Колкото до Toyota, тя печели отличието за осми път в класацията, която се провежда от 2006 година насам.
"Това е единственото изследване в света, което измерва репутацията на компаниите, базирайки се на проучвания, проведени сред над два милиона потребители от цял свят", споделят от Millward Brown. И поясняват, че за лидерската позиция на Toyota роля са изиграли редица фактори, сред които първото място по продажби в света и серийната водородна кола, която японската марка вече пусна на пазара.
Пълната класация, включваща всички марки