IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1

Германците ще си партнират с тима на Red Bull

Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1

„Първенството във Формула 1 си остава отворена опция за Audi”, обяви изпълнителният директор на компанията Руперт Щадлер пред вестник Independent. По този начин той коментира увеличаващите се слухове, че концернът Volkswagen Group готви участие в „кралските гонки” като партньор на тима на Red Bull.
Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1
Audi и Red Bull вече си сътрудничат в първенството на DTM. Снимка: Audi Motorsport

„В живота винаги трябва да оставяш вратите отворени. Ние вече доказахме, че можем да създаваме печеливши спортни проекти, така че участието във Формула 1 е една от опциите пред нас. Не веднага, но е вариант, който обсъждаме”, коментира Щадлер.

Спекулациите за това, че Audi ще се завърне в най-елитния автомобилен спорт се засилиха, след като концернът Volkswagen Group се раздели с Фердинанд Пийх, който бе яростен противник на тази идея. Неговият наследник Мартин Винтеркорн от своя страна няма нищо против участието на марката във Формула 1.

Освен това Audi вече привлече на работа бившия шеф на тима на Ferrari във Формула 1 – Стефано Доменикали. От компанията обявиха, че италианецът ще се насочи към спортните проекти на марката, най-вече към сериите „Льо Ман” и първенството на Германия за туристически автомобили (DTM).

В същото време обаче в „Льо Ман” се завръща „роднината” на Audi – Porsche, което ще доведе до ненужна конкуренция на пистата между двете марки. На свой ред тимът на Red Bull във Формула 1 има сериозни проблеми и разногласия с доставчика на двигатели Renault. Според експерти, всичко това отваря вратите за едно широко сътрудничество между компанията от Инголщад и производителя на енергийни напитки.

Пред агенция Reuters консултантът в тима на Red Bull – Хелмут Марко, призна, че вече е изпратена "отворена покана" към Audi. Той допълни, че ако отборът му няма конкурентен двигател, то оттеглянето от Формула 1 е напълно възможно. Затова и не бива да се допуска разминаване с Audi и Volkswagen Group, ако те наистина имат интерес към участие в шампионата.

Според Марко обаче, първо във Volkswagen трябва да подредят нещата в самия концерн след напускането на Пийх и едва след това може да се мисли за още по-сериозна инвазия от страна на производителя в автомобилните спортове.

Тагове: Red Bull
0 от 500
  • #7
    14 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Харесвам Audi, без много шумотевица и говорене на глупости правят много добри автомобили. Мисля, че изпреварват BMW и MB в много отношения и за в бъдеще имат възможност да се борят за по-голям пазарен дял дори в Германия, където BMW е подкрепян по всякакъв начин. Успех на Ауди и дано продължават в същия дух. България е с вас!
  • #6
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен2 ( преди 10 години )
    прав си...Тойота с дизели на БМВ,шасита на БМВ, бензинови двигатели от БМВ, Субару, вече и от Мазда, Инфинити с двигатели на МБ., Пагани с двигател на МБ....
  • #5
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми да кажи кое не е вярно? Че не купувт мозъци от другите компаний ли? АЗ откога ви обяснявам, че няма немско няма френско всичко вече е конгломерат от многонационални специалисти и унифициране на части, двг. и т.н. при всички компании. Точно поради тая причина, казах и за идентичноста - мерцедес с двигател на рено, бмв със системи на тойота, ВАГ с китайски части масово, корейски марки с европейски дизайнери и инженери и центрове... Вече емблемата е просто пазарен трик за измъквне на пари.
  • #4
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Първия голям разбирач се извъди обяаче.
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    Ако не са го решили вече, то ще им трябва поне няколко години за разработка на двигател за Ф1. Така че според мен ако видим Ауди във Ф1 то ще бъде най-рано 2017 г...
  • #2
    16 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В интерес на истината, ако продуктите им не бяха с толкова надути цени на всичко включително и на резервни части, щяха да са добра марка, но в момента с тия цени са безсмислена марка. Когато нещо не струва толкова колкото му искат ( спрямо пазара и конКуРенцията естествено) то това прави крайния продукт НЕДОБЪР. В крайна сметка кой иска да кара автомобил с много дефекти и скъпа поддръжка на висока цена, вместо същия като екстри и технически пок. автомобил ама без минусите? F1 е висока летва.
  • #1
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Като неможеш да направиш нещо сам го купуваш с подкрепа на държавата - Взеха италиански дизайнери, сега и мениджъри с доказан опит в областта на спорта от Ферари - след някоя година май ще има повече италианци, които работят в АУДИ отколкото немци. Тогава може и да стане нещо смислено от тая марка. До тогава са посредствено назад от всички.С тая капитализация и глобализация май скоро няма да остане марка с идентичност.За момента само Ферари и макларън и Астън успяват да са марки с идентичност