IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1

Германците ще си партнират с тима на Red Bull

Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1

„Първенството във Формула 1 си остава отворена опция за Audi”, обяви изпълнителният директор на компанията Руперт Щадлер пред вестник Independent. По този начин той коментира увеличаващите се слухове, че концернът Volkswagen Group готви участие в „кралските гонки” като партньор на тима на Red Bull.
Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1
Audi и Red Bull вече си сътрудничат в първенството на DTM. Снимка: Audi Motorsport

„В живота винаги трябва да оставяш вратите отворени. Ние вече доказахме, че можем да създаваме печеливши спортни проекти, така че участието във Формула 1 е една от опциите пред нас. Не веднага, но е вариант, който обсъждаме”, коментира Щадлер.

Спекулациите за това, че Audi ще се завърне в най-елитния автомобилен спорт се засилиха, след като концернът Volkswagen Group се раздели с Фердинанд Пийх, който бе яростен противник на тази идея. Неговият наследник Мартин Винтеркорн от своя страна няма нищо против участието на марката във Формула 1.

Освен това Audi вече привлече на работа бившия шеф на тима на Ferrari във Формула 1 – Стефано Доменикали. От компанията обявиха, че италианецът ще се насочи към спортните проекти на марката, най-вече към сериите „Льо Ман” и първенството на Германия за туристически автомобили (DTM).

В същото време обаче в „Льо Ман” се завръща „роднината” на Audi – Porsche, което ще доведе до ненужна конкуренция на пистата между двете марки. На свой ред тимът на Red Bull във Формула 1 има сериозни проблеми и разногласия с доставчика на двигатели Renault. Според експерти, всичко това отваря вратите за едно широко сътрудничество между компанията от Инголщад и производителя на енергийни напитки.

Пред агенция Reuters консултантът в тима на Red Bull – Хелмут Марко, призна, че вече е изпратена "отворена покана" към Audi. Той допълни, че ако отборът му няма конкурентен двигател, то оттеглянето от Формула 1 е напълно възможно. Затова и не бива да се допуска разминаване с Audi и Volkswagen Group, ако те наистина имат интерес към участие в шампионата.

Според Марко обаче, първо във Volkswagen трябва да подредят нещата в самия концерн след напускането на Пийх и едва след това може да се мисли за още по-сериозна инвазия от страна на производителя в автомобилните спортове.

Тагове: Red Bull
0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Еееееххх,Швабензи,ние докато си дрънкаме тук се проведе 43-то състезание 24 часа на Нюрбургринг.И за твое съжаление Ауди пак спечели,да го ***.Съдба,ко да прайш да го ***. Аудитата затуй ги обичам,защото,орисията е такава,да печелят,хехехехехехе.
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Е,нямали бюджет.Ми да си го увеличат бе,какво нямат,пари ли нямат,инженери ли нямат Тойота,че ги съжаляваш,горките.Авторитет и уважение се градят с успехи,а за успехите трябват пари и то много.Щом са се хванали да играят при големите момчета да си правят сметка.Колите им са здрави,никой не го оспорва,ама какво от това.В спортните надпревари са средняци.А Ауди не са това което бяха преди 15-20 години,но в състезанията за издръжливост нямат равни.Карай,здраве да е.Успех на всички отбори в Ле Ман.
  • #35
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Да, японците нямат много победи на Льо Ман, но нямат и кой знае колко участия. За бюджет да не говорим - Тойота имат пословично малък бюджет - 2 болида вместо 3 за Порше и Алди, практически миналогодишния болид с малки подобрения и т.н. Но, това е нормално, немците продават "авторитет" и "престиж", затова харчат толкова пари да ги поддържат, Тойота продава качество, което не зависи особено от победите им на ЛеМан.
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Така е Швабен зи,третото място носи точки,но не носи престиж,не носи авторитет,не те прави легендарен,нали?Стига вади от 9 кладенеца вода,колко велики са Тойотите на Ле Ман.Видяхме ги.През 1992 г. Мазда имат 1 успех и повече японска марка няма победа на 24 часа Ле Ман.Какво повече да коментираме.Ауди има 13 победи за 15 години,в които години би Пежо,би и Тойота.И тази година ако даде Господ ще бие.За победите на Порше на ле Ман няма да коментирам-16 броя стигат ли ти???
  • #33
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че кога тия *** са били Във Ф1 ?
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    А Ле Ман 2012 им беше първото състезание във WEC въобще. Това беше повече тест отколкото реално състезание.
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Ако беше приключило на 15-тия час, щяха да си тръгнат още тогава, само че те останаха да се състезават до края. 3-тото място също носи точки. Разбира се че заслужаваха да спечелят, просто не им достигна късмет. А най-здрави за 2014 и 2013 са точно Тойотите. 2013 нямаха шанс заради регулациите толериращи дизела, въпреки това завършиха втори без никакви технически проблеми. 2014 - катастрофа и дефектен сензор на регулаторите, това им бяха единствените проблеми.
  • #30
    3 rate up comment 3 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 10 години )
    Е,не приключи ли състезанието за японците,след 15-я час?Мислиш,че ги зарадвало 3-то място ли?Има ли голямо значение колко часа са водили,след като не са 1-ви?Ми те и Порше водеха до 20-я час,ама накрая 11-ти.През 2013г. и 2012г. пак ли късмета попречи на Тойота да спечели?Ле Ман се печли не с късмет,а от този на който колата се чупи най-малко.Е,очевидно е на кого колите са най-здрави,нали???Не са Тойота.
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Тц, написал си: "12 часа и всичко за японците приключи" и това не е вярно, защото до последно Тойота имаха шанс да спечелят, ако водещите Аудита имаха по-тежки технически проблеми. Льо Ман го печели не най-добре подготвения, а този с най-добрия късмет. И Алди на това дължат миналогодишната си победа.
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Спорно е колко не са успели Хонда във Формула 1! Да Тойота се провалиха мега яко, но Хонда като заводски *** направиха шампионски болид с който Рос Браун спечели следващия сезон в шампионата. А пък след това всичко развито от тях го наслед Мерцесес, да не казвам ,че е нямало развитие ,но основата отборо всичко беше наследено от Хонда.