„Първенството във Формула 1 си остава отворена опция за Audi”, обяви изпълнителният директор на компанията Руперт Щадлер пред вестник Independent. По този начин той коментира увеличаващите се слухове, че концернът Volkswagen Group готви участие в „кралските гонки” като партньор на тима на Red Bull..jpg)
Audi и Red Bull вече си сътрудничат в първенството на DTM. Снимка: Audi Motorsport
„В живота винаги трябва да оставяш вратите отворени. Ние вече доказахме, че можем да създаваме печеливши спортни проекти, така че участието във Формула 1 е една от опциите пред нас. Не веднага, но е вариант, който обсъждаме”, коментира Щадлер.
Спекулациите за това, че Audi ще се завърне в най-елитния автомобилен спорт се засилиха, след като концернът Volkswagen Group се раздели с Фердинанд Пийх, който бе яростен противник на тази идея. Неговият наследник Мартин Винтеркорн от своя страна няма нищо против участието на марката във Формула 1.
Освен това Audi вече привлече на работа бившия шеф на тима на Ferrari във Формула 1 – Стефано Доменикали. От компанията обявиха, че италианецът ще се насочи към спортните проекти на марката, най-вече към сериите „Льо Ман” и първенството на Германия за туристически автомобили (DTM).
В същото време обаче в „Льо Ман” се завръща „роднината” на Audi – Porsche, което ще доведе до ненужна конкуренция на пистата между двете марки. На свой ред тимът на Red Bull във Формула 1 има сериозни проблеми и разногласия с доставчика на двигатели Renault. Според експерти, всичко това отваря вратите за едно широко сътрудничество между компанията от Инголщад и производителя на енергийни напитки.
Пред агенция Reuters консултантът в тима на Red Bull – Хелмут Марко, призна, че вече е изпратена "отворена покана" към Audi. Той допълни, че ако отборът му няма конкурентен двигател, то оттеглянето от Формула 1 е напълно възможно. Затова и не бива да се допуска разминаване с Audi и Volkswagen Group, ако те наистина имат интерес към участие в шампионата.
Според Марко обаче, първо във Volkswagen трябва да подредят нещата в самия концерн след напускането на Пийх и едва след това може да се мисли за още по-сериозна инвазия от страна на производителя в автомобилните спортове.


1