IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1

Германците ще си партнират с тима на Red Bull

Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1

„Първенството във Формула 1 си остава отворена опция за Audi”, обяви изпълнителният директор на компанията Руперт Щадлер пред вестник Independent. По този начин той коментира увеличаващите се слухове, че концернът Volkswagen Group готви участие в „кралските гонки” като партньор на тима на Red Bull.
Audi е все по-близо до завръщане във Формула 1
Audi и Red Bull вече си сътрудничат в първенството на DTM. Снимка: Audi Motorsport

„В живота винаги трябва да оставяш вратите отворени. Ние вече доказахме, че можем да създаваме печеливши спортни проекти, така че участието във Формула 1 е една от опциите пред нас. Не веднага, но е вариант, който обсъждаме”, коментира Щадлер.

Спекулациите за това, че Audi ще се завърне в най-елитния автомобилен спорт се засилиха, след като концернът Volkswagen Group се раздели с Фердинанд Пийх, който бе яростен противник на тази идея. Неговият наследник Мартин Винтеркорн от своя страна няма нищо против участието на марката във Формула 1.

Освен това Audi вече привлече на работа бившия шеф на тима на Ferrari във Формула 1 – Стефано Доменикали. От компанията обявиха, че италианецът ще се насочи към спортните проекти на марката, най-вече към сериите „Льо Ман” и първенството на Германия за туристически автомобили (DTM).

В същото време обаче в „Льо Ман” се завръща „роднината” на Audi – Porsche, което ще доведе до ненужна конкуренция на пистата между двете марки. На свой ред тимът на Red Bull във Формула 1 има сериозни проблеми и разногласия с доставчика на двигатели Renault. Според експерти, всичко това отваря вратите за едно широко сътрудничество между компанията от Инголщад и производителя на енергийни напитки.

Пред агенция Reuters консултантът в тима на Red Bull – Хелмут Марко, призна, че вече е изпратена "отворена покана" към Audi. Той допълни, че ако отборът му няма конкурентен двигател, то оттеглянето от Формула 1 е напълно възможно. Затова и не бива да се допуска разминаване с Audi и Volkswagen Group, ако те наистина имат интерес към участие в шампионата.

Според Марко обаче, първо във Volkswagen трябва да подредят нещата в самия концерн след напускането на Пийх и едва след това може да се мисли за още по-сериозна инвазия от страна на производителя в автомобилните спортове.

Тагове: Red Bull
0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И на фона на това, Хонда Джаз да определена като "средна хубост" с доста ръжда за 2.5 години употреба.
  • #16
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Голяма работа са вурстовете... миналата година Тойота ги размаза във WEC с 1/10 от бюджета на Алди и Порче. Но, така е - японците са високотехнологични и ефективни, докато немците се опитват да си прибутат канцерогенните тракалници за модерна технология...
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тойота джаз няма бе
  • #14
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Audi, продължавайте все така да ни радвате! България е с вас!
  • #13
    7 rate up comment 11 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Kato sobstvenik na sportno Audi tova e dobre za men,no iskah Bugati da vleze vav F1 ot imeto na VW Group
  • #12
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да, германците са по-добри в направата на щайги, толерирани от държавата. В измамите и манипулациите също са по-добри. Кога обаче ще започнат и по-добри коли да правят. Май, няма да е скоро...
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Както пазаруват компании с държавни пари и такива от измама, така започнаха да пазаруват и в спорта. Какво ли мислят немските данъкоплатци за това, както и на целия *** съюз, които плащат за благоденствието на една единствена автомобилна компания. За същата и законите се пишат и вредните емисии и дизелите се толерират и митата на японците не падат и нивата на вредни емисии се пишат пак за тях, а останалите трябва да се съобразяват. Нито за пазара, нито клиентите това са добри неща.
  • #10
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами просто германците са по-добри. Факт!
  • #9
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    Много са ми интересни някои форумни "разбирачи", като започнат да обясняват как германците така, а пък японците онака, че и обратното! Аз работя за компания със служители от 60+ националности, за да предложим даден продукт на пазара, и не се и съмнявам, че компании като Ваген, Тойота, БМВ и. т. н прилагат абсолютно същите практики. Само Бай *** от Долно Нанагорнище си мисли, че в германските компании работят само германци, а в японските само японци! :)
  • #8
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ....мерцедес А класа - с двигател на Рено,мерцедес Б класа с двигател на Рено, мерцедес С класа с двигател на Рено,мерцедес Баничарка с двигател на Рено, мерцедес S класа с 4 цилиндъра - мизерна история!