IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: Honda CR-V
0 от 500
  • #56
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Видео за хората с турбо дупки в главите (в коя сек. на видеото усетихте/видяхте турбо дупка):https://***.youtube.com/watch?v=rI-dXem8syQ
  • #55
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до: inniskilling ( преди 9 години )
    К'ва турбо дупка те бие теб в главата? Хората са сложили 2 турбини, за да няма турбо дупка и работата на двигателя да бъде плавна. Абе четете първо, преди да пишете глупости, както точно ти написа поредната глупост за дизелите на Опел, че били на Исузу само. Та и сега така с турбо дупката.
  • #54
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Къде е тая новина бе фиатаджията-гоуфаджия? Дай да е видим1 Или и нея ще е покажеш, колкото показа кои 2 мотора са едни и същи на Фиат и Хонда? Хайде, нали си отворен, кажи какво стана с еднаквите двигатели? единственият тук, който се прави на луд (всъщност, няма защо да се правиш) си ти. Само не знам, как може да си толкова зле с главата, че от вчера да си налазил така мощно статията и да пишеш толкова много лъжи. Явно скоро не е имало статия за Тойота и ти се е насъбрало и сега тук правиш спам
  • #53
    3 rate up comment 1 rate down comment
    inniskilling ( преди 9 години )
    Едно интересно мнение: да, тйрбо дупката е по-изразена, отколкото при един мотор ТДИ, но за въртяшия момент не съм съгласен: двигателят ускорява линейно м/у 1800 - 3400 оборота, казвам го от опит. Няма ли някой от колегите пробвал новите 1.6 дизели на Рено, Пежо или Опел. ФВ сигурно също проготвят нещо интересно в този клас.
  • #52
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Защо се правиш на луд! Имаше новина, че Хонда се насочват към бензини и хибриди, изоставят дизелите. И сега ревеш, че ползват фиатов мотор.
  • #51
    5 rate up comment 0 rate down comment
    опелджията ( преди 9 години )
    ...че немец пипне ли и сговнява нещата от всякъде. На хонда 1,7 дизела е 1005 на Исузу обаче и Хондите с този мотор нямат и никога не са имали някакви проблеми. Все още доста такива Хонди се движат с такива двигатели и са на безбройно много км. Между другото, едно време Хонда слагаха на Акорд един дизел 2,0 производство на Ровър. 105 к.с. беше мотора, ако не се лъжа и го слагаха до към 2000 г. Е няма такъв ***. Който е имал досег с този двигател е ревал.
  • #50
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма дизел 1.6 160 коня, защото диапазона на въртящия момент е само от 2000 до 2500 об/мин. По-добре е 136 кооня, но в диапазона 1500- 3000 об/мин. и 300 Нм.
  • #49
    9 rate up comment 1 rate down comment
    опелджията ( преди 9 години )
    Не, не съм онзи, който дразни. Хонда са ми една от любимите марки и много добре знам, че този дизел си е чисто техен на 100%. Дразня се обаче, когато някой капацитет вземе да приказва глупости, които е чувал от приятели, че 1,5 и 1,7 дизелите на Опел били само на Исузу. Доста Опели са минали през ръцете ми и много добре знам как стоят нещата. Пак повтарям, че Опелите с ДВГ Исузу са много здрави коли, а тези с немските ДВГ по лиценз на Исузу са пълни ***, което доказва,че немец пипне ли...
  • #48
    13 rate up comment 0 rate down comment
    illko ( преди 9 години )
    имам хонда cr-v 1999г. ДА КОЛА НА 16г. И Я ОБИЧАМ! Обичам марката и философията на фирмата. Преди това съм карал какво ли не.. АЛТЕРНАТИВА НА ХОНДА ЗА МЕН НЯМА (лично мнение)..Инженерите на хонда изпипват всичко до най-малкия детайл, винаги!
  • #47
    5 rate up comment 1 rate down comment
    опелджията ( преди 9 години )
    до: Анонимния с мнението:Опелите са с Исузу дизели.Това може да се провери. И в Корса, и в Астра 1.7 дизела е Исузу мотор.--------------------------Вземи първо си свери часовника и не пиши глупости! Има Опели с Исузу мотори (най-здравите Опели са това) и с немски дизели, произведени по лиценз на Исузу (най-скапаните Опели). И понеже казваш, че двигателите били на Исузу да те питам тогава какъв двигател е x17dtl. Хайде кажи,като ги разбираш нещата?