IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: Honda CR-V
0 от 500
  • #66
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хубав, хубав, ни разходчето нещо е високо. Ясно защо другите не правят такава глупост.
  • #65
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе на тебе колко пъти да ти обяснявам,че това е този ,който по цял ден спами под всяка статия за японска кола и плюе.А под статии за немските и специално Фолксваген Ауди и Шкода лее позитивни коментари,като манипулира,че са от различни хора.Той предизвиква *** спорове. Прекалено е *** и еднакъв и винаги го познавам.
  • #64
    12 rate up comment 3 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Zna4i Hyundai ot 1.7 dizel 140 konia. Na folksvagen skodka im triabva 2.0 dizel za taia mo6tnost! Izostanali sa ne samo ot velikite iaponski dizeli,no i ot koreiskite.
  • #63
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Явно някой му плаща на тоя тапир да пише глупости. Аман от откровени манипулации. Чак в някъв чешки сайт влязъл...Ако не е така, вероятно става дума за сбъркан психически индивид без занимание.
  • #62
    10 rate up comment 3 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Niama drug takav dizel 1.6 160 konia.Tova go mogat samo iaponcite!
  • #61
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да, и корейския дизел има 350 Нм, но между 1500- 2750 об/мин.
  • #60
    1 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не, че нещо, но сега чета в чешкия сайт на Хюндай. Съвсем новия Tuscon, в класа на тази хонда, е с дизел 1.7 140 кс 350 Нм. ускорява с 0.2 сек по-слабо, вдига 207 км/ч и смесен разход 4.6/100. Какво да кажа. Който може, го може. Сори, Хонда!
  • #59
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нескопосан краден китайски дизайн, италиански мотор,... банално и скучно.
  • #58
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    К'ВА турбо дупка ли? От празен ход до 2000 об/мин изобщо няма турбо дупка. Ооо, аман от ***! Реве и се къса, че ползвали фиатов мотор. Ами това е истината, бе мамул утрепан!
  • #57
    2 rate up comment 2 rate down comment
    inniskilling ( преди 9 години )
    Приятел, боли ме фара за дизелите на Опел отпреди 15 години, не съм го писал аз. Но си прав, говоря за по-маломощната версия 1.6 i-DTEC, която карам: едно турбо, 120 кс, 300 Нм. Жив и здрав!