През януари 2015 г. аналитиците от агенция focus2move обявиха, че лидер по продажби на леки и лекотоварни автомобили е Volkswagen Group, която изпреварва дългогодишния лидер Toyota. По данни на агенцията през 2014 г. германците са продали близо 100 000 единици повече от своя конкурент.
Веднага след това тази информация бе опровергана и официално бе обявено, че японският концерн остава начело по продажби.
Според най-новите информации, дело на друга независима организация – Autostat, в резултата на Toyota са включени товарните автомобили с тегло над 2,5 тона, както и автобусите. Ако те бъдат премахнати се оказва, че за 2014 г. Volkswagen има 9 951 053 продажби, а Toylota – 9 843 998, сочи информацията.
Надпреварата за първото място продължава и през първите месеци на тази година. Вече са известни резултатите за януари и февруари, които показват, че и през 2015 г. германският и японският концерни ще си оспорват лидерството до последния момент.
През януари Volkswagen има 888 000 единици, което е със 150 000 повече от Toyota. През февруари обаче лидер са японците със 747 000 продажби срещу 738 000 за немците. Все пак общият резултат е в полза на европейския производител – 1 627 000 срещу 1 479 000.
Последните резултати показват, че и останалите концерни хвърлят огромни усилия в борбата. През февруари Renault-Nissan измества General Motors от третото място, след като успява да продаде общо 1 185 000 бройки за първите два месеца. Резултатът на американския производител е доста близък – 1 183 000 бройки.
На пета позиция е Hyundai-Kia с общ резултат от 1 147 000 продажби за януари и февруари. Според експерти разликата между корейците и третия и четвъртия в класирането е такава, че не е изключено Hyundai-Kia още през тази година да влезе в Топ 3 по продажби.
Снимка: Volkswagen