Второто поколение на Audi R8 ще остане без механична скоростна кутия. Това обяви пред Car Advice главният инженер на компанията от Инголщат Улрих Хакенберг, който потвърди, че суперколата и нейната електрическа версия e-tron ще бъдат показани на автосалона в Женева през март.
Според Хакенберг механичната скоростна кутия е напълно излишна при R8, тъй като двата съединителя на нейния роботизиран аналог осигуряват много по-бързо превключване на предавките. И именно те са най-добрият вариант за тези, които искат да управляват модела максимално бързо.
Промени при стандартните двигатели на Audi R8 не се очакват. Базовият мотор си остава V8 с обем 4.2 литра, а топ версията ще разчита на V10 с обем 5.2 литра. Тези две модификации ще бъдат налични на пазара през лятото, а след тях трябва да се появи и хибридната версия, която ще получи един от тези два мотора.
Що се касае до електрическия e-tron, в Женева той ще бъде показан на специален щанд. На него ще бъдат изложени технологиите, на които Audi ще разчита при бъдещите си модели. Според предварителни данни с едно зареждане тази версия ще може да измине около 400 км.
Това ще стане благодарение на двата електромотора, всеки с мощност от 190 к.с. Общият въртящ момент на силовия агрегат на Audi R8 e-tron ще достигне 820 Нм, което ще позволи на машината да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди.
Снимка: Audi


1