IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group остава №1 в Европа

През 2014 г. концернът е продал над два пъти повече коли от втория в класацията

VW Group остава №1 в Европа

И през 2014 година най-големият производител на автомобили в Европа остава VW Group, става ясно от данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
VW Group остава №1 в Европа
Снимка: Ройтерс

Общо 3 181 659 нови автомобила е продал концернът на пазарите на 27-те членки през 2014 година. Резултатът е със 7,2% по-добър спрямо година преди това, когато продажбите са били малко под 3 млн. Основната марка Volkswagen е отговорна за почти половината реализации и продължава да бъде лидер по продажби на континента. 

Второто място остава за френската група PSA Peugeot-Citroen, която приключва 2014 година с 1 358 630 продажби в ЕС и ръст от 3,7% на годишна база. По-голямата част от продажбите са за марката Peugeot - 764 687, която регистрира и по-сериозен ръст в реализациите си - 5,8% спрямо 1,1% при Citroen.

Третият в класацията по продажби в Европа за 2014 година е Renault Group. Френската компания е продала 1 222 377 и записва ръст от 13,3% спрямо 2013 г. Марката Renault е продала основната част от автомобилите - 863 236, но Dacia отбелязва по-сериозен ръст - 23,9% срещу 9,4% при Renault.

В топ 5 попадат още Ford и Opel. Четвъртият Ford приключва 2014 година с 927 861 продажби в Европа и ръст от 5,8%, а петият Opel записва 869 154 продажби и увеличение от 7,7% спрямо 2013 г.

Следващата в класацията компания е BMW Group, която остава лидер сред производителите на премиум автомобили. Реализациите на групата достигат 797 058, или ръст 4,6% на годишна база.

С 645 559 продажби (ръст от 5,2%) обаче марката BMW се нарежда на второ място в тази категория, а пред нея застава Audi с 697 946 реализации и ръст от 4,8%. Третото място в Европа остава за Mercedes с 627 718 продажби и увеличение от 5,5%.

Подробна информация вижте в таблицата на ACEA
VW Group остава №1 в Европа

0 от 500
  • #41
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Югойзточна България е едната,но не уточняват.
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Na ob6ta stoinost milion i sto hiliadi evro
  • #39
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    След 2001г. Фолксваген са най-големите *** в Европа, подминаха дори и фиат по чупливост. Казвам го като потърпевш с Пасат 2006г. и Крафтер 2007г.
  • #38
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Президентът на японския концерн Акио Тойода коментира, че през последните години Toyota работи усилено, за да се промени. "Това е важна повратна точка, която ни позволява да се върнем към основната си философия да поставяме приоритета върху клиентите си", заявява той. Северноамериканското представителство на компанията заявява, че споразумението затваря една "неприятна глава" за Toyota.
  • #37
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Макар да не включва индивидуални обвинения срещу служители на компанията, това е първото федерално криминално дело от такъв тип в страната след приемането на Закона за автомобилната безопасност преди 48 години. "Това дело означава, че на най-високите нива в автомобилните компании трябва да се притесняват, че могат да свършат в затвора, ако си затварят очите за технически дефекти", заявява Джоан Клейбрук от неправителствената организация Public Citizen.Президентът на японския концерн Акио Тойод
  • #36
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    американските клиенти за два отделни технически проблема при различни модели, които са причина за нежелано ускоряване на автомобила. General Motors от своя страна е разследвана за начина, по който се отнасяла към установени проблеми с ключове за запалване и задействането на страничните въздушни възглавници, които са свързани с множество инциденти със смъртни случаи. Проблемите се били забелязани още преди 13 години, но чак през миналия месец компанията започна да изтегля проблемите модели за поп
  • #35
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японският производител на автомобили Toyota Motor се е съгласил да изплати рекордна глоба от 1.2 млрд. долара, за да прекрати криминално разследване на щатските регулатори за проблеми със сигурността на някои модели на компанията. Това споразумение вероятно ще послужи като модел за властите в САЩ при разрешаването на подобна проверка спрямо General Motors, пише Reuters.Споразумението между Министерството на правосъдието и Toyota включва признание от страна на производителя, че е заблуждавал ам
  • #34
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    30% увеличение на продажбите на лексъс ? Еха новите модели дават резултат, въпреки шувинистично настроените хора в европа. Това е частичен успех тази година. Новия LS е супер с красив модерен дизайн, а интериора е още по-модерен в сравнение с по-консервативните немски премиуми. Все пак някой трябва да дърпа напред този отрасъл. И 70 % увеличение на продажбите на JEEP - което наистина с новия Грандчероки, е логично - пракрасен модел с един от най-модерните и добри 3.0 дизелите. Браво!
  • #33
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много голям ръст има тия хонди значи има нешто гнило в това изследване а какво ли се чудем те си укриват дефектите затова са N1 :D :D
  • #32
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ауууу Фиат продава повече от Трошота и другите бъгави оризи. А Ланча има повече продажби от Лек СОС... А Мазда Хонда и Мицуизбуши имат общо продажби колкото Дачия. Бау Бау