IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group остава №1 в Европа

През 2014 г. концернът е продал над два пъти повече коли от втория в класацията

VW Group остава №1 в Европа

И през 2014 година най-големият производител на автомобили в Европа остава VW Group, става ясно от данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
VW Group остава №1 в Европа
Снимка: Ройтерс

Общо 3 181 659 нови автомобила е продал концернът на пазарите на 27-те членки през 2014 година. Резултатът е със 7,2% по-добър спрямо година преди това, когато продажбите са били малко под 3 млн. Основната марка Volkswagen е отговорна за почти половината реализации и продължава да бъде лидер по продажби на континента. 

Второто място остава за френската група PSA Peugeot-Citroen, която приключва 2014 година с 1 358 630 продажби в ЕС и ръст от 3,7% на годишна база. По-голямата част от продажбите са за марката Peugeot - 764 687, която регистрира и по-сериозен ръст в реализациите си - 5,8% спрямо 1,1% при Citroen.

Третият в класацията по продажби в Европа за 2014 година е Renault Group. Френската компания е продала 1 222 377 и записва ръст от 13,3% спрямо 2013 г. Марката Renault е продала основната част от автомобилите - 863 236, но Dacia отбелязва по-сериозен ръст - 23,9% срещу 9,4% при Renault.

В топ 5 попадат още Ford и Opel. Четвъртият Ford приключва 2014 година с 927 861 продажби в Европа и ръст от 5,8%, а петият Opel записва 869 154 продажби и увеличение от 7,7% спрямо 2013 г.

Следващата в класацията компания е BMW Group, която остава лидер сред производителите на премиум автомобили. Реализациите на групата достигат 797 058, или ръст 4,6% на годишна база.

С 645 559 продажби (ръст от 5,2%) обаче марката BMW се нарежда на второ място в тази категория, а пред нея застава Audi с 697 946 реализации и ръст от 4,8%. Третото място в Европа остава за Mercedes с 627 718 продажби и увеличение от 5,5%.

Подробна информация вижте в таблицата на ACEA
VW Group остава №1 в Европа

0 от 500
  • #61
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    тулбухинчаните духат на турците, целият им град има нашествие на турци
  • #60
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Верно си е. Масло по целия картер. Ама пък части в моргите има хиляди. Морги има под път и над път. Та европейките са с предимство в това отношение, чупят се много ама си ги кърпим ефтинко ;). А и при джамбазите са ширпотреба, не като японките - 1/10. То затва и няма майстори на японките, просто слабо ги познават ;)
  • #59
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японски двигател не се чупи, айде стига с тия смешки! Прецакали сте се като сте си купили от жълтурските ширпотреби и сега се мъчите да се оправдаете!
  • #58
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Малко фолк,и повче ваген..
  • #57
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Шензен ауто ( преди 9 години )
    Не си поплюват китайците,работят проиизвеждат..
  • #56
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Върви в няко пункт за технически прегледи и се наведи отдолу под някой Японски двигател на 300 000 няма капка масълце.После направи същото с недодялан разпадащ се европейски глокник.Ще ти се завие свят от всякакви масла и пушилки.
  • #55
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Звука от Японския двигател на 1000км и на 300 000 е един и същ.На пушештия и тракащ европейски *** на 300 000 е претопен няколко пъти в моргата селянино ***.
  • #54
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японския двигател не се ремонтира защото не се чупи,а немските *** са скрап още от излизането си от завода.
  • #53
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японски двигател не се ремонтира, а направо се изхвърля на ***! Айде стига хвалихте тая евтина японска шир потреба, която преди години беше заляла света, както сега китайската!
  • #52
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Honda с най-надеждни двигатели според Warranty DirectВодещият доставчик на допълнителна гаранция за крайния потребител в Обединеното Кралство, Warranty Direct, направи проучване между 50 000 потребителя, за да установи надеждността на двигателите при различните производители на автомобили. В топ листата първите 2 места по надеждност се заемат от японските производители, а третото място от немски концерн, като разликата между първия и втория е почти двойна. Оказва се, че едва 1 от 344 двигателя Honda е създал грижа на своите собственици, следвани от 1 от 171 потребителя на Toyota и 1 от всеки 119 собственика на Mercedes-Benz. Според специалистите от Warranty Direct, моторите са може би най-разходоемкият ремонт в един автомобил.Управляващият директор на Warranty Direct, Дънкан МакКлър Фишър, коментира изследването: "Ремонтът на двигателя е може би един от най-големите страхове на водача, защото е свързан с много скъпи части и много часове труд. Броят на дефектиралите двигатели може би изглежда малък на фона на проблемите с осите и окачването, но поправките по двигателя почти винаги водят след себе си разходи в хиляди, непокрити от гаранцията на автомобила." За повече информация: ***.warrantydirect.co.uk, http://***.warrantydirect.co.uk/press269.htmlНадеждност на двигателя топ 10Производител/ Съотношение (%) / Съотношение (1 на x)Надеждност на двигателя топ 10Производител/ Съотношение (%) / Съотношение (1 на x)1 Honda /0.29% /1 на 3442 Toyota /0.58% /1 на 1713 Mercedes-Benz /0.84% /1 на 1194 Volvo /0.90% /1 на 1115 Jaguar /0.98% /1 на 1036 Lexus /0.99% /1 на 1017 Fiat /1.17% /1 на 858 Ford /1.25% /1 на 809 Nissan /1.32% /1 на 7610 Land Rover /1.38% /1 на 72Надеждност на двигателя 10те производителя в дъното на класациятаПроизводител / Съотношение (%) / Съотношение (1 на x)1 MG Rover /7.88% /1 на 132 Audi /3.71% /1 на 273 MINI /2.51% /1 на 404 Saab /2.49% /1 на 405 Vauxhall /2.46% /1 на 416 Peugeot /2.26% /1 на 447 BMW /2.20% /1 на 458 Renault /2.13% /1 на 469 Volkswagen /1.91% /1 на 5210 Mitsubishi /1.70% /1 на 59