IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group остава №1 в Европа

През 2014 г. концернът е продал над два пъти повече коли от втория в класацията

VW Group остава №1 в Европа

И през 2014 година най-големият производител на автомобили в Европа остава VW Group, става ясно от данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
VW Group остава №1 в Европа
Снимка: Ройтерс

Общо 3 181 659 нови автомобила е продал концернът на пазарите на 27-те членки през 2014 година. Резултатът е със 7,2% по-добър спрямо година преди това, когато продажбите са били малко под 3 млн. Основната марка Volkswagen е отговорна за почти половината реализации и продължава да бъде лидер по продажби на континента. 

Второто място остава за френската група PSA Peugeot-Citroen, която приключва 2014 година с 1 358 630 продажби в ЕС и ръст от 3,7% на годишна база. По-голямата част от продажбите са за марката Peugeot - 764 687, която регистрира и по-сериозен ръст в реализациите си - 5,8% спрямо 1,1% при Citroen.

Третият в класацията по продажби в Европа за 2014 година е Renault Group. Френската компания е продала 1 222 377 и записва ръст от 13,3% спрямо 2013 г. Марката Renault е продала основната част от автомобилите - 863 236, но Dacia отбелязва по-сериозен ръст - 23,9% срещу 9,4% при Renault.

В топ 5 попадат още Ford и Opel. Четвъртият Ford приключва 2014 година с 927 861 продажби в Европа и ръст от 5,8%, а петият Opel записва 869 154 продажби и увеличение от 7,7% спрямо 2013 г.

Следващата в класацията компания е BMW Group, която остава лидер сред производителите на премиум автомобили. Реализациите на групата достигат 797 058, или ръст 4,6% на годишна база.

С 645 559 продажби (ръст от 5,2%) обаче марката BMW се нарежда на второ място в тази категория, а пред нея застава Audi с 697 946 реализации и ръст от 4,8%. Третото място в Европа остава за Mercedes с 627 718 продажби и увеличение от 5,5%.

Подробна информация вижте в таблицата на ACEA
VW Group остава №1 в Европа

0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    VW акбар! :))
  • #20
    29 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колкото и да се гърчиш,фактите са:-Голф е N1 в Европа,САЩ и Япония.-ФВ групата е производител N1 в света.-Най-бързата серийна кола в света в Бугати-Най-бързата кола на Ринга е Порше-Най-бързата кола на Ринга за всички времна е Порше-Най-успешните коли на Льо Ман са Порше и Ауди-Най-смешният мишок във форума си ти,Доше! Момче аз съм доктор в психиатрична клиника ела ще ти извадя за нула време жълта книжка.Недей да спиш вечер на мокри вестници,че изпадаш в шизофренични кризи.Лекувай се.
  • #19
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Наблюдатела ( преди 9 години )
    За да бъде наистина точна класацията към резултата на Рено трябва да се прибавят 462000 коли на Нисан.Така рено-нисан груп не само ще е втори но двойната победа на Фолгваген няма да е двойна.Не знам защо ги дават разделени още повече че в цяла Европа Рено,Нисан и Дачия се продават в общи автосалони само луксозните Инфинити са в отделни докато всяка марка на ФВ е в отделен най-маног някъде ФВ и Ауди да са в общ но Шкода,Порше и Сеат ползва отделни.
  • #18
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най големият *** на света . Много балъци има на този свят . То затова има и тарикати
  • #17
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Лъйсаков е отправил подобни искания за решаване на проблемите с DSG към Федералната антимонополна служба, Главната проглокатура, Асоциацията на европейския бизнес и генералния директор на Volkswagen AG. Ако молбата до Росстандарт бъде удовлетворена, вносът на автомобили със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя може да бъде забранен.Собствениците на VW-та с DSG-7 декларират на сайта на инициативната си група, че възнамеряват да се борят за пожизнена гаранция на възела, докато проблемите не бъдат решени или компанията не замени всички скоростни кутии с по-качествени.Сведенията за съмнителната надеждност на DSG-7 започнаха да се множат преди около две години. Собственици на коли с такава трансмисия се оплакваха от вибрации и тласъци при ускорение или движение с ниска скорост, както и от повреди по време на дълъг път. Представителството на VW в Русия реагира с удължаване на гаранцията на седемстепенните "роботи" от 2 на 5 години или 150 000 км. Новите условия бяха приети от всички марки под шапката на концерна освен Audi.В края на миналата година VAG обяви сервизна акция за смяната на синтетичното масло в DSG-7 с минерално в опит да се справи с проблема. Отзовани бяха 1.6 млн. автомобила от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
  • #16
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Заместник-председателят на Държавната дума по конституционно законодателство и държавно строителство Вячеслав Лъйсаков е отправил към Росстандарт искане за отнемане на сертификата на някои модели на Volkswagen, съобщава Газета.ру. Инициативата е по молба на група собственици на автомобили на немския производител, които се опитват да решат проблемите си с добилата печална слава седемстепенна скоростна кутия DSG с два съединителя."Случаят няма прецедент, но е крайно необходимо да се вземе такава мярка", заявява Лъйсаков. "Преди две години се обърнах към Volkswagen Group Rus, след което те удължиха гаранцията на тази трансмисия до пет години. Всичко обаче се оказа прах в очите. Гаранцията покрива само два компонента от скоростната кутия. Собствениците на автомобили в гаранция постарому са принудени да плащат огромни суми за ремонт и замяна на агрегата".
  • #15
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Volkswagen Group ще проведе спешна сервизна акция, засягаща над 2,6 милиона коли в световен мащаб, за да фиксира проблеми в електрониката и задвижването на моделите си. Volkswagen препоръчва да се използва само минерално масло в роботизираните кутии със сдвоен съединител DSG и то ще трябва се замени в над 1,6 милиона автомобила и ванове вместо използваното синтетично масло. В бройката на попадналите в сервизната акция коли влизат и 800 000 компактни SUV Tiguan, които могат да имат дефекти в светлините, а при 239 000 пикапа Amarok пък могат да възникнат течове в горивната система. Това официално потвърди в специално изявление производителят днес.
  • #14
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Американското подразделение на Volkswagen обяви, че компанията започна сервизна акция, за която е предупредила и местната агенция за пътна безопасност NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). В сервизната акция са включени около 400 602 представителя на Volkswagen Jetta (моделни поколения 2011-2013 година), и 41 663 на Beetle и Beetle Convertible (2012-2013-та година), при които е възможно да се прояви конструкционен дефект по задното окачване, който от своя страна да доведе до катастрофа. От американското подразделение на Volkswagen коментират, че до момента при тях не е постъпил сигнал за възникнал технически проблем или пътен инцидент.
  • #13
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Volkswagen в Топ 10 на най-калпавите двигателиВодещият доставчик на допълнителна гаранция за крайния потребител във Великобритания Warranty Direct направи традиционното си годишно проучване между 50 000 клиенти, за да установи надеждността на двигателите при различните производители на автомобили. Оказва се, че един от най-големите концерни в света Volkswagen влиза в топ 10 на най-ненадежните мотори или всеки 1 от 52 агрегати на немската компания е създавал проблем на потребителя през изтеклата година.В топ листата първите 2 места по надеждност се заемат от японските производители Honda и Toyota, а третото място на Mercedes, като разликата между първия и втория е почти двойна. Оказва се, че едва един от 344 двигателя Honda е създал грижа на своите собственици, следвани от 1 от 171 потребителя на Toyota и 1 от всеки 119 собственика на Mercedes. Според специалистите от Warranty Direct моторите са най-разходоемкият ремонт в един автомобил.Управляващият директор на Warranty Direct, Дънкан МакКлър Фишър, коментира изследването така: "Ремонтът на двигателя е може би един от най-големите страхове на водача, защото е свързан с много скъпи части и много часове труд. Броят на дефектиралите двигатели може би изглежда малък на фона на проблемите с осите и окачването, но поправките по двигателя почти винаги водят след себе си разходи в хиляди, непокрити от гаранцията на автомобила."Още: http://***.warrantydirect.co.uk/press269.htmlТоп 10 на най-здравите двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 Honda 0.29% 1 от 3442 Toyota 0.58% 1 от 1713 Mercedes-Benz 0.84% 1 от 1194 Volvo 0.90% 1 от 1115 Ягуар 0,98% 1 от 1036 Lexus 0.99% 1 от 1017 Fiat 1.17% 1 от 858 Брод 1.25% 1 от 809 Nissan 1.32% 1 от 7610 Land Rover 1.38% 1 от 72Топ 10 на най-ненадежните двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 MG Rover 7.88% 1 от 132 Audi 3.71% 1 от 273 MINI 2.51% 1 от 404 Saab 2,49% 1 от 405 Vauxhall 2.46% 1 от 416 Peugeot 2.26% 1 от 447 BMW 2.20% 1 от 458 Renault 2.13% 1 от 469 Volkswagen 1.91% 1 от 5210 Mitsubishi 1.70% 1 от 59
  • #12
    14 rate up comment 20 rate down comment
    Хондьо Тойотков! ( преди 9 години )
    Абе какво става?! Тия свръхтехнологични жълтурски коли съвсем се ожълтиха, вече на нищо не приличат!