IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Напълно новият Chevrolet Volt

В Европа моделът е познат като Opel Ampera

Напълно новият Chevrolet Volt

Електромобилът с удължен пробег на General Motors се появи в своето второ поколение. Новият Chevrolet Volt, познат в Европа под името Opel Ampera, направи своя световен дебют на сцената на автосалона в Детройт.
Напълно новият Chevrolet Volt
Снимка: GM

Моделът продължава да бъде напълно електрически, тъй като увеличаващият пробега бензинов двигател не е директно свързан с колелата. Той работи като генератор на електрическа енергия, използвана за задвижването на автомобила.

Силовият агрегат обаче е претърпял промени и сега е с до 12% по-ефективен, както и с 45 кг. по-лек. Системата обединява литиево-йонна батерия с капацитет 18,4 кВтч, 1,5-литров двигател с четири цилиндъра и електромотор.

Бензиновият мотор развива мощност от 101 к.с., а електромоторът предлага на шофьора 150 к.с. и 398 Нм, налични още от 0 об/мин. Автономният пробег на новия Volt е нараснал до 676 км, а само на електричество моделът може да измине 80 км. Зареждането на батерията става за 4,5 часа.

Новото поколение на електромобила ускорява от място до 60 мили в час (97 км/час) за 8,4 сек., а спринтът 0 до 30 мили в час (48 км/час) става за 2,6 сек. - подобрение с 19 на 100 спрямо първото поколение. Максималната скорост е 157 км/час.

Промяна има и в дизайна на новия Volt, въпреки че колата е запазила познатите си форма и пропорции. Голямата новост в интериора е наличието на 5 места. Уредите са изцяло дигитални и по-лесни за използване, а на централната конзола е разположен дисплеят на новата инфо-развлекателна система MyLink.

Новият Volt ще излезе на пазара в САЩ през втората половина на годината, като цените ще бъдат съобщени непосредствено преди това.

Първото поколение на електрическата кола с удължен пробег на General Motors разполага и с европейска версия, дело на Opel. Предстои да разберем дали и второто ще получи такава.

 

Тагове: chevrolet volt opel ampera
0 от 500
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    електричката ( преди 4 години )
    Колата и идеята са супер, но има някой неща, които не са никак добре и поради тази причина е бяха спрели от производство. Дано да са ги оправили, за да се радваме на този високотехнологичен модел. 1. Цената е висока 2. Не е ни рак, ни риба, не е хибрид, но не е и електромобил. 3. Самата система е прекалено опростена, но не толкова ефективна. ДВГ не участва в задвижването на колата. Това го има от 100 г. в локомотивите, големите машини и т.н. Трябва евтин, маломощен и икономичен ДВГ за зареждане на батериите а не 1,5 101 к.с., който нито е икономичен, нито евтин, нито ефективен за това за което е предназначен. Да направят един по цикъла на Аткинсън, както Тойота с техните хибриди или да сложат малък двутактов или пък малолитражен дизел с 2 цилиндъра 4. Решиха ли проблема с големия разход на гориво? След изчерпване на батерията, колата започва да харчи ужасно много и то на извънградско 5. Нямат ли намерение да подобрят цялата система, която както се вижда не е достатъчно ефективна Ако ще се ползва, като електромобил колата е ОК, но свърши ли тока колата е ламя. 6. Оправиха ли телевизора на таблото, който стои, като подарен? Оправиха ли вътрешното пространство и багажника Вътре в купето е доста тясно за кола, като тази, местата за сядане са само 4, а багажника е като на малолитражка. Да разбирам ги, че с Тойота не могат да се мерят и за това казват, че не е хибрид колата, а електромобил, но при всички тестове до сега между Волт и Приус, Тойотата убедително печели.