IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

Концернът не достигна 10 млн. продажби, но изпреварва Toyota

Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

Концернът Volkswagen за първи път в историята си е най-големият автомобилен производител, като изпреварва Toyota. Поне това твърди агенцията за анализи focus2move, която е провела свое изследване на 110 световни пазара.
Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.
Снимка: Ройтерс

Според резултатите, през изминалата година Volkswagen Group е продал 9.91 млн. леки автомобила, като е увеличил своя дял на световния пазар до 11.6%. Това се дължи най-вече на ръста на продажби на компаниите Skoda и Audi съответно с 10.2% и 9.3%. При марката Volkswagen увеличението е с 2.4%.

Десетилетия наред за званието „най-добре продаван световен автопроизводител“ се бореха концерните General Motors и Ford, благодарение най-вече на големия брой марки в портфолиата си. До 2008 г. GM успяваше да удържи първото място, но настъпилата финансова криза накара американския концерн да преструктурира производството си.

Така от 2009 т. лидер по продажби неизменно е концернът Toyota, който успя да укрепи позициите си на пазара в САЩ. Според резултатите на focus2move за 2014 г. обаче японците са продали около 100 000 автомобила по-малко от Volkswagen – 9.81 млн.

Като цяло пазарът на нови автомобили през 2014 г. се е увеличил с 2.5 млн. единици и достига 86.5 млн., пресмята агенцията за анализи.
Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

 

 

 

 

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #53
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Toyota в деиствителност продават повече,но те са насочени към бедните хора които не държът на нищо а само да се каже че имат кола
  • #52
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Лекстъна не е ли Тойота.
  • #51
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    гледаи само как Рено издърпва напред Нисан
  • #50
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    По света отново се продават повече Тойоти от Фолксваген. Когато си купуваш кола не си купуваш от дадена марка, а не от концерн, така че Das Auto имат още много хляб да изядът, преди да продават повече от Тойота, която е най-продаваната марка от повече от десетилетие.
  • #49
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    axaxaaxxaxa ko stana eeee
  • #48
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    След Гоуф 1 и първите две версии на пасата, друго здраво от тая компания не е излезнало. А без субсидии за нови модели от ЕС тия няма да могат да изкарат цена на модел доближаваща се до другите. Защо дават финансиране за разработката на новия кайен например след като ВАГ са толкова богати? Що не дадат за разработката на някое рено например или Волво? Щото баба Меркел е лоша лейдииииии. Що не приемат по-строги еко норми за финните прахови частици? Щото Ваг правят нафтови печкии... Ай със здраве.
  • #47
    9 rate up comment 8 rate down comment
    До ФСБ ( преди 10 години )
    То и ние навремето сме вкарвали пари в държавните ни фирми ама кво стана накрая? Фалираха до една. Защо ли? Защото, когато парите ти падат от небето, а не ги изкарваш в условия на реална конглокенция, тогава компанията започва да работи за бонусите и корупционните пликчета и куфарчета за шефовете им и разни политици около тях.Истината е че ако ЕС спре да подкрепя и в голяма часност Германия ВАГ ще фалират мн. бързо. Било то заради новите еко норми, които неискат да приемат или друго... Това е.
  • #46
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Едно е сам да станеш 1 и съвсем друго е да купуваш други марки и да ги включваш в общата бройка.Тойота сама създава марките Лексус и Скион, а не ги купува от никой. Нали усещате каква е разликата, че та са си Тойоти с друго лого и не са наготово купени. При смятането на броя коли продадени от Тойота смятат само с марките Тойота, Лексус и Скион. Други продажби не влизат. При ФВ влизат всичките купени марки+китайските подразделения на марката, където имат участие под 50% по китайските закони.
  • #45
    9 rate up comment 6 rate down comment
    fsb до анонимен ( преди 10 години )
    човек не се излагай, моля те, как може да твърдиш, че Англия е по-добре като си е зае*ала автоиндустрията, отколкото Германия която я подкрепя още от времето на Хитлер... Ти имаш ли идея колко постъпления под всякаква форма има държавата от една такава фирма като ФВ, която има сигурно над 300 млрд. евро годишен оборот? Или викаш германците да взимат пример от българите, а :)
  • #44
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами незнам, какъв е смисъла да си номер едно в света след, като нищо не ти се връща срещу тия пари? Не е ли по-добре некадърните да фалират, а било то и чужд капитал да се инвестира във фирмите? Тия държавни пари нали знаеш, че немцие са ги изработили и платили, а в замяна са получили един продукт, който иска от тях още да плащат ... От всичко едни дебели корумпирани чичковци и политици са се ояли, а немците просто пак ще работят повечко и така ... Идеалнооо :)