IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

Концернът не достигна 10 млн. продажби, но изпреварва Toyota

Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

Концернът Volkswagen за първи път в историята си е най-големият автомобилен производител, като изпреварва Toyota. Поне това твърди агенцията за анализи focus2move, която е провела свое изследване на 110 световни пазара.
Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.
Снимка: Ройтерс

Според резултатите, през изминалата година Volkswagen Group е продал 9.91 млн. леки автомобила, като е увеличил своя дял на световния пазар до 11.6%. Това се дължи най-вече на ръста на продажби на компаниите Skoda и Audi съответно с 10.2% и 9.3%. При марката Volkswagen увеличението е с 2.4%.

Десетилетия наред за званието „най-добре продаван световен автопроизводител“ се бореха концерните General Motors и Ford, благодарение най-вече на големия брой марки в портфолиата си. До 2008 г. GM успяваше да удържи първото място, но настъпилата финансова криза накара американския концерн да преструктурира производството си.

Така от 2009 т. лидер по продажби неизменно е концернът Toyota, който успя да укрепи позициите си на пазара в САЩ. Според резултатите на focus2move за 2014 г. обаче японците са продали около 100 000 автомобила по-малко от Volkswagen – 9.81 млн.

Като цяло пазарът на нови автомобили през 2014 г. се е увеличил с 2.5 млн. единици и достига 86.5 млн., пресмята агенцията за анализи.
Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

 

 

 

 

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #63
    12 rate up comment 5 rate down comment
    до: бъчвата ( преди 10 години )
    Форд-качество-първообраз, абе ти да не си спал на мокри вестници!?
  • #62
    21 rate up comment 13 rate down comment
    ХеХе ( преди 10 години )
    Музика за ушите!Жълтури вият на умряло!
  • #61
    5 rate up comment 13 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Това е по концерни. А как е по марки? Там май много яките ще заемат златната среда, че и опашката. Защото никой не кара "концерн", а Хюндай, Киа, Фолксваген, Ауди...
  • #60
    4 rate up comment 12 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    5.91 милиона, но качествени. Как да не си купи човек първообраза - Форд?
  • #59
    16 rate up comment 13 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Добре че са японските марки да научат европейските как се правят автомобили без да се фалира. Ако не знаете, през 93-та Тойота спаси Порше от фалит обучавайки ги на производствената си система. Ама откъде ще знаете, тия неща не ги пише немската пропаганда..
  • #58
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Добре 4е са европеиските марки да купят някои японски да ги извлечат от батака жълтите обратното не се е случвало :Д
  • #57
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Лелеее! RRES3, надявам се, че се шегуваш с някакво малко по-странно чувство за хумор. В противен случай имаш сериозни проблеми със самочувствието и най-общо с психиката. Относно VW - в последните 7-8 години определено имат проблеми с надежността, но групата предлага и доста качествени автомобили - говоря от опит, като за съжаление аз имам повече негативни впечатления. Успех на модерното автомобилостроене и дано и ние скоро да можем да си позволяваме нови автомобили.
  • #56
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Браво. Това е благодарение на шкода. Шкода - по-добрият фолксваген. Сеат - по-евтиният фолксваген. Искаш фолксваген? Купи си шкода.
  • #55
    5 rate up comment 15 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Tova e pobeda, moia nad Toyota, nad Francia, nad Afrika, nad Atl
  • #54
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ако има класация за произведени двигатели кой ли ще е на чело???