IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

Концернът не достигна 10 млн. продажби, но изпреварва Toyota

Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

Концернът Volkswagen за първи път в историята си е най-големият автомобилен производител, като изпреварва Toyota. Поне това твърди агенцията за анализи focus2move, която е провела свое изследване на 110 световни пазара.
Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.
Снимка: Ройтерс

Според резултатите, през изминалата година Volkswagen Group е продал 9.91 млн. леки автомобила, като е увеличил своя дял на световния пазар до 11.6%. Това се дължи най-вече на ръста на продажби на компаниите Skoda и Audi съответно с 10.2% и 9.3%. При марката Volkswagen увеличението е с 2.4%.

Десетилетия наред за званието „най-добре продаван световен автопроизводител“ се бореха концерните General Motors и Ford, благодарение най-вече на големия брой марки в портфолиата си. До 2008 г. GM успяваше да удържи първото място, но настъпилата финансова криза накара американския концерн да преструктурира производството си.

Така от 2009 т. лидер по продажби неизменно е концернът Toyota, който успя да укрепи позициите си на пазара в САЩ. Според резултатите на focus2move за 2014 г. обаче японците са продали около 100 000 автомобила по-малко от Volkswagen – 9.81 млн.

Като цяло пазарът на нови автомобили през 2014 г. се е увеличил с 2.5 млн. единици и достига 86.5 млн., пресмята агенцията за анализи.
Обявиха Volkswagen за производител №1 за 2014 г.

 

 

 

 

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #33
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Интересното е че ФВ нямат фабрики в Япония. Всъщност са имали, но са отдавна затворени,и не им дреме за тамошния пазар Докато оризарите имат сума ти заводи в Европа и се чудат как да продават, щото ако не е Европейския пазар са го закинали. И в крайна сметка Мерцедеса си е Мерцедес. Който продава много е некачествено и евтино.
  • #32
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хех, неизвестната фирма създадена по заповед на Хитлер, с цел да стане масовия производител на автомобили за немците и копирала дизайна на първия си модел от Татра за което плаща многомилионно обезщетение след войната? Я, яаа, натюрлих!
  • #31
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Дедо Фердо ( преди 10 години )
    Фолксваген имат още хляб да изядат докато станат най-големия производител. Произведени автомобили за 2014: Тойота - 8.30 милиона, Фолксваген - 6.55 милиона.
  • #30
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо до Das Ass ( преди 10 години )
    неизвестна фирма след ВСВ?Хайде стига глупости!
  • #29
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Das Auto ( преди 10 години )
    Този резултат/ако се потвърди като окончателен/ показва как една малка,напълно фалирала и неизвестна фирма след ВСВ с правилна стратегия,много труд и добър продукт става доминантен фактор в един глобален свят с глабален пазар.Само преди около 40 год. коцерни като Фиат,Пежо,Рено,Хонда или Нисан,да не говорим за ГМ,Форд или Тойота,бяха на недостижимо разстояние и като обеми,и като продукти.Днес най-доброто е в рамките на ФВ - и Бугати,иБентли,иЛамборгини,иПорше,и АудиТойота и ФВ са най-големите!
  • #28
    12 rate up comment 7 rate down comment
    ili ( преди 10 години )
    Водиха но до там. Volkswagen все още притежават акцийте в Suzyki
  • #27
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Дошо до до Дошо ( преди 10 години )
    Сигурен ли си?Японците дела водиха само и само да се отърват от СОЦваген.
  • #26
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Кога официално ще го обявят това, че са станали? Аз не вярвам на някакви измислени агенции, които могат да казват каквото им се каже или за каквото им се плати. Всъщност това кой най-много е продал не виждам какво значение има за потребителите. Аз, като отида да си купувам нещо не гледам кой продава най-много, а гледам кой произвежда най-качестено. Когато ФВ започнат да изкарват качествена продукция може да почна да ги харесвам, а до тогава си остават последните, които ме вълнуват за покупка.
  • #25
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    :) като се замисля и новите модели на Волво са силно впечатляващи. Ето, всяка марка самостоятелно създава прекрасни машини, а всеки алианс GM, Toyota без VW разбира се :) генерира сервизни акции. Шашава работа. Дано малките останат малки в името на фановете, а не на печалбите!
  • #24
    15 rate up comment 9 rate down comment
    До Дошо ( преди 10 години )
    Дошо Фолксваген все още държи 20% от Сузуки.