IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi инвестира още 2 млрд. евро в борбата с BMW

Компанията от Инголщат ще похарчи общо 24 млрд. до 2019 г.

Audi инвестира още 2 млрд. евро в борбата с BMW

Германският производител Audi обяви, че ще увеличи с 2 млрд. евро сумата, която ще инвестира в своето развитие до 2019 г. Така компанията смята да похарчи за този период общо 24 млрд. евро, с помощта на които трябва да задмине своя конкурент BMW и да излезе на първо място по продажби сред производителите на премиум модели, съобщава Reuters.
Audi инвестира още 2 млрд. евро в борбата с BMW
Концепцията Prologue представя бъдещите модели на марката. Снимка: Audi

Около 70% от тази сума ще бъде предназначена за разработката на нови модели и технологии. Компанията предвижда пускането на ново поколение „свръхикономични“ двигатели с вътрешно горене, а също така и на редица алтернативни силови агрегати.

В Audi смятат да се съсредоточат върху разработката на хибриди с възможност за зареждане от електрическата мрежа, а също така и агрегати, задвижвани с водородни горивни клетки. От компанията твърдят, че серийното производство на такива автомобили ще стартира веднага, щом то бъде оправдано от търсенето на пазара и от инфраструктурата, необходима за тях.

До началото на 2020 г. в Audi смятат да представят 10 напълно нови модела. Сред тях ще бъде субкомпактен всъдеход, както и новите флагмани на марката – Audi A9 и всъдеходът в стил „крос-купе“ Audi Q8.

До 2018 г. на пазара ще излязат два електромобила, единият от които ще бъде спортен. Това най-вероятно ще е електрическа версия e-tron на новото поколение на суперколата Audi R8, чийто дебют е предвиден за догодина.

Що се касае до втория електромобил, това ще бъде спортен всъдеход. Той ще трябва да се конкурира с все още неизлезлия на пазара Tesla Model X. Очаква се германският кросовър да може да измине с едно зареждане на батериите си повече от 500 км.

Останалите 30% от инвестициите ще бъдат предназначени за модернизиране на заводите на Audi в Инголщат и Некарзулм, както и на този в Мексико, който ще произвежда моделите за пазара в САЩ. Пари са отделени и за разработката на нови системи за подпомагане на шофьора, както и за нови информационно-развлекателни технологии.

 

 

0 от 500
  • #41
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Уф ( преди 10 години )
    Уф, мразя да пиша, където вече всичко е оплескано, на не издържах. Аз съм обикновен човек на средна възраст, карам обикновена кола, която случайно е ТДИ. Дизелът е на Ауди, старият петак, а колата е Волво. Не ви я хваля и не ви я продавам. Дизелът е шумен и има вибрации. Дотук с недостатъците. Минала е над половин милион километра, ще мине поне още 200 000, ако няма пари за по-нова. Досега не е отказала да запали.Има едно огромно предимство пред "вашите" Тесли - аз я карам, а вие сте ги виждали
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 10 години )
    Освен това, 0 емисии, на супер чарджинг станциите презареждаш безплатно за по-малко от час до 80% капацитет, като това не влияе на живота на батерията, няма обслужвания като смяна на масла, филтри, помпи, дюзи, и.т.н. Един от най-смешните моменти беше, че смятат за обслужване доливането на течност за чистачки, до толкова няма какво да се прави. Освен това, ми направи впечетление, яе всички клиенти са във възторг от обслужването.Въобще, в момента единственно цената и наличието на станции е минус
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Subarufan ( преди 10 години )
    На обикновен автомобил с ДВГ освен това има допълнително загуби при предаване на въртящия момент от двигателя към колелата- съединители, скоростни кутии, дифернциали и.т.н, което води допълнително до едно 10% загуби на цялата силова установка, и в края на краищата получаваме около 30% ефективност на практика! При Тесла тия компоненти ги няма, поне за скоростната кутия съсм сигурен, и някъде бях гледал док. филм в който споменаха, че силовата установка има КПД около 85-90%.
  • #38
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Алденцата продължават да упорстват с дизайн и всевъзможни светулки по фаровете си срещу ШЕФА а именно БМВ,и пак няма да успеят!
  • #37
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Shisharkov, много добри изчизления, съгласен съм абсолютно с тях с изключение на едно нещо! КПД на газова турбина е 40%, но това, което исках да кажа по-долу е, че една голяма турбина е по-ефективна в производството на енергия, от колкото например 1000 по-малки за да се постгне същата мощност!Т.е енргията, която ел. колата ще изразходва да се движи, е получена доста по-ефективно, с по-малко загуби, от колкото тази, която трябва да произведе двигателя на конвенционален автомобил!
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    shisharkov ( преди 10 години )
    Разреждане на батериите и някои други, за мен изводът, е че кпд на ел автомобилът е съпоставим с този на двг.Забележка: част от направените пресмятания са опростени с цел по-лесно представяне на информацията
  • #35
    2 rate up comment 3 rate down comment
    shisharkov ( преди 10 години )
    КПД на газова турбина - 40 %КПД на газова турбина + парна турбина - 60 %КПД при пренос на ел. енергия по мрежата се вземат 10 %, напоследък практически се достига 7 % загубиКПД на ел. двигател 70 до 99.99 %, 99 % се постига при постоянно натоварване, в автомобилите случаят не е такъв, може да приемем 90%Та 60-7-10=43 % КПД от проиводството на ел енергия до преобразуването й в механична в ел двигателя на автомобил, като тук трябва да се добавят още някои загуби при процеса на зареждане и разр
  • #34
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Зимата, когато навън е под -3, губиш допълнително още 30% капацитет. Това са все неща, които Японските фенбойове не могат да асимилират!!!Да, а пък великите ТДИ направо не могат да запалят! Ами на всеки е ясно, че не всичко при ел колите са само плюсове, но негативи са цената която трябва да се плати, за да имаме по-екологични и по-ефективни возила в бъдеще! Освен това, нали знаеш , че първия двигател на първата кола е бил с умопомрачителна мощност от под една (1) к.с-преди 100 г обаче!
  • #33
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ай стига с тея каракуди бре. От 20 години един и същи дизайн. И последни по технологии, но пък в челото по цени. А да, и асфалт за изолация... абе тотална излагация са тая фирма! !
  • #32
    6 rate up comment 10 rate down comment
    ??? ( преди 10 години )
    ЕЕЕ не не ! това не може да е кола за Българина, как така ще се излага да кара луксозен автомобил! Няма да може да качва касетки с ябълки като се прибира на СОФИЯ!!! По - добре някоя стара Хонда - набор 92 или някоя дефектна Тойота!!!