Властите във Франция предприемат мерки за постепенно намаляване на количеството автомобили с дизелови двигатели, за да може да бъде подобрена екологичната ситуация в страната. Това съобщава Reuters, цитирайки премиерът на Франция Манюел Валс.
-
#22
Добре, че поне някой се сети да напише, че и бензиновите баракуди са същия ***. Докато не вкарат въглеродните коли оправия няма да има. Квото и да е горивото, щом чади тея мизерии ще има много по-голям риск от заболявания. А колко сме далеч от идеята за намаляване ползването на автомобили за сметка на колела например...
-
#21
Кое трака един дизел от 2005 година на сам е достатъчно тих за да не дразне. Пълни глупости са това с тея печки нафтата била за топлене. И това се изказване от патрони я рейсари я други разбирачи.
-
#20
Новозенландски анализ на екологичните параметри на дизел / бензин (нарочно съм дал не-европейски анализ):To summarise the environmental impact of petrol vs diesel engines: diesel comes out on top with regards to CO2, CO and HC. Both are around the same when it comes to NOx and diesel is worse for SPMОтносно NOx:NOx (Nitrous Oxide) combines with low level ozone to form smog While NOx can be higher in a new diesel than a new petrol engine, petrol engines produce more NOx over time.***.aa.co.nz
-
#19
Кое му е удобното на дизела само да ми кажеш! Тракането ли, вибрациите ли или при тръгване нафтовата печка пред теб да те опуши. Наистина все готини и удобни неща са това.
-
#18
Що да е прос *** като кара дизел. Французи немци и др. не са прости като карат дизел. Всичките природозащитници, хвърлят фасове и *** де им скимне на Мусала се качета и мат ще откриете *** тоест не знам къде няма да намерите. Дизела е супер удобен автомобил за ежедневно ползване
-
#17
Нали ги гледам новите дизели с евро 5-6 какво правят. Уж много екологични, но при тръгване винаги си изпушват. Нали ги гледам и по Витиня, като казват баира какво става. Пушат си въпреки катализаторите и филтрите за твърди частици. По-скоро популистко е толерирането на дизелите в Европа. Законите и нормите явно се пишат от популисти, които защитават икономически и корпоративни интереси, а не здравето на хората. Защо отложиха възтановяване на намаления акциз? Да го намалят и на бензина тогава!
-
#16
Политиците винаги търсят начин и причина как да грабят още и още от народа. Като видели че 80% от колите са дизелови, решили, че това е добра причина да поискат още пари от собствениците на коли. На всички е ясно че като увеличат с 2 цента нафтата, изобщо никой няма да забележи. Още повече при по скъп с 16 цента бензин. У нас дизела го продават по-скъпо от бензина, че не отказаха хората, че Французите ли? Преди няколко години погнаха пък милионерите с данък 75% и милионерите им избягаха навън.
-
#15
"Прочетете какво още изхвърлят дизелите и ще разберете може би за какво става на въпрос."Да, дизелите изхвърлят и много други съединения като азотни окиси и двуокиси, които са вредни. Но с последните можели катализатори в много голяма част от вредните частици се намалени до единични%. Като цяло статията е популистка, но политиците са едни други хора...
-
#14
Не прахови, а финни частици се наричат и се отделят само и единствено от дизеловите двигатели. Тези часстици се натрупват в почвата и водите и ги дишаме. Те влияят пряко на организма и причиняват много тежки заболявания. Най-лошото обаче е че попаднали в белите дробове преминават в кръвта и изменят ДНК-то на човек. Учените алармират за това отдавна, но никой не ги чува. Истинската катастрофа, тепърва предстои след 1-2 поколения.
-
#13
да обясниш на простия Бай ***,че дизелите са вредни и то много.На нашия селянин(не като географско понятие)му е важно да му е по-евтинко,да може да купува евтина нафта на черно и да къди с нафтовата си печка.Не се замисля обаче защо е по-евтино или поне,като не мисли да прочете!Дозеловото гориво е със занижен акциз и за това е по-евтино.Щяха да връщат акциза,както трябва да е но го отложиха.Защо всеки се сеща.Еко нормите в Европа са написани,за да толерират дизела.СО2 е най-малкия проблем...