Властите във Франция предприемат мерки за постепенно намаляване на количеството автомобили с дизелови двигатели, за да може да бъде подобрена екологичната ситуация в страната. Това съобщава Reuters, цитирайки премиерът на Франция Манюел Валс.
-
#42
Абсолютни глупости, сажди имало, не знам си кво. Във Виена що няма сажди, там колите са над 65-70% нафтови? Чисто си, е... Що не забранят и цигарите като са канцерогенни, от тях умират в пъти повече, отколкото от дизеловите частици. Отделно не случайно, ауспусите на дизелите са закривени към земята, за да полепват по голямата част там. Останалото всичко е за пари...
-
#41
Франция има много развита транспортна мрежа - супер влакове, а дори и тези, които не са високоскоростни са супер за превоз.Автопаркът им е с ниска средна възраст и техническите им прегледи са на ниво.Докато в България дори колата да е 5 литра и да хвърля не сажди, а въглища, ако е над 15 години, данъкът е смешен. Е как да те стимулират да караш нова кола?!?Отговор: Като направят заплатите в Бг. равни на тези във Франция!!!!!!!!
-
#40
И какво като е по-ниска фракция? Точно затова има нужда от по-енергоемко очистване от сяра и други мизерии. А съдържа повече енергия, просто защото литър дизел може да има същия обем като литър бензин, но тежи 15% повече, т.е. съдържа 15% повече въглеводороди. Ако държиш, нека цената да е еднаква, но горивата да се продават на килограм, не на литър. Само че тогава килограм дизел ще е 1.18 литра, докато килограм бензин - 1.36 литра. Все тая.
-
#39
ама глупости говориш.дезела е по-ниска фракци при дестилацията на нефта. как ги докара до 15% повече, незнам. Ако съдиш по Октан(C8) и Цетан (Hexadecane C16),си ковни дипломата на стената.
-
#38
Франция има много развита транспортна мрежа - супер влакове, а дори и тези, които не са високоскоростни са супер за превоз.Автопаркът им е с ниска средна възраст и техническите им прегледи са на ниво. Докато в България дори колата да е 5 литра и да хвърля не сажди, а въглища, ако е над 15 години, данъкът е смешен. Е как да те стимулират да караш нова кола?!?
-
#37
Да им слагат по една система за БРАУНОВ ГАЗ! Да ги задължи правителството и всичко ще си дойде на мястото!По-нисък разход с 20 до 30%, в зависимост от автомобилаПЕТ ПЪТИ по-малко вредни емисии!Какво още искат? Или сега ще ми кажете, че брауновият газ не е добра система и не е тествана, нали?
-
#36
Проблемът е че дизела е толериран с по-ниски данъци от бензина. Французите просто искат да намалят тази разлика. Литър дизел трябва да струва точно 15% повече от литър бензин, защото съдържа 15% повече въглеводороди, т.е. прави се от 15% повече суров петрол.
-
#35
Бъчвар, както няма дървен камък, така и няма екологичен дизел. Нормите, както виждаш са поставени и дизелите ги покриват. Ключа от палатката са нормите. Направени са така, че да ги покрива дизела, за да се продава. В другите части на света в повечето случай дизелите не покриват екологичните норми и не се продават. СЗО е доказала вредата от дизела. На мен това повече ми прилича, че европейците се правят на най-умни и не ги е грижа за здравето на хората, заради икономически интереси.
-
#34
На мен ми се струва, че премиерът ще бъде премахнат много преди дизелите.Но човек ако вникне в новината ще разбере, че всъщност това е опит за събиране на пари в хазната...нещо като нашия данък върху депозитите, че в момента е на мода. Не се прави така. Постявят се някакви норми и ако не се спазят, естествено дизела не се появява на пазара. Ако обаче се направи екологичен дизел, покриващ нормите, не разбирам защо трябва да бъде премахнат. Защото е "дизел" ? Това не е аргумент.
-
#33
Прави са французите. Чудех се кога ще започнат да ги махат тези дизели. 2 г. живях в Монтроже, предградие на Париж. Въпреки, че не съм в самият град саждите от дизелите са нещо страшно. На парапета на верандата, ако се опреш и се цапаш. В самият град и около центъра е ад. Почти всеки ден се вижда смог, ако няма вятър и е влажно времето. Качвате се на Айфеловата кула и се вижда разтелен над града. Това е от дизелите. Който си мисли, че сам много чисти и екологични, жестоко се лъже.