IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus разкри подробности за V8 мотора на RC F

Мощността на двигателя е увеличена до 477 к.с.

Lexus разкри подробности за V8 мотора на RC F

Lexus разкри подробности за V8 мотора на RC F
Lexus разкри нови подробности за бензиновия V8 двигател, който задвижва спортното купе RC F.

Новият 5.0-литров мотор с 32 клапана представлява модификация на агрегата, използван за седана Lexus IS F. Мощността му е увеличена с 12 % и вече достига 477 к.с., а пределът на оборотите е нараснал от 6800 до 7400 об/мин.

От компанията съобщават още, че по-високата степен на сгъстяване 12.3:1 е позволила да се увеличи максималният въртящ момент в целия диапазон на оборотите. Сега той е 530 Нм и се постига в диапазона от 4800 до 5600 об/мин.
Lexus разкри подробности за V8 мотора на RC F
Инженерите на Lexus са подменили почти всички компоненти от мотора с нови, в това число системата за впръскване, изпускателната система, буталата, коляновия вал и системата за променливо газоразпределение.

Новият V8 използва клапани от титан и биели от високоякостна стомана. Освен това при движение с нормална скорост двигателят работи по цикъла на Аткинсън, а при по-сериозно натоварване се връща към цикъла Ото. Това решение доставя по-добра ефективност и по-нисък разход на гориво, твърдят японците.

Lexus RC F ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.5 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път до 270 км/ч. Дисциплината драг на 1/4 миля изисква 12,5 сек.

Снимка: Lexus
 

Тагове: lexus rc f
0 от 500
  • #32
    38 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "Само" 12.3:1 е защото на пълна мощност е в цикъл на Ото. Тогава и компресия и експанзия са 12.3:1. При частично натоварване, т.е. когато мине в цикъл на Аткинсън, намаля компресията (на около 10.3:1), като затваря всмукателните клапани по-късно, но запазва експанзията на 12.3:1. Експанзята зависи от геометрията на буталата - няма как да се увеличи чрез контролиране на клапаните.
  • #31
    37 rate up comment 11 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    този псевдо-аткинсън е направен заради детонациите. подобно е и при турбо-моторите. Субару нямат такива развойни центрове като тойота и германците и не са го направили - т.е. те са направили най-елементарното -> намалили са степента на сгъстяване.
  • #30
    37 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Добре е. два сикъла на мотора, ако може още един ццикъл, който да работи на обратно и да махнат задната скорост и после остава само да оправят дизайна и да и изберат хубав цвят.
  • #29
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бавареца при субару не се ли прави това заради боксера, т.е. за да намалят вероятността от детонации? Разбира се за това се грижи и детонационният сензор.
  • #28
    40 rate up comment 12 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    а иначе , освен спра за аткинсън - според мен това е една чудна кола. ще бъде по ексклузивна от М4 и ще мери мегдан с него. бих си я взел ако имах бюджета. само не знам как са с обслужването в БГ
  • #27
    41 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Баварците контрират атаката на японеца с УДАРЕН V8 агрегат с 2 турбо компресора ! и смазваща мощ от която японската ламарина буквално се изпарява!
  • #26
    37 rate up comment 12 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    оригиналния дизайн Аткинсън се прави по дълъг работен ход и къса ход-компресия. в модифицирания Аткинсън се променят фазите на газоразпределение. така се прави по-малко сгъстяване и повече работен ход - за по висока ефективност. а при турбо-моторите е леко по различно - и целта е да са с по висока ст.на сгъстяване , а не ниска както при субару.
  • #25
    38 rate up comment 15 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    Швабен - а този лексъс защо е с 12,3:1 ? ферари 458 е повече, атмосферните аудита са с 12,5:1 без да прокламират аткинсън. а турбо моторите на ауди и БМВ вече са с над 10:1 при положение че субару STi е с 8.3:1 .
  • #24
    43 rate up comment 25 rate down comment
    35г.по-късно! ( преди 9 години )
    Има няма половин век и Тойота се доближава до Ауди Куатрро от началото на 80-те години.Само не е 4х4 и не може да ускорява като старото Ауди.
  • #23
    40 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Момчета каквото и да си говорим, колата си вАжи. Предполагам,че идеята е била колата да е не само мощна, защото това всеки автопроизводител го може, но и да е приличен разхода на гориво. Такива са тенданциите към намаляване на потреблението на гориво.