IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes напуска Формула 1, ако се върнат V8 двигателите

Промени в правилника на шампионата за догодина обаче ще има със сигурност

Mercedes напуска Формула 1, ако се върнат V8 двигателите

Отборите във Формула 1 и феновете на спорта са единодушни, че тези приглушени и направо ужасни звуци, издавани от настоящите хибридни турбо-двигатели, трябва да отидат в историята. Затова и все по-усилено се говори за евентуалното премахване на сегашните 1.6-литрови V6 агрегати и връщането на предишните V8, съобщава BBC.
Mercedes напуска Формула 1, ако се върнат V8 двигателите
В един от основните отбори - Mercedes-AMG, не искат и да чуят за подобно нещо. Шефът на тима и 3-кратен световен шампион Ники Лауда е категоричен, че ако това се случи, то Mercedes ще напусне Формула 1 и като отбор, и като доставчик на мотори.

Главният промоутър на шампионата Бърни Екълстоун обаче е категоричен, че промени са нужни. "Трябва незабавно да се отървем от тези V6 мотори", е заявил пред най-близките си сътрудници 84-годишният англичанин, цитиран от Guardian.

Ясно е, че в Mercedes-AMG Petronas, както е цялото име на тима, предпочитат положението да се запази. "Сребърните стрели" спечелиха 15 от общо 18 старта през сезона и си гарантираха титлите както при пилотите, така и при конструкторите. Освен това компанията получава сериозни суми от отборите на McLaren, Williams и Force India, които снабдява с двигатели.

Все още не са ясни категоричните позиции на други доставчици на мотори. От Ferrari още през лятото обявиха, че може да напуснат шампионата, който се е превърнал в състезание по "ефективност". Твърде вероятно е италианците да получат подкрепата на Renault, където също има сериозни проблеми с внедряването на новите агрегати. Тези две компании могат да принудят собствениците на Формула 1 да преразгледат решението за V6 турбо-моторите.

На се знае обаче какво мисли ръководството на Honda, която се връща във Формула 1 след 6-годишно прекъсване. Японците ще заемат мястото на Mercedes-AMG в тима на McLaren, като не крият огромните си амбиции. От компанията вече се обявиха за налагане на лимит от 35 литра гориво на болид по време на състезание.

Вече е ясна и още една промяна в регламента, която ще влезе през 2016 г. Това е връщането на така наречените "клиентски коли". Това означава, че даден отбор ще има право да наема болид от друг тим и да се състезава с него. Сега правилникът забранява такива неща, като задължава всеки участник в първенството сам да проектира и да сглобява своите автомобили.

От промяната пръв ще се възползва тимът Haas F1, който се готви да участва през 2016 г., като за целта ще купи болиди от Ferrari. Срещу подобно решение вече се обявиха отборите на Sauber, Lotus и Force India, които са застрашени от фалит и най-вероятно няма да се състезават още догодина. Те настояват да получат по-голямо финансиране от компанията Delta Topco, която държи правата на Формула 1, но вече получиха отказ от Бърни Екълстоун. Това означава, че през 2015 г. на старт ще излязат 12 болида от 6 отбора.

"Беше ни казано директно - пари няма, така че не разчитайте на нас - разкри шефът на Force India Робърт Фърнли. - Целта е ясна, така ще се легализират "клиентските автомобили" и така големите отбори ще спечелят още пари. За да влезе това правило през 2015 г. комисията на Формула 1 се нуждае от съгласието на всички отбори, но за 2016 г. ще е достатъчно и обикновено мнозинство. Затова догодина малките отбори ще се откажат, а водещите ще участват с по 3 болида".

Според Guardian във Ferrari и Red Bull вече са готови с третия си болид за следващия сезон. Това са и двата отбора с най-висок бюджет през изминалата година - по 400 млн. долара. За сравнение тимът на Marussia, който обяви фалит и напусна шампионата, разполагаше със 110 млн. долара.

Снимка: gpupdate

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 11 години )
    Днес четох коментар на Масса, в който се обясняваше, че преди пилотите е трябвало просто да карат, а сега били натоварени повече, защото натискали много бутони с различни цели,(звучи трогателно) докато пилотират. Било различен спорт и нямало място за сравнение. И в тази връзка, много се дразня когато някой ме попита МХ-5-цата ти какви екстри има. Ами има двигател волан, *** и задно предаване! И покрив даже няма!!!
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Едно време са били лъвове в бокса и лъвове в колите, сега са само сладки котенца.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Предния сезон пак мерцедес заплашиха с това че ако не вземат титала ще се махнат от формула едно
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Естествено! Мерцедес останаха във Ф1 заради предимството, което договориха с Бърни по повод новите двигатели... Но извън това дали ще са първи или не, седи въпросът за Ф1 въобщел Това, което гледаме този сезон, не е Ф1!!! По-добре да им сложат светофари и да ги пускат с ботериите, като дават награда "златен талон"...
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не просто да махнат тъпите хибриди и да да от пуснат малко мерки. Двигатели да могат да се разработват и по време на сезона. Сега мерцедес кво направиха някъв двигател честно казано учудващо добре защото мерцедес нито за известни с малолитражките нито с турбо двигатели и цял сезон другите духат супата. 100% знаят къде е проблема ама не могат да оправят.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В предната турбо-ера никой не се подиграваше на звука на моторите, а рекорда за най-висока средна скорост на състезание май че е от тогава. Но задните им гуми бяха широки като на драгстер и нямаха ограничения на обороти и разход. Ама пък и много народ се изтрепа тогава...
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 11 години )
    Няма как отборите да взимат пари по равно. Затова е състезание. Този който печели състезанието, взима повече. Това не е комунизъмът. "Всеки му според нуждите, всекиму според възможностите". Но еко глупостите със сигурност съсипват спорта. Пилотите вече не са герои за подражание, освен на татковците с хибриди може би! "Ето сине, виж сега караме на електричество и може да стигнем до морето с 5.3687л. бензин и дори няма да превишим ограничението и ще остане и парички за мин. вода!
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    сторм ( преди 11 години )
    И в миналото имаше 1.6, но по 1200к.с :)
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тя Ф1 вече си стана за подигравка, какви са тези 1.6 литрови двигатели? Сега 35 литрови резервоари, ако тази тенденция се запази, след 20 години болидите от Ф1 вероятно ще са с платна и ще се задвижват само от вятъра и батерия от 1,5 V
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    nnn ( преди 11 години )
    ръководството на формула 1 съсипаха тази невероятна в миналото надпревара с техните глупости, не трябва да има ограничения в технологиите, гумите, горивото, парите трябва да се поделят между отборите по-равно