IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz най-много манипулира данните за разхода на гориво

Белгийска организация доказа, че разликита между официалните данни и реалността е над 30%

Mercedes-Benz най-много манипулира данните за разхода на гориво

Белгийската организация Transport & Environment (T&E) публикува поредния си доклад за разликата между обявените от производителите данни за разход на гориво и реалните показатели, съобщава Automotive News.
Mercedes-Benz най-много манипулира данните за разхода на гориво
Снимка: Mercedes-Benz

Оказва се, че най-големите разминавания са в цифрите, съобщени от Mercedes-Benz. Изследването на T&E твърди, че средната разлика между параметрите при частните клиенти на европейските производители от 8% през 2001 г. е достигнала 31% през 2013 г. При корпоративните клиенти разминаването показва дори 43%.

Обърнато в пари това означава, че средностатистическият европейски шофьор годишно плаща с около 500 евро повече от предвиденото за гориво. А за целия жизнен цикъл на един автомобил сумата нараства на около 5600 евро.

„Ако вашият автомобил харчи с 40% повече от обявеното в брошурата на производителя, то това не е защото обичате да натискате повече педала на газта. „Лидер“ по манипулация на данните, получени при изпитания на колите си е Mercedes-Benz, където в лабораторни условия се постигат резултати, нямащи нищо общо с тези в реалния живот“, се казва в съобщението на T&E.

Представител на Mercedes-Benz отбеляза, че има правило за тестовете в ЕС, според което разликата между резултатите, получени в лабораторния условия и в тези в реалността, може да достигне до 30%. Според компанията именно такава е ситуацията и при техните автомобили.

В момента разходът на гориво и екологичността на новите автомобили в Европа се измерва по метода NEDC (New European Driving Cycle). Той е въведен още през 70-те години на миналия век, като в началото измерва единствено емисиите на азотни окиси NOx, а на по-късен етап са добавени потреблението на гориво и CO2 емисиите. Методът е остарял и неточен, което вероятно ще наложи налагането на нова система още през 2017 г. Тя се нарича WLTP (World Light Vehicle Test Procedure), като големите автомобилни компании се опитват да отложат въвеждането й за 2020 г.
 
Още по темата:
Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

 

 

Тагове: Transport & Environment
0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    стандарта е лъжлив - няма как да излъжеш защото ще те хванат. но стандарта е непостижим за реално каране - най-малкото защото се прави на стенд. а за това са виновни както обикновено некви *** чиновници с големи заплати ...
  • #5
    15 rate up comment 4 rate down comment
    пена ( преди 11 години )
    Същата работа кати при NCAP тестовете за сигурност. Колата се прави така, че да се представи добре само на теста. А за реалния живот на никой не му пука. Това "лъгане" за разхода немците го постигат чрез поставянето на турбина. Тя намалява разхода при много бавно каране но за сметка на това като се настъпи малко разхода се вдига ужасно много. А за NCAP ги бяха изловили, че правят коланите прекалено стегнати, което на теста изглежда добре но при реално ПТП може да е много опасно...
  • #4
    30 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Къде е новината тук питам аз?!Всяка година различни организации в света доказват кой най-много лъже в разходите за гориво. Интересното е че при абсолютно всички тестове немската света троица е на първите места, а японците са на последните места по разминаването между реален разход и обявен. Методите за отчитане на разхода на гориво е един и същ за всички. Как едни успяват да имат разлика под 10%, а при други е над 30%. Нали методиката е една и съща или просто едните откровено лъжат в разхода.
  • #3
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Според мен масово хората не могат да шофират, но обвиняват някой друг за неумението си щото е по-лесно някой друг да ти е виновен.
  • #2
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Еми като си технологично изостанал не ти остава друго освен да лъжеш хората.
  • #1
    31 rate up comment 12 rate down comment
    Фетз ( преди 11 години )
    Според мен от ВАГ никой не лъже повече за разхода.