IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz най-много манипулира данните за разхода на гориво

Белгийска организация доказа, че разликита между официалните данни и реалността е над 30%

Mercedes-Benz най-много манипулира данните за разхода на гориво

Белгийската организация Transport & Environment (T&E) публикува поредния си доклад за разликата между обявените от производителите данни за разход на гориво и реалните показатели, съобщава Automotive News.
Mercedes-Benz най-много манипулира данните за разхода на гориво
Снимка: Mercedes-Benz

Оказва се, че най-големите разминавания са в цифрите, съобщени от Mercedes-Benz. Изследването на T&E твърди, че средната разлика между параметрите при частните клиенти на европейските производители от 8% през 2001 г. е достигнала 31% през 2013 г. При корпоративните клиенти разминаването показва дори 43%.

Обърнато в пари това означава, че средностатистическият европейски шофьор годишно плаща с около 500 евро повече от предвиденото за гориво. А за целия жизнен цикъл на един автомобил сумата нараства на около 5600 евро.

„Ако вашият автомобил харчи с 40% повече от обявеното в брошурата на производителя, то това не е защото обичате да натискате повече педала на газта. „Лидер“ по манипулация на данните, получени при изпитания на колите си е Mercedes-Benz, където в лабораторни условия се постигат резултати, нямащи нищо общо с тези в реалния живот“, се казва в съобщението на T&E.

Представител на Mercedes-Benz отбеляза, че има правило за тестовете в ЕС, според което разликата между резултатите, получени в лабораторния условия и в тези в реалността, може да достигне до 30%. Според компанията именно такава е ситуацията и при техните автомобили.

В момента разходът на гориво и екологичността на новите автомобили в Европа се измерва по метода NEDC (New European Driving Cycle). Той е въведен още през 70-те години на миналия век, като в началото измерва единствено емисиите на азотни окиси NOx, а на по-късен етап са добавени потреблението на гориво и CO2 емисиите. Методът е остарял и неточен, което вероятно ще наложи налагането на нова система още през 2017 г. Тя се нарича WLTP (World Light Vehicle Test Procedure), като големите автомобилни компании се опитват да отложат въвеждането й за 2020 г.
 
Още по темата:
Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

 

 

Тагове: Transport & Environment
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Големи корпорации и честност са две несъвместими неща.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Производителите дават неверни данни за разхода от много години. Неверни показатели се дават също за обема на багажника и за доста други неща. Също така най-вече немските, но и другите производители също, правят нарочно километражът да отчита по-висока от реалната скорост. Това последното е нещо като неписано споразумение за по-голяма безопасност - джигитът мисли че кара с 200 км/ч, а всъщност се движи със 160-170 км/ч.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    примирил с 35 секундно ускорение до 47км/ч и си предвижда времето за да не бърза. Та дачията лъже по-малко... в процентно изражение...
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да, проблемът е в методологията на теста, безспорно. Въпреки това, логиката ти е, меко казано, странна. Говорим за среден разход и процентно изражение, не абсолютна стойност. Т.е. мерцедесът с 500 коня не се кара на писта, нито на немски аутобан, имайки дачия с измъчени 75 (например) коня, чий двигател ще натовариш повече в ежедневно ползване? Или може би, шофьорът на един мерцедес кара задължително с минимум... 220 в тясна градска улица с легнали полицаи, а шофьорът на дачия се е примирил с 3
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Да се казва че производителите лъжат е невярно. Производителите дават разхода получен при NEDC и вие ако си карате 500 коня мерцедес с бавно ускорение ще получите същия разход. Ако трябва да се търсят виновни за разликата това е самия тест. Проблема е обаче ако направиш тест за 500коня мерц с ускорение от 0-100 за 5сек после как ше тестваш Дачия на този тест?
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Журналистите и коментиращите не разбират как точно се измерва разхода на производителите. NEDC определя интервали на ускорени и спиране на които се тества всеки автомобил. Ускорениeтo и спирането трябва да е по силите дори и най-евтините коли, това значи че имаме много бавно ускорени и бавно спиране. Тук е и проблема един мерцедес с 300 коня гори малко при такива условия но в реални условия се натиска яко и тогава разхода му скача.Затова и на колите с много коне има отклонения от данните от NEDC
  • #10
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Някой ( преди 11 години )
    Къде хората не могат да шофират...в Европа или в България?Аз в Европа си шофирам много добре....там разхода ми е с няколко литра по-нисък! :))))))))КАЧЕСТВО КАЧЕСТВОООО!!!!Може горивата ни да са некачествени, но за сметка на това са по-скъпи!
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    robi1971 ( преди 11 години )
    Имал съм през годините различни коли и мнението ми е че с разумно каране може да се достигне даденото от производителя потребление , но по-голям проблем е качеството на горивото в БГ най-вече на дизела
  • #8
    7 rate up comment 9 rate down comment
    ggg ( преди 11 години )
    И кои са тия с разлика под 10% между тестовия и реалния разход ? Ако човек си направи труда да отвори оригиналната статия ще види, че при Тойота разлика е "скромните 25%"
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    112 ( преди 11 години )
    Новото пежо 308 е най икономично. 1.6 турбо, 6 скорости, 120 коня! Ако не сте съгласни, кажете вие! Вагонетките ли са най икономични :))))