IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fabia със самочувствие

Изпробвахме новото поколение на компактната Skoda

Fabia със самочувствие

Fabia със самочувствие
От премиерата си през 1999 година Skoda Fabia успя да реализира над 3,5 млн. продажби благодарение на своята практичност, функционалност и конкурентна цена. С новото поколение на модела, което екипът ни изпробва, чешката марка добавя в успешната си формула и съставката атрактивност.

"Пазарът на автомобили е много динамичен и тенденциите постоянно се променят. За малките коли вече не е достатъчно да бъдат просто добри. Клиентите искат повече, искат индивидуалност и чар - заяви по време на представянето на модела Маван Киат, дизайнер на интериора на новата Fabia. - Именно според тези тенденции е създадена новата Skoda Fabia. Тя е малка кола с големи технологични възможности, просто повече автомобил отвсякога".
Fabia със самочувствие
Маван Киат и новата Fabia при премиерата на модела в Португалия

Най-очевидната промяна в характера на Fabia е дизайнът. Той е изпълнен в унисон с новите модели на производителя, като е вдъхновен от атрактивната концепция Vision C, показана по-рано тази година в Женева. Компактният модел вече не изглежда непретенциозно, дори напротив - сега е наперен и модерен. Дизайнът му е динамичен, а формите по-отсечени, което придава на модела допълнително усещане за динамика.

По-динамичната линия на колата е облагодетелствана и от променените размери на купето. Новата Fabia е по-ниска с 31 мм. и по-широка с 90 мм. от своя предшественик, а дължината й е минимално редуцирана с 8 мм. Общата маса също е намалена - базовият модел тежи само 980 кг., което се отразява положително на пътното поведение, динамиката и разхода на гориво.
Fabia със самочувствие
Интериорът също е напълно променен, като е почти аналогичен с този, който демонстрира концепцията на модела. Вътрешността на колата е изпълнена с контрастиращи цветове и различни материали, но в същото време позната от предишните поколения на Fabia практичност е запазена. Използваните материали са твърди на допир, но изглеждат добре и са прецизно сглобени.

Новост е и инфо-развлекателната система mirrorLink, която предлага аудиосистема и всякаква информация за автомобила. А чрез свързването й със смартфон шофьорът и спътниците му могат да се възползват от навигация и различни приложения за измерване на маниера на шофиране, икономичността на колата и др. Това е възможно благодарение на безплатно приложение, чрез което екранът на телефона се дублира с този в автомобила.
Fabia със самочувствие
Въпреки че е станала технологична и модерна, новата Fabia не изневерява на функционалността си. На борда на колата присъстват всички "simply clever" решения, които вече демонстрираха Octavia и Rapid. Това са прости, достъпни и много хитри малки неща, които подобряват значително комфорта на водача. От вътрешната страна на капачката на резервоара, например, е интегрирана стъргалка за лед, а под предните седалки има специални ниши, в които е поставена задължителната сигнална жилетка. Багажникът пък разполага с различни детайли за прикрепяне на всякакви товари, а обемът му достига 330 литра.

Едно от нещата, с които новата Fabia се различава силно от своя предшественик е възможността за персонализация. Моделът може да бъде поръчан в над 100 различни комбинации, обхващащи материалите в интериора и цвета на купето, покрива,  огледалата, джантите и др.
Fabia със самочувствие
Напълно нови и са и двигателите на модела, които са заети директно от последното VW Polo и са част от новата платформа MQB на германския концерн. Това са 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели, покриващи нормите на Евро6.

Бензиновите предложения стартират с новия трицилиндров 1.0 MPI двигател, който заменя стария 1.2-литров. Новият мотор предлага 60 или 75 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 90 Нм. По-мощните бензинови версии се задвижват от 1.2-литровия TSI двигател, достъпен с 90 или 110 к.с.

Гамата от дизелови мотори е представена от само един агрегат - 1.4-литров TDI с две нива на мощност - 90 или 105 к.с., който заменя използваните преди 1.2 и 1.6 TDI.

В зависимост от версията скоростните кутии са три - 5- и 6-степенни ръчни, както и 7-степенен автоматик DSG с два съединителя.
Fabia със самочувствие
Екипът ни изпробва две от версиите, за които се очаква да бъдат най-популярни - базовата бензинова и върховата дизелова.

Излишно е да споменаваме, че по-голямо удоволствие доставя дизеловата модификация. Тя разполага с най-високия въртящ момент, който е наличен в широк диапазон от обороти, като освен това е и най-икономична. При спокойно шофиране извън града лесно може да бъде постигнат разход от под четири литра на 100 км, а в града - под пет на 100. Двигателят доставя повече от прилична динамика на Fabia, като известно свикване изисква минималната турбо дупка, която се усеща при най-ниски обороти.

Бензиновият двигател с 3 цилиндъра и мощност от едва 60 к.с. също има с какво да се похвали. Да, той няма да ви залепи за седалката, но със сигурност ускорява колата по-добре отколкото предполагате. Слабата страна на мотора е доускорението по нагорнища, но поддържането на магистрална скорост му се отдава. Дори планинските шосета се изминават с лекота, стига да държите по-високи обороти, в които впрочем моторът "реве" изненадващо приятно.

Трицилиндровият двигател е създаден най-вече за градския трафик. Той се развърта сравнително бързо и доставя изненадващо добра пъргавина при по-умерена скорост. А и разходът му заслужава внимание - малко над пет на 100 в смесен цикъл.
Fabia със самочувствие
Що се касае до шасито, то продължава да бъде неутрално - нито меко, нито прекалено твърдо. Стабилността обаче е подобрена, тъй като колата е по-ниска и по-широка от преди, а и се "обува" с по-големи джанти. Трицилиндровата версия, която изпробвахме, разполагаше с 16-инчови джанти и гуми 215/45.

Комфортът също е оптимизиран, тъй като е използвана по-качествена шумоизолация за салона.
Fabia със самочувствие
В обобщение можем да кажем, че Skoda Fabia продължава да бъде функционална и практична малка кола. Но със стил, индивидуалност и чар. Тя демонстрира самочувствие, а и дава такова на своя шофьор.

Към момента все още няма ценова листа на модела за България. Неофициално обаче се твърди, че цените ще запазят старите си нива.

Снимки: Skoda

Тагове: skoda fabia
0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ъ ( преди 10 години )
    Тук е пълно с аматьори, разглеждащи автомобили на картинки и разбиращи повече от всеки друг :)
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Марто ( преди 10 години )
    Този тест е преписан с лека преработка от мобилето
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Даа, от групата от масовите май само на Сеат им разрешават да поразчупят дизайна. Останалото е еднотипно.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    малка поправка малко надух цената 27 хил е сегашната (ако не броим спортната - 36 хил) но като знаем ВАГ новата доста вероятно да клони към 30
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    шкодите са евтини в базовата си конфигурация където няма дори радио, а джантите са 14 цола да не говорим за навигация или синхронизация с телефонтук хубаво са похвалили топ версията но тя струва над 30 хил без допълнителните екстриа за тази цена ще си купиш каквото искаш компактно автомобилче кеф ти японско кеф ти европейско с по-добри материали и без славата на бюджетно возило
  • #15
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дори и за по-н искате цена Шкода не е никаква оферта. за по-малко сума и по-висока надеждност вземате Дачия. Ако искате да е нова колата естествено. Според мен обаче най-изгодно е да се вземе кола на няколко години на малко км и с все още не изтекла гаранция. От новото по-хубаво няма, но ако ще си купувам ново трябва да имам поне още 3 пъти повече пари като цената на колата.
  • #14
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе Skoda, не ми ги хвалете. Оня ден гледам съседа си купил Fabia, какво да ви кажа, хем ме напушваше на смях, хем го съжалявах човека. Викам му, братле защо не си взе оригинала ами това чешко копие? Значи то бива, бива копиране, ама такова копиране 1:1 не бях виждал. Крали от Мерцедес от всякъде, интериор, екстериор. То волана, седалките, скоростен лост, дисплея за климатика и т.н. чак дори и бутоните за настройките на седалките, направо отчайваща марка е това ФВ Груп. Ташаааак!
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    reload ( преди 10 години )
    Добавили са доста екстри, НО дизайна на Фиат Стило от преди повече от 10 години е..... Ако не могат да мръднах от класическите форми на Голф 3 да отворят гугъл и да видят как го правят Мазда, Тойото, Ситроен, че и Опел в този клас.
  • #12
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че снимките са от Португалия е ясно. Но тези снимки не са направени от автора на статията, който изобщо не разбира от автомобили. Който е прочел писанията на горните редове ще разбере, че това е писано от драскач мислещ се за журналист. Да, ама НЕ Е.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бай глокти ( преди 10 години )
    ..............................._