IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fabia със самочувствие

Изпробвахме новото поколение на компактната Skoda

Fabia със самочувствие

Fabia със самочувствие
От премиерата си през 1999 година Skoda Fabia успя да реализира над 3,5 млн. продажби благодарение на своята практичност, функционалност и конкурентна цена. С новото поколение на модела, което екипът ни изпробва, чешката марка добавя в успешната си формула и съставката атрактивност.

"Пазарът на автомобили е много динамичен и тенденциите постоянно се променят. За малките коли вече не е достатъчно да бъдат просто добри. Клиентите искат повече, искат индивидуалност и чар - заяви по време на представянето на модела Маван Киат, дизайнер на интериора на новата Fabia. - Именно според тези тенденции е създадена новата Skoda Fabia. Тя е малка кола с големи технологични възможности, просто повече автомобил отвсякога".
Fabia със самочувствие
Маван Киат и новата Fabia при премиерата на модела в Португалия

Най-очевидната промяна в характера на Fabia е дизайнът. Той е изпълнен в унисон с новите модели на производителя, като е вдъхновен от атрактивната концепция Vision C, показана по-рано тази година в Женева. Компактният модел вече не изглежда непретенциозно, дори напротив - сега е наперен и модерен. Дизайнът му е динамичен, а формите по-отсечени, което придава на модела допълнително усещане за динамика.

По-динамичната линия на колата е облагодетелствана и от променените размери на купето. Новата Fabia е по-ниска с 31 мм. и по-широка с 90 мм. от своя предшественик, а дължината й е минимално редуцирана с 8 мм. Общата маса също е намалена - базовият модел тежи само 980 кг., което се отразява положително на пътното поведение, динамиката и разхода на гориво.
Fabia със самочувствие
Интериорът също е напълно променен, като е почти аналогичен с този, който демонстрира концепцията на модела. Вътрешността на колата е изпълнена с контрастиращи цветове и различни материали, но в същото време позната от предишните поколения на Fabia практичност е запазена. Използваните материали са твърди на допир, но изглеждат добре и са прецизно сглобени.

Новост е и инфо-развлекателната система mirrorLink, която предлага аудиосистема и всякаква информация за автомобила. А чрез свързването й със смартфон шофьорът и спътниците му могат да се възползват от навигация и различни приложения за измерване на маниера на шофиране, икономичността на колата и др. Това е възможно благодарение на безплатно приложение, чрез което екранът на телефона се дублира с този в автомобила.
Fabia със самочувствие
Въпреки че е станала технологична и модерна, новата Fabia не изневерява на функционалността си. На борда на колата присъстват всички "simply clever" решения, които вече демонстрираха Octavia и Rapid. Това са прости, достъпни и много хитри малки неща, които подобряват значително комфорта на водача. От вътрешната страна на капачката на резервоара, например, е интегрирана стъргалка за лед, а под предните седалки има специални ниши, в които е поставена задължителната сигнална жилетка. Багажникът пък разполага с различни детайли за прикрепяне на всякакви товари, а обемът му достига 330 литра.

Едно от нещата, с които новата Fabia се различава силно от своя предшественик е възможността за персонализация. Моделът може да бъде поръчан в над 100 различни комбинации, обхващащи материалите в интериора и цвета на купето, покрива,  огледалата, джантите и др.
Fabia със самочувствие
Напълно нови и са и двигателите на модела, които са заети директно от последното VW Polo и са част от новата платформа MQB на германския концерн. Това са 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели, покриващи нормите на Евро6.

Бензиновите предложения стартират с новия трицилиндров 1.0 MPI двигател, който заменя стария 1.2-литров. Новият мотор предлага 60 или 75 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 90 Нм. По-мощните бензинови версии се задвижват от 1.2-литровия TSI двигател, достъпен с 90 или 110 к.с.

Гамата от дизелови мотори е представена от само един агрегат - 1.4-литров TDI с две нива на мощност - 90 или 105 к.с., който заменя използваните преди 1.2 и 1.6 TDI.

В зависимост от версията скоростните кутии са три - 5- и 6-степенни ръчни, както и 7-степенен автоматик DSG с два съединителя.
Fabia със самочувствие
Екипът ни изпробва две от версиите, за които се очаква да бъдат най-популярни - базовата бензинова и върховата дизелова.

Излишно е да споменаваме, че по-голямо удоволствие доставя дизеловата модификация. Тя разполага с най-високия въртящ момент, който е наличен в широк диапазон от обороти, като освен това е и най-икономична. При спокойно шофиране извън града лесно може да бъде постигнат разход от под четири литра на 100 км, а в града - под пет на 100. Двигателят доставя повече от прилична динамика на Fabia, като известно свикване изисква минималната турбо дупка, която се усеща при най-ниски обороти.

Бензиновият двигател с 3 цилиндъра и мощност от едва 60 к.с. също има с какво да се похвали. Да, той няма да ви залепи за седалката, но със сигурност ускорява колата по-добре отколкото предполагате. Слабата страна на мотора е доускорението по нагорнища, но поддържането на магистрална скорост му се отдава. Дори планинските шосета се изминават с лекота, стига да държите по-високи обороти, в които впрочем моторът "реве" изненадващо приятно.

Трицилиндровият двигател е създаден най-вече за градския трафик. Той се развърта сравнително бързо и доставя изненадващо добра пъргавина при по-умерена скорост. А и разходът му заслужава внимание - малко над пет на 100 в смесен цикъл.
Fabia със самочувствие
Що се касае до шасито, то продължава да бъде неутрално - нито меко, нито прекалено твърдо. Стабилността обаче е подобрена, тъй като колата е по-ниска и по-широка от преди, а и се "обува" с по-големи джанти. Трицилиндровата версия, която изпробвахме, разполагаше с 16-инчови джанти и гуми 215/45.

Комфортът също е оптимизиран, тъй като е използвана по-качествена шумоизолация за салона.
Fabia със самочувствие
В обобщение можем да кажем, че Skoda Fabia продължава да бъде функционална и практична малка кола. Но със стил, индивидуалност и чар. Тя демонстрира самочувствие, а и дава такова на своя шофьор.

Към момента все още няма ценова листа на модела за България. Неофициално обаче се твърди, че цените ще запазят старите си нива.

Снимки: Skoda

Тагове: skoda fabia
0 от 500
  • #10
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фабия със самочувствие е, като самочувствие без покритие. Не казвам, че са лоши автомобили, но за самочувствие се иска и още нещо. Най-обикновена марка от ниския клас, конглокираща се с Дачия, няма начин да ти даде самочувствие. Кола, която да те закара от т. А до т. Б. Колко безпроблемно, надеждно и комфортно е друга тема.
  • #9
    13 rate up comment 8 rate down comment
    ТТ ( преди 10 години )
    и не било предницата, а тропали спирачните апарати. Останах озадачен, но нищо не можело да се направи така си били и да не се притеснявам. За сега други проблеми няма, но все пак са и нови коли на по 1 г. Дано и занапред да е така, но се съмнявам. Прекалено от рано започнаха да напомнят за себе си. По-рано имах познати таксиджии с Шкоди. Говорил съм с тях и всички се оплакваха от колите си. Повечето си взеха от други марки след това и никой не повтори. Явно само цената им е добра, но не съвсем.
  • #8
    16 rate up comment 9 rate down comment
    ТТ ( преди 10 години )
    Във фирмата има служебна Фабия и Октавия. Материалите и изпълнението не са никак добри. Фабията на първата година 25 000 км. се раздрънка цялата. В купето няма пластмаса, която да не скърца или издава някакъв звук. Наистина доста лошо изпълнение. Механизма на задната лява врата отказа и се наложи да го сменят гаранционно. Октавията е една идея по-добре, но и при нея се чуват звуци в купето,а при преминаване през неравности или паваж се чува потропванев предницата.В сервиза казаха, че е нормално
  • #7
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много добре изглежда. Пълна е и със свежи хрумки. Шкода винаги е била най-добрата фирма на концерна ФВ, както откъм надеждност, така и откъм съотношение качество-цена.
  • #6
    16 rate up comment 2 rate down comment
    nikito_blend ( преди 10 години )
    Това с телефона в cupholder-a ме кефи.
  • #5
    13 rate up comment 11 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    sorry, no ako govorim za design novata mazda 2 e 100 puti po-interesna!
  • #4
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    След година като си сменям автомобила ще е със такава фабия.Аз и до сега съм го обмислял тозо вариянт ама сега съм сигурен.
  • #3
    20 rate up comment 21 rate down comment
    petar ( преди 10 години )
    орязана пласмасория на завишени цени с непоносимо твърдо окачване...а тези "приказки" на гейовете дизайнери май на всички омръзнаха
  • #2
    26 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Кефи колицата, много по-добре изглежда от преди.А този под мен ако беше ходил в Португалия, щеше да знае, че снимките са правени именно там
  • #1
    20 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че е реклама тази статия е ясно. Ама поне да бяхте показали някоя снимка от "този тест". Липсата на такива ме кара да мисля, че автора едва ли е тествал тази кола.