Toyota си остава най-скъпата автомобилна марка на света. Това сочи рейтинга, съставен от компанията Interbrand. В него влизат 100 брaнда от цял свят, като сред тях има 13 автомобилни производителя.
Снимка: Ройтерс
Японската компания е начело в тази класация за 11 поредна година. Тя е оценена на 42.392 млрд. щатски долара, което е със 7 млрд. повече от 2013 г. Toyota обаче заема 8-о място в генералното класиране, начело на което Apple (118.863 млрд). Следват Google – 107.439 млрд. и Coca Cola – 81.563 млрд.
Второто и третото място при автомобилните марки запазват Mercedes-Benz (34.338 млрд., 10-място в общото класиране) и BMW (34.214 млрд, 11-о място). Следват Honda (21.673 млрд, 20-о място), Volkswagen (13.716 млрд, 31-о място), Ford (10.876 млрд, 39-о място), Hyundai (10.409 млрд, 40-о място), Audi (9.831 млрд, 45-о място), Nissan (7.623 млрд, 56-о място), Kia (5.396 млрд, 74-о място), Chevrolet (5.036 млрд, 82), Land Rover (4.473 млрд., 91-о място).
Любопитното е, че от Топ 100 на марките изпадна Ferrari, която тази година е оценена на 4.133 млрд. долара. През миналата година италианският бранд бе обявен за най-влиятелната компания на света, като изпревари не само автомобилни производители като BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Lexus, Audi и др., но и корпорации като Google и Coca-Cola.


5