IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Стойността на Kia скочи с 480% за 8 години

От 929 милиона долара през 2007 г. до 5.4 милиарда днес

Стойността на Kia скочи с 480% за 8 години

Стойността на корейския производител на автомобили Kia се повиши с цели 480% за последните 8 години, съобщава компанията, позовавайки се класацията на Interbrand „Най-високо оценени марки в света 2014г”.
Пазарната стойност на Kia скочи с 480% за 8 години
Компактният Rio е бестселъра на марката през септември. Снимка: Kia

Стойността на марката се е увеличила от 929 милиона долара през 2007 година до 5.4 милиарда долара днес. Трицифреният ръст изкачва Kia с 9 позиции до 74-то място в общата класация за най-добрите глобални марки. Напредването й в класацията е повече от двойно спрямо средния ръст на покачване на 100-те най-добри глобални бранда.

Kia влезе в годишната класация на Interbrand през 2012 г. под номер 87 със стойност 4.1 милиарда долара, като впоследствие се издигна до 83-то място през 2013г. с 15% ръст в стойността си до 4.7 милиарда долара. През последната година марката поскъпна с още 15% до 5.4 милиарда долара, изкачвайки се до настоящата позиция.

От Kia споделят, че подобряващото се представяне на марката се дължи най-вече на модерния дизайн на автомобилите й. Заслуга за него има главният дизайнер Питър Шрайер, който ръководи дизайна на Kia от 2006 година след успешна кариера във VW Group.

Междувремнно корейският производител съобщи за 4.8-процентов ръст в глобалните си продажби през септември до 244 547 автомобила. На пазарарите на Китай, Корея и Северна Америка увеличението е съответно 27.3%, 20.2% и 3.5%., докато в Европа е записан спад от 5.9%.

Тагове: Interbrand
0 от 500