IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-добрите дизелови спортисти

Осем модела, които могат да съперничат на бензиновите си събратя

Най-добрите дизелови спортисти

С какво най-често се асоциира думата „дизел“ - с тракане, камиони, икономия на гориво и добра тяга? Има обаче и едни дизелови двигатели, които се представят доста добре и като динамика. С помощта на изданието Wheel ви представяме най-добрите дизелови „спортисти“, които могат спокойно да се опълчат на бензиновите си събратя.

Вярно е, че съвременните мотори на това гориво са направени преди всичко да харчат малко и доста рядко наистина доставят удоволствие от шофирането. Предимството им обаче е във високия въртящ момент, което в съчетание с нисък разход на гориво ги прави все по-предпочитани. Ето ги и нашите 8 предложения.

8. Mercedes-Benz S350 BlueTec
Най-добрите дизелови спортисти
Двигател: 3.0-литров V6 с турбо
Скоростна кутия: 7-степенен автомат
Максимална мощност: 249 к. с.
Максимален въртящ момент: 620 Нм
Тегло: 2045 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.8 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч

Последното поколение на Mercedes-Benz S-Class бе представено през 2013 г. Въпреки отличните си динамични характеристики, характерът на седана не е настроен за спортно шофиране. С други думи направен е за пътниците, а не за шофьорите. Цялата електроника и допълнителни системи означават най-вече „комфорт“.

Седанът е получил окачване Magic Body Control, което по-рано познава неравностите на пътя и настройва амортисьорите към него, както и с технологията PRE-SAFE, която блокира спирачките на светофари и следи за бързо приближаващи се автомобили. Въпреки това автомобилът може да върви и бързо, като със своите 6.8 секунди за ускорение до 100 км/час и теглото си от 2 тона заема почетната 8-ма позиция.

7. Jaguar XJ

Най-добрите дизелови спортисти
Двигател: 3.0-литров V6 с турбо
Скоростна кутия: 8-степенен автомат
Максимална мощност: 275 к. с.
Максимален въртящ момент: 600 Нм
Тегло: 1775 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.4 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч

Големият и породист седан от семейството на котките излезе на пазара през 2009 г., като може да се похвали с традиционен стилен дизайн и класически интериор. Дори консервативните британци обаче са включили цветен дисплей в оборудването. Като цяло тази кола те кара да се чувстваш удобно както зад волана, така и на задната седалка. А и развива 100 км/час за само 6.4 сек. Затова и тя заема 7-о място в класацията.

6. Porsche Panamera Diesel
Най-добрите дизелови спортисти
Двигател: 3.0-литров V6 с турбо
Скоростна кутия: 8-степенен автомат
Максимална мощност: 250 к. с.
Максимален въртящ момент: 550 Нм
Тегло: 1880 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6.4 секунди
Максимална скорост: 244 км/ч

Първото серийно Porsche с 4 врати – тази идея преди 10 години щеше да бъде приета толкова недоверчиво, колкото и кола на марката с дизелов мотор. Това обаче се промени през 2009 г., когато на изложение в Китай германците показаха своя фастбек.

Концепцията на дизеловата Panamera е сходна с тази на предишния автомобил в класацията – от предназначен за дълги пътувания луксозен автомобил, тя се превръща в класическа спортна кола. Само трябва да се преместите от задната седалка на волана. Общо взето Panamera само потвърди доказаното от Cayenne – в Porsche могат да правят не само отлични спортни автомобили.

5. Volkswagen Touareg
Най-добрите дизелови спортисти
Двигател: 4.2-литров V8 с турбо
Скоростна кутия: 8-степенен автомат
Максимална мощност: 340 к.с.
Максимален въртящ момент: 800 Нм
Тегло: 2200 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 5.8 секунди
Максимална скорост: 242 км/ч

Третото поколение на Volkswagen Touareg е на пазара от 2010 г., а по-рано тази година претърпя фейслифт. Избраната от нас версия е с най-големия дизелов мотор, благодарение на който този всъдеход е една универсална машина. Само с няколко промени на настройките на окачването Touareg от покорител на оф-роуд терени се превръща в перфектното превозно средство за аутобани или междуградски пътища.

4. Maserati Ghibli Diesel

Най-добрите дизелови спортисти
Двигател: 3.0-литров V6 с турбо
Скоростна кутия: 8-степенен автомат
Максимална мощност: 275 к. с.
Максимален въртящ момент: 570 Нм
Тегло: 1835 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 5.6 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч

Седанът Maserati Ghibli е единственият представител на италианската автомобилна промишленост в обзора ни. Всъщност Ghibli е първият модел на марката с дизелов мотор, а като конструкция и дизайн има доста общо с по-големия си „брат“ Quatropotre. Става дума за окачването и за голяма част от елементите по каросерията. Това обаче съвсем не означава, че автомобилът е станал по-лош.

3. BMW xDrive M50d

Най-добрите дизелови спортисти
Двигател: 3.0-литров L6 с турбо
Скоростна кутия: 8-степенен автомат
Максимална мощност: 381 к. с.
Максимален въртящ момент: 740 Нм
Тегло: 2190 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 5.3 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч

Напомпаните с вълшебството на буквата „М“ германските кросовъри в последно време впечатляват с отлична динамика и нисък разход на гориво. Третото поколение на Х5 не прави изключение – в градски условия то харчи едва 7.6 л/100 км. Вярно е и друго – тази модификация не е направена за оф-роуд, неговият лимит в това отношение са пътят през полето до голф-клуба или до яхтеното пристанище. А на хубавите пътища е направо перфектна.

2. Audi A7

Най-добрите дизелови спортисти
Двигател: 3.0-литров V6 с турбо
Скоростна кутия: 7-степенен автомат
Максимална мощност: 333 к. с.
Максимален въртящ момент: 440 Нм
Тегло: 1885 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 5.3 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч

Просторният и много стилен фастбек на Audi наскоро претърпя фейслифт, като освежената версия получи обновена мултимедийна система, усъвършенствана система за „нощно“ виждане и възможност за включване на интернет 4G LTE. Този автомобил е по-евтин и с по-слаба мощност от повечето участници в тази класация, но като ускорение от 0 до 100 км/ч отстъпва единствено на заелия първото място.

1. BMW M550d xDrive
Най-добрите дизелови спортисти
Двигател:
3.0-литров L6 с турбо
Скоростна кутия: 8-степенен автомат
Максимална мощност: 381 к. с.
Максимален въртящ момент: 740 Нм
Тегло: 1880 кг
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 4.7 секунди
Максимална скорост: 250 км/ч

На външен вид „горещата“ петица може и да бъде объркана с многото луксозни седани, но иначе е неудържим снаряд на пътя. При нея ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 5 секунди. Любопитното е, че M550d разчита на същия мотор, който се поставя на X5 и X6. Това е 3.0-литров редови агрегат с шест цилиндъра, който е оборудван с три турбокомпресора - два по-малки и един голям, и генерира 381 к.с. и 740 Нм.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    CutmasterCFS ( преди 11 години )
    според мен на 1,2,3 място са 50д,40д,30д на бмв.,които са един двигател с 1,2 и 3 турбини!. карал съм битурбо по стария вариант с 286кс. и последния с 313кс и само мога да кажа уникални дизели с напълно приемлив разход.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 11 години )
    Оправете данните на а7-цата ! Двигателят е 3.0 ТДИ 313 конски сили 650 нютон метра ! Тук трябва да се помести Ауди СКУ5, което е със същият мотор но развива от 0 до 10 за 5.1 секунди ! Четох някаде коментар, че М50Д бил 8 цилиндъра - пълна глупост ! Гореспоменатият двигател е 3.0 литра дизел 6 цилиндъра с 3 турбини :) Всеки има мнение по въпроса естествено, но няма нищо по "яко" от бърз "респонс", което е възможно само с много нютон метри :)
  • #25
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Най голямото шоу беше в състезанието издържливост в Япония.Първо и второ място хибридите на Тойота,трето на една обиколка Порше,четвърто на две обиколки Порше и най се изкефих пето и шесто място на на Алуди едното на три другото на четири обиколки от победителите.
  • #24
    5 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Да ни е честита първата победа на ЛАДА във WTCC! От днес нататък, няма Мерцедес, няма БМВ, няма Льоб! Има само Путин, Лада и Роб Хъф!
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 11 години )
    Не вярвам на редовия шофер да му е нужно ускорение по-добро от 8-9 секунди до 100. За съжаление в България трудно си позволяваме дизеловите версии заради по-високата цена. Иначе въобще не са лоши за каране, а при някои модели липсват и характерните дизелови недостатъци като вибрации, шумове и миризма.
  • #22
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не случайно няма един луд европеец да се качи в такъв ***.Хората питат какви са тези ненормални ***,че карат такива ***.Няма жив Европеец който даже изпитва срам да погледне такова грозно недоразумение.
  • #21
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Благодаря за ускорението на ***,но разход 18л в градски условия трябва да си или луд или хронично ***.
  • #20
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да Дошо 2-тонни дизелови *** с ускорение от около 5сек. до 100. Твоята дизелова хондичка от тон и половина и 100 к.с за 5 секунди не може да и сработи даже централното, та се отключи и да влезеш в нея.
  • #19
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    nqma ve4e ra4ni kutii
  • #18
    27 rate up comment 13 rate down comment
    Любопитен ( преди 11 години )
    Мазератито е като бяла врана сред всичко немско.Красота и стил. Показателно е, че това е най-малкия им модел :)