IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla строи нов завод за 5 млрд. долара в Невада

Съоръжението ще произвежда батерии за следващото поколение електромобили

Tesla строи нов завод за 5 млрд. долара в Невада

Американската компания Tesla Motors Inc e избрала щата Невада за изграждането на нов завод за батерии на стойност 5 млрд. долара, обяви губернаторът на американския щат Брайън Сандовал, цитиран от Ройтерс. В завода ще се произвеждат батерии, които ще бъдат ключови за следващото поколение електромобили.
Tesla строи нов завод за 5 млрд. долара в Невада
Единственият към момента модел на Tesla - Model S. Снимка: Ройтерс

Базираният в Калифорния производител на електромобили все още работи върху окончателните детайли на завода, където ще се правят по-евтини и по-ефективни батерии за бъдещите коли на Tesla, включително за Model 3, който трябва да излезе през 2017 г. на цени от 35 000 долара.

Японската Panasonic Corp ще произвежда литиево-йонни клетки за батериите и ще финансира част от строителството на завода, който се счита за ключов за амбициите на Tesla да се конкурира с основните производители на автомобили. В надпреварата за местоположение на завода бяха още Калифорния, Тексас, Аризона и Ню Мексико.

Невада обеща на Tesla над 1 мрд. долара под формата на данъчни облекчения за 20-годишен период.

Главният изпълнителен директор на компанията и неин съосновател Елън Мъск заяви, че офертата на Невада не е била „най-големият пакет от стимули“, но са избрали щата, защото „може да прави нещата бързо“ и „да върши работа“.

Предложението на Невада трябва да бъде одобрено и от щатските власти.

Строителният терен се намира в индустриален парк в окръг Стори, на около 24 км източно от град Рино. Едва около 4 хил. души живеят в окръга.

През юли Мъск заяви пред инвеститори, че Tesla ще покрие между 40 и 50% от разходите за изграждане на завод за литиево-йонни батерии, Panasonic ще финансира между 30 до 40%, а избраният щат ще отпусне 10%.

„Други индустриални партньори“ ще осигурят между 10 и 20% от необходимата инвестиция за завода, наречен от компанията „Tesla Gigafactory“ (Гигафабриката на Tesla), по думите на Мъск през юли.

Компанията, която все още работи на загуба, очаква да произведе над 60 хил. автомобила през 2015 г. след значителните разходи тази година в разширяване на съществуващия й завод във Фримонт, Калифорния.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Tesla
0 от 500
  • #16
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Solar-Power ( преди 11 години )
    Аз съм с приус вече 8-*** година. Нямам грижи с нищо. На светофар няма кой да ме бие първите 50 метра :)Ускорявам си винаги, повторяемо. Това е бъдещето.Не знам какво ще ядат тези на изток с петрола обаче ....
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да бе да, то ей така се вадят подобни продукти на добра цена, като заек от шапка! Направо виждам как ВАГ от нафтови печки, направо скачат на елктричество. :) Вие тези глави ползвате ли ги изобщо по предназначение? Нали им трябва да се инвестира в развойна дейност, инфраструктура, производствени мощности, грамотен персонал, и.т.н.Това според теб ей така става за един ден ли?Между другото, Тесла през последните 2 годинини е на загуба, защото същност реализира печалба, която е ре-инвестирала!
  • #14
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В тази компания се наливат милиарди и тя все остава на загуба. Тесла проправи пътека, показа бъдещето, но няма да оцелее. В мига в който останалите компании извадят подобен продукт на добра цена, Тесла ще фалира. Абсолютно грешна политика в продажбите. Не е вярно че някой в европа надува цената на Тесла, напротив за автомобиле се плаща само ддс, но колата е двойно по скъпа в Европа и останалите пазари. Трябва да си много богат еко фен, че да си я купиш.
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до "до Nev&quot ( преди 11 години )
    Абе някой от вас изобщо виждал ли е нов ел. мобил на живо, за каране дори не питам! Юркал съм всичко електрическо на Рено-Нисан, а за последно и BMW i3 - 170 коня на карбоново купе - аз ако те разтъркам на светофара ще ти се види все едно съм с Порше!http://youtu.be/mQVO0Vaigb0?t=14s
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До до Nev ( преди 11 години )
    До някъде съм съгласен, но не напълно! Първо за електрониката и ограниченията обикновенно има няколко разлияни режима на работа, така че можеш да избереш по-спортен такъв, за сметка на пробег. Относно динамиката...при електромоторите има много по-голям потенциал за динамика, защото имат максимален въртящ момент веднага при старт! Ограничението идва от капацитета на батериите, който обаче жсе по-бързо се увеличава, и ще дойде време, когато и такива електрички ще се появят, и то не е далеч!
  • #11
    5 rate up comment 13 rate down comment
    до Nev ( преди 11 години )
    като са избретили колата с ДВГ, не е имало много бензиностанции наоколо - но е имало ТУБИ! :) А знаеш ли как се постига "правилната експолатация" на батерията? Като електрониката се меси и не ти позволява нищо! Например ако ускориш и после намалиш, не ти дава пак да ускориш - щади батерията и си преценява кога колко да ти даде. Динамиката е кошмарна, всеки голфаджия ще ти се види Порше...Както казва наш *** "Не ги карат много". И не е от цената - има много германски по-скъпи но ги карат.
  • #10
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Nev ( преди 11 години )
    До колкото знам, очаквания живот на батерията при правилна експолатация е минимум 10 години, говорим за Тесла. А заради това строят такъв огромен завод с такъв капацитет, именно да намалят производствените разходи и съответно цената на акумулаторните батерии, което е доста добър ход. Пробегът не е никак смешен на съвремените електромобили, по-скоро е проблематично времето и местата за зареждане. Като се замислиш обаче, като са избретили колата с ДВГ, не е имало много бензиностанции наоколо. :)
  • #9
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Nev ( преди 11 години )
    Първо на Тесла на батериите гаранцият е 8 години и без лимит на изминати километри. В тези 8 години, ако батерията ти е изгубила повече от 20% от капацитета си, Тесла трябва да ти я сменят гаранционно. Така че не съм много сигурен, откъде имаш тази информация, че батерията трябва да се сменя на 6 години?До колкото съм чувал, Приусите все още ги карат без проблем дори с над 10 годишни батерии.А колкото до колко е екологично прозиводството на батерии, вярвай ми, не е по-замърсяващо от на ДВГ.
  • #8
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тези автомобили не са много екологични.При самото производство най вече на батериите се замърсява много природата после и при производството на ел.енергия за зареждането им.Пробега е смешно малаък дори при най добрите им моделие е на половината на дизеловите автомобили.Примерно едно малко Ауди А1 гори 3 на 100 нафта и има катализатор.Много икономичен и екологичен автомобил със около 1000 км пробег със 1 зареждане и не се налага да се сменя резервоара както батериите на тесла на всеки 6 години.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    mmmm ( преди 11 години )
    В своя еволюционен път на развитие човечеството има няколко революционни скока като пематната машина на Гутенберг,електричеството 1785 г,двигателя с външно горене-парната машина,двигателя с вътрешно горене,радиоразпръскването,преодоляването на първа космическа скорост и други подразделения и сега е пред нова технологична революция усвояването на водорода за гориво и то ще стане независимо от всичко.Затова напред