IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla строи нов завод за 5 млрд. долара в Невада

Съоръжението ще произвежда батерии за следващото поколение електромобили

Tesla строи нов завод за 5 млрд. долара в Невада

Американската компания Tesla Motors Inc e избрала щата Невада за изграждането на нов завод за батерии на стойност 5 млрд. долара, обяви губернаторът на американския щат Брайън Сандовал, цитиран от Ройтерс. В завода ще се произвеждат батерии, които ще бъдат ключови за следващото поколение електромобили.
Tesla строи нов завод за 5 млрд. долара в Невада
Единственият към момента модел на Tesla - Model S. Снимка: Ройтерс

Базираният в Калифорния производител на електромобили все още работи върху окончателните детайли на завода, където ще се правят по-евтини и по-ефективни батерии за бъдещите коли на Tesla, включително за Model 3, който трябва да излезе през 2017 г. на цени от 35 000 долара.

Японската Panasonic Corp ще произвежда литиево-йонни клетки за батериите и ще финансира част от строителството на завода, който се счита за ключов за амбициите на Tesla да се конкурира с основните производители на автомобили. В надпреварата за местоположение на завода бяха още Калифорния, Тексас, Аризона и Ню Мексико.

Невада обеща на Tesla над 1 мрд. долара под формата на данъчни облекчения за 20-годишен период.

Главният изпълнителен директор на компанията и неин съосновател Елън Мъск заяви, че офертата на Невада не е била „най-големият пакет от стимули“, но са избрали щата, защото „може да прави нещата бързо“ и „да върши работа“.

Предложението на Невада трябва да бъде одобрено и от щатските власти.

Строителният терен се намира в индустриален парк в окръг Стори, на около 24 км източно от град Рино. Едва около 4 хил. души живеят в окръга.

През юли Мъск заяви пред инвеститори, че Tesla ще покрие между 40 и 50% от разходите за изграждане на завод за литиево-йонни батерии, Panasonic ще финансира между 30 до 40%, а избраният щат ще отпусне 10%.

„Други индустриални партньори“ ще осигурят между 10 и 20% от необходимата инвестиция за завода, наречен от компанията „Tesla Gigafactory“ (Гигафабриката на Tesla), по думите на Мъск през юли.

Компанията, която все още работи на загуба, очаква да произведе над 60 хил. автомобила през 2015 г. след значителните разходи тази година в разширяване на съществуващия й завод във Фримонт, Калифорния.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Tesla
0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до: анти приус ( преди 11 години )
    С 50 лв. за гориво можеш да вземеш 120 кг. царевица и да минеш много повече км. с магарето отколкото с който и да е автомобил. Така, че тези селските сметки колко минаваш с 50 лв. ги остави на село. А понеже спомена за каране на газ, смяташ ли идопълнителните разходи при такова каране? А знаеш ли, че ако сложиш на Приус газ ще ти е супер евтино? Има много Приуси на запад на газ и разхода им е 5-6/100. Смятай ги колко км.ще минеш 50 лв. и после вземи който и да е др.автомобил в този клас и сравни
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    СЛУЧАЕН ( преди 11 години )
    Въпросът не е дали ще има революция в автомобилостроенето, а кога тя ще се случи.Много хора ще бъдат изненадани, колко бързо се случват нещата. Като знам, кой стои начело на Тесла, изобщо не се съмнявам. Прочетете за Илън Мъск и вижте, върху какви проекти работи.
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    СЛУЧАЕН ( преди 11 години )
    Тези , които твърдят , че технологията при батериите не се е развила нямат идея , колко грешат. Тесла работят в сътрудничество с една японска компания , които бяха постигнали смайващи резултати - батерия, която е 100% рециклируема, по-евтина за производство, с пъти по-голям като капацитет, зарежда се 20 пъти по-бързо от другите и не помня още колко предимства.
  • #23
    0 rate up comment 9 rate down comment
    анти приус ( преди 11 години )
    само странен и лесноманипулируем човек би си купил "приус" ! сложна и скъпа технология, неефективна за парите си, както някой тук отбеляза, батериите нямат развитие и както личи скоро няма и да имат. най-малките европейски автомобили ситроен С1 майр беше струваше над 60 000лв! електромобил, и дилърите увъртат относно гаранцията и живота на батериите! нека колегата с преуса да каже колко километра изминава с 50лв. гориво? като не искате канцерогенни дизели, карайте на безвредния "газ"! а
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    ДО Solar-Power ( преди 11 години )
    До Solar-Power с Приуса Ти недей да ги мислиш тези на Изток с петрола какво ще ядат.А помисли преди да говориш.Тези пластмаси в Приуса ти, а и във всяка кола, а и във всеки един дом всичко което е пластмаса и нейните производни наречени с хиляди имена - найлони,полиетилени,стеропори и какво ли още не, приятелю също се прави от НЕФТ.Така,че бъди спокоен тези на Изток имат какво да ядат :)Има изследване,че само 20 % от петрола отива за горива по колите,останалите 80% са за пластмаси и други
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Германски Трол ( преди 11 години )
    "Имат си всичко, каквото им трябва, отдавна. ВАГ е 400 000 души, от тях поне 5 000 работят само това по цял ден, и пари имат бая, с нищо не отстъпват на никого - ни на японци, ни на американци, бъди спокоен."Ами значи на тези 5000 човека трябва да спрат да им плащат, защото до сега от Ваген освен нафтови печки друго не са изкарали!
  • #20
    0 rate up comment 5 rate down comment
    от "до Nev&quot ( преди 11 години )
    И при спортен режим енергийният мениджмънт е много строг - иначе ще скапеш батерията за 1 година. А и да те пусне, няма да стигнеш далече с динамично каране. Също високите скорости са веднъж и за малко, после до 170км/ч е стабилна (без да намалява при най-лек наклон). Аз пък виждам обратното относно батериите - много бавно се развиват, толкова години почти без напредък (няколко %, а трябва пъти)
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    за ВАГ не бери грижа ( преди 11 години )
    "Направо виждам как ВАГ от нафтови печки, направо скачат на елктричество.. Нали им трябва да се инвестира в развойна дейност, инфраструктура, производствени мощности, грамотен персонал, и.т.н."Имат си всичко, каквото им трябва, отдавна. ВАГ е 400 000 души, от тях поне 5 000 работят само това по цял ден, и пари имат бая, с нищо не отстъпват на никого - ни на японци, ни на американци, бъди спокоен.
  • #18
    9 rate up comment 7 rate down comment
    DreamTheater ( преди 11 години )
    "TESLA"наистина е супериновативна фирма.Респект!Но виждам и мнения ,които са просто смешни.В момента Германските автомобилни фирми са водещи в света.Във всяко едно отношение.Погледнете статистиките и ще се убедите лесно.В областта на електромобилите също са много напред.i8 и i3 на BMW са перфектен пример за това.
  • #17
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Германчетата освен да си купят някоя фирма, за да им направи електромобил, нямат друг шанс. Добре, че ги има китайците да им правят не само повечето неща, но и батериите. Китайските батерии всеки знае с какво качество и живот са. Добре, че са Тесла и японците, за да има кой да дърпа автоиндустрията в бъдещето. Ако разчитехме на вурстовете, щяхме всички да пърпорим с канцерогенни каруци, като техните. Едните дърпат напред, а другите назад. Умните хора са повече от простите и вървим само напред...