IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Америка искат затвор за прикриване на дефекти в автомобилите

Законопроектът предвижда доживотна присъда за автомобилните ръководители, които прикриват опасни дефекти в колите

В Америка искат затвор за прикриване на дефекти в автомобилите

Нов законопроект, който предвижда доживотна присъда за автомобилните ръководители, прикрили опасни дефекти в колите, внесе американският сенатор Клеър Макаскил, съобщава The Detroit News.
В Америка искат затвор за прикриване на дефекти в автомобилите
Законопроектът на Макаскил, която участваше в изслушванията за забавеното изтегляне на дефектни автомобили на GM, причинили смъртта на поне 13 души, бе анонсиран в петък. Той предвижда доста по-сурови санкции както за самите компании, така и за ръководителите им.

Така например новият законопроект предвижда премахването на тавана на глобата за компаниите, който през 2012 г. бе увеличен двойно до 35 млн. долара. Глобата за всеки дефектен автомобил пък трябва да бъде увеличена пет пъти - от 5 000 на 25 000 долара.

Не по-малко сериозни са санкциите за ръководителите на компаниите, които прикриват опасни дефекти в автомобилите. Ако се докаже, че въпросните дефекти са довели до инциденти със сериозни наранявания, топ мениджърите ще ги грози 15-годишна присъда. При регистриране на смърт, предвидената максимална санкция е доживотен затвор.

Законът предвижда също така двойно увеличаване на бюджета на Националната служба за безопасност на движението в САЩ - NHTSA, която се занимава с разследването на подобни случаи.

"Новият законопроект има за цел да даде по-голяма свобода на действие на федералните прокурори в делата за нарушения на автомобилната безопасност. Той повишава възможните санкции както за самите компании, така и за техните ръководители - каза Клеър Макаскил пред The Detroit News. - Всяка година повече от 33 000 души загиват при пътнотранспортни произшествия в САЩ. Ние сме длъжни да направим улиците по-безопасни. Случаите с дефектните коли на Toyota и GM са пример, че ние трябва да изработим закон, с който по-лесно да търсим отговорност на онези, които застрашават безопасността на потребителите".

По информация на американското издание законопроектът на Макаскил ще бъде разгледан през пролетта на следващата година.

Снимка: Ройтерс
 

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе Енцо защо не отидеш на село да тъчеш черги?За какви Европейци ми говориш бе?Че те са най изостаналите измамни кавали.Кой ги има тях за нещо?Не си за тук момче ходи коментирай чалга парчета.
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Ако приемат този закон, кой ли ще се навие да бъде шеф на Тойота в САЩ!? ;) И дали пак феновете ще твърдят, че сервизните акции са "грижа за клиента"? На някои хора ще им изгният кокалите по затворите от загриженост за клиентите. ;)
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да сигурно защото е много безопасен дефекта на ВАГ със забиващия МАП, който при изпреварване ти умира колата и седиш на едно място в насрещното - изключителна безипасност, нямам думи. Аз лично съм го изпитвал този дефект и беше на косъм ситуацията ... Пълни са с дефекти модерните автомобили и това е защото модерния гавазин иска повече екстри, по-мощни двигатели, но да не харчат и то на по-ниска цена от миналия модел - еми няма как да стане без компромис в качеството на някой елементи.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    Ама четете, бе хора! Не пишете само идиотщини по форумите. Познанието идва с четене, не с ентусиазирано, вербално преливане от пусто в празно:http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_MotorsТам четете чак долу заглавието: "Vehicle defect cover-up".
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хааа... ( преди 11 години )
    Че то тогава Карлос Го(м)н вместо почести все в панделата трябва да виси!
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    Именно японците са "изобретателите" на т.нар. "low cost engineering" и именно това тяхно изобретение фалира и заплашва с фалит редица сериозни автомобилни производители. Защото един добър и качествен автомобил в С сегмента не може да струва по-малко от 60 - 70 хил лв. А те продават *** за по 30 хил. Примерите са много - Лансер, Корола, Кашкай, Авенсис, Аурис, Сивик, Мазда 3 и още редица други. Нискокачествени материали във всички насоки, ужасно качество на асемблирането и стари технологии...
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    Става дума и за фрапантните случаи с "еталона за качество", смехораните от Мицубиши, които през 80-те години на 20-ти век - в апогея на славата си - биват разобличени именно в САЩ, че прикриват сериозни, опасни за здравето дефекти по колите си, подкупват държавни служители, които ги контролират и т.н. По спомен, но все пак погледнете в Wiki, около 20 висши служители на Мицубиши са осъдени за този инцидент и лежат в затвора. Само японците ще имат проблеми с тоя закон.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    Нито един европейски производител не е имал сериозни проблеми с преодоляването на нормите за сигурност и качество на автомобилите в САЩ. Не пишете глупости. Дефектите, които описвате с VW не се отнасят към категорията, за които става дума в статията. Всеки ден да се разваля една кола, ако повредата не създава опасност за живота и/или здравето на хората, не попада в обхвата на този проектозакон. Става дума за проблемите с Тойота от преди няколко години - има документирани произшествия заради тях.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Моля да предоставиш достоверен източник на това, което пишеш, защото такава информация и такива факти според мен няма, дори гугъл не връща такива резултати.
  • #7
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Само дето смъртните случаи с дефектни Тойоти по вина на Тойота са по-малко от смъртните случаи от един единствен модел на ВАГ - Ауди ТТ. Какво ли остава ако вземем всичките им модели???