IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Акио Тойода: Глобите са полезни за Toyota

Заради проблеми със сигурността японската компания ще трябва да плати санкции над 1 млрд. долара.

Акио Тойода: Глобите са полезни за Toyota

Глобите, наложени на Toyota в размер на над 1 млрд. долара, са полезни за компанията, заяви президентът на автомобилния концерн Акио Тойода. Припомняме, че вчера американските власти санкционираха компанията, заради проблеми със сигурността на пътниците.
Акио Тойода: Глобите са полезни за Toyota
Акио Тойода. Снимка: Ройтерс

Японският концерн потвърди, че е подвел клиентите си в Съединените щати, след като е съобщил, че колите, произведени за Америка, са в изправност. Въпреки това Националната администрация за безопасност на пътното движение във Вашингтон е открила неизправности. Те са свързани с ускоряването на автомобила и горивната помпа, което застрашава сигурността на пътниците. По тази причина Toyota трябва да плати еднo от най-високите извънсъдебни споразумения в историята на автомобилната индустрия, равняващо се на 1,2 милиарда долара.

Президентът на автомобилния концерн Акио Тойода прие новината спокойно.

„Искам хората да не си мислят, че изтеглянето на автомобили от пазара е нещо толкова лошо. За нас и колегите ни от индустрията това е нещо полезно, което ще ни помогне да подобрим качеството на колите и да осигурим безопасността на пътниците“, заяви Тойода.

Освен извънсъдебното споразумение между Съединените щати и Toyota, компанията трябва да се яви в съда по стотици други жалби от частни лица. Автомобилният концерн изтегли от световния пазар 12 милиона коли през 2009 и 2010 г.

Още по темата вижте във видеото на Bloomberg в Investor.bg

0 от 500
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ха ха ха само в САЩ се били разваляли ха ха. Я прочети пак разследването на съда. Първите оплаквания са в Япония, от японските клиенти, хиляди оплаквания са били прикривани. И обърни внимание уж само американските модели развалени, пък сервизните акции в цял свят.
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ST ( преди 10 години )
    На америка и трябват пари да се намеши в политиката в Украйна ....Фактите са едни поводит други ....
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    мето ( преди 10 години )
    100% а не 10грешка
  • #29
    9 rate up comment 2 rate down comment
    мето ( преди 10 години )
    Няколко пъти през годината влизаше за окачване, заради лошо качество на частите. Иначе колата си беше добра и здрава, но от тогава почнаха чалъмите с резервните части, а в момента всичко се прави в трети държави за немските каруци и е под всякаква критика. Най-вече идва от Китай. Имам познати, които се занимават с коли и инфото е 10% достоверно.
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    мето ( преди 10 години )
    Apple са като немските производители на коли. Продукцията им е китайска, а е продават все едно е произведена в някоя цивилизована държава. Разликата е, че на Apple си го пише, а на уж немските каруци пише съвсем друго, но частите са си чисто китайко или турско производство. Още помня на братовчед ми 124-та, която е обслужваше през 90-те в сервиза на Мерцедес и всички части идваха от братска Туркия, а след това почнаха да идват полека-лека само от Китай. Частите бяха с отвратително качество.
  • #27
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Смешната марка Apple води война със Самсунг с непозволени средства защото не може да се справи с техническо певъзходство въпреки че ползва 80 процента части от Самсунг в скапаните си Iphone.
  • #26
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Към днешна дата само пръдливите шваби бълват разпадащи се каруци.Японците се славят в целия свят като най технологична нация.Всичките им изделия са изпипани до последния детайл.Тук става дума за удари под кръста с цел да им се отнеме превъзходството над родното пройзводство на щатите.Когато стане въпрос за парички средствата не се подбират.
  • #25
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В САЩ съдебната им система е такава,че могат да те осъдят,ако си погледнал някой на криво,той се е спънал и паднал.Или ядейки в ресторант ти се счупи зъба и още какви ли не глупости.Това е най-глокиозната съдебна система.А когато става на въпрос за спасяването на родната автоиндустрия не подбират мерки.Тойота е най-голям производител,имат много производства,заводи в САЩ и ей така без нищо по всяко време могат да им дръпнат парите.Правителството си измива ръцете с независимият съд.Сещаш ли се...
  • #24
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе ***,ако главата ти служи само за равновесие по-добре не коментирай!Приус се произвеждаше само в един завод в Япония.Как ще обясниш факта,че само в САЩ Приусите се самоускоряваха или им блокираче *** на газта.Хайде напъни сега малкото мозъче и роди нещо на което да не се смеем много!Всичко е извиване на ръце.Нали бяха създали експертна техническа комисия от министерството на промишлеността на САЩ.Заключението беше,че не са открили дефекти,а после съда решава друго.Странно,нали...
  • #23
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ха несправедливо било. Ами да не справедливо е. Да си криел дефекти 40 зуши да са умрели заради това че са укривали заводскихе си дефекти вместо да ги отстранят. Неспарведливо е да, трябваше и в затвор да полежат шефовете на тойота. Не броим ранените и ивалидизираните. Броя вероятно ще е драстично по-голям. Ако е като при катастрофите едно към шест на 1000 убити в катастрофи се падат 6000 инвалиди с трайни увреждания след оцеляване от катастрофа. Не ми се мисли колко са подли тойота