IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW i3 преминава на водород

Моделът на баварците ще използва агрегата на Toyota Mirai

BMW i3 преминава на водород

Версия с горивни клетки на BMW i3 ще бъде един от следващите плодове на сътрудничеството между BMW и Toyota, съобщава изданието Motoring.
BMW i3 преминава на водород
Според информацията моделът на баварците ще разчита на същия силов агрегат, който наскоро бе показан при водородния автомобил на Toyota. Машината на японците се казва FCV, но в серийно производство ще се появи под името Mirai. Тя трябва да излезе на пазара около година преди водородното BMW i3.

Toyota Mirai ще ускорява от 0 до 100 км/ч за около 10 секунди и ще може да измине с едно зареждане около 500 км. Нейният агрегат генерира мощност от 136 к.с. Автомобилът се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород.

Очаква се водородната Toyota да се продава за около 50 000 евро, което означава, че аналогичното BMW ще струва по-скъпо. Стандартното i3, разполагащо с електромотор с мощност 170 к.с., автоматична трансмисия и комплект литиево-йонни, има стартова цена от 34 950 евро. С едно зареждане електромобилът може да измине около 160 км.

Снимка: BMW

Тагове: BMW i3 Toyota Mirai
0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Чакай сега нали беше 136к.с.? Нещо да не се оказа че няма такъв? Какво са тези 110к.с.? Мургавелчоооо..
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз не пиша,че Хюндай са копирали колата от Тойота,а пиша, че технологията, на която се гради колата е разработена от Тойота по-рано от Хюндай,както и действаща кола по-рано.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    По тази тъпанарска логика показваща що за *** я казва, значи Фолксваген са копирали 1.6 TDI 110 коня от Пежо,което също е 1.6 HDI 110 коня и имат сходен пробег. Разликата е,че в случая е по-вероятно,защото HDI е по-ранен двиател. Докато при Тойота и Хюндай е невъзможно,защото Тойота системата е по-рано разраотена с действаща кола!
  • #18
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    *** момко аз именно защото проверих и не срещнах такъв двигател на ФВ за това и попитах за кой двигател става въпрос а кой и *** и кой умен хората могат да преценят след като хюндай продават от две години водороден автомобил а тойота смятат да пуснат своя догодина ти да пишеш че хюндай изкопирали колата си от тойота. Копират само тойота. Същата мощност, същата автономия вяколко години след хюндай.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бледи момко,та ти дори не можеш да пуснеш търсачката и да видиш кои двигатели на ВАГ са 136 к.с. Наистина надмина всички мои очаквания. Знаех, че си ***, доказа, че си изключително такъв с твърденията си за откраднатите технологии от Тойота, а сега показваш, че си ненадминат.Обяснявам, като за ***!1. Отваряш Гугъл (да ти го напиша ли на латиница или ще се справиш?)2. Копираш List of Volkswagen Group engines3. Слагаш го в полето за търсене4. Натискаш Ентер5. Гледаш и четеш
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Говори си каквото си искаш. Който иска може да прочете. Ако има някой копирал,това може да е само Хюндай,защото Тойота имат технологията още от началото на 90-те години.
  • #15
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега такива неща като започнете от 30години имали технологията ама догодина ще пускат водороден автомобил и той същия като Хюндая, който обикаля от 2 години по пътищата. Звучите несериозно.
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота има водородна кола преди Хюндай изобщо да имат тази технология.
  • #13
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота разработва коли с водородни клетки от началото на 90-те години. Тойота е марката,която задава стандартите, задава технологиите,които другите копират по-късно. А от 2006-та година автобусите Тойота на летищата в Япония са с водородна технология Тойота. И не само по летищата,а и по градовете и т.н.
  • #12
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кой двигател на ФВ визираш със 136к.с.??? Относно БМВ и Пежо там имат обща разработка. Така, че не виждам какво се учудваш. В случая обаче не говорим за обща разработка Тойота-Хюндай а за копиране от страна на Тойота. Откакто КИА се оказаха най-икономичния хибрид. Тойота все повече краде от Хюндай. Сега и при водородните технологии.