IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Колите под 5 години са едва 3,5 % от автопарка, сочи статистика на МВР

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства.
68% от колите в България са на възраст над 15 години
Снимка: Ройтерс

Общият брой на регистрираните към тази дата возила в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 екземпляра, са на възраст над 15 години.

Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.

Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Машините на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.

Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.

30-те най-популярни марки автомобили в България към 1 юли 2014 г.
68% от колите в България са на възраст над 15 години
Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически. 

Още по темата:
Кои са най-продаваните марки автомобили в България
Търсим все по-добри стари коли

 

0 от 500
  • #48
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Истината ( преди 10 години )
    А 80% от тъпанарите които карат тези трошки по магистрали считат, че огледалата за обратно виждане са излишни "екстри"!!
  • #47
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Там е проблема, че днес тийнейджърите НЕ учат за комунизма. 70% от тях не знаят какво е СССР и сигурно 50% не знаят колко световни войни е имало. Та те дори вече не пишат на български а на английски?!?!?!?!? Виж обаче на свиването на коз, напиването и секса още на 12 са царе. Пропаднало поколение е това. Срам за България! Родителите им също са срам, че са ги оставили да станат такива.
  • #46
    0 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    А за 4-те бона...винаги човек може да бъде тарикат и да избяга от автокаско и тем подобни нещица. Това ни най-малко не омаловажава казаното от мен. Защото и аз може да съм тарикат, да извадя кеш 25 бона примерно и да купя кола. След това *** ме гони за каско :P Не е ли така?
  • #45
    6 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Но има едно "но" за социализЪма. Ако продължях да живея там, непременно щях да бъда в пандиза, щото ме е яд на разни ***, дето искат постоянно да ми дават наклон на уйчеца. Така, че се радвам за капитЪлизама. Че и Форд почнаха да внасят яко, макар че и преди това си имаше Ориончета.
  • #44
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До Бъчваря: ( преди 10 години )
    Бъчварю, ти за 3 години не беше ли платил 4 бона само за застраховка на твоята Фиеста?Това, ако не е здаво набутване, кое е?Аз за 4 години, на по-голяма кола от твоята, премиум при това, съм платил под 2 бона!Кажи ми сега не е ли лоша инвестиция чисто новата кола?На мен само от разликата в затсраховката ще са ми останали пари за няколко комплекта гуми например с които да карам в следващите 200 и кусур хиляди км.А поддръжката в Мото Пфое как е?
  • #43
    3 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    А дали се набутваме с нова кола...определено ако човек има 10000 лева примерно, е по-добре да ги даде за нова, лизингова кола, отколкото нещо за 10 000 на старо. Пък нека си кара новата кола и 15-20 години щом иска. Аз така разбирам нещата. Бащите и дядовците ни също така разбираха нещата. Затова си купуваха автомобил от Мототехника и го търкаляха докрай. Иначе и аз живях толкова през комунизма, наборе ;) Бедна въшка бях, но ми бе по-добре от сега :P Социализма си бе върха.
  • #42
    2 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Егати, аз съм от привилегированите 3.5%. Пък някакви голфаджии тръгнали акъл да ми дават.
  • #41
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    и не ми хвали Германците. Единственото, което са искали е да използват българската армия в помощ за изпълняването на идеите на Хитлер. И именно той убива цар Борис III, защото нашия цар не иска да изпраща армията защото знае, че Хитлер ще изгуби. И точно при едно посещение при него, немците отравят нашия цар, смята се че с живак, и няколко дни след завръщането си от Райха, царят умира. Да не говорим, как заради съюза с немците, САЩ и Англия са ни бомбандирали за нищо.
  • #40
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ти пък намери с кого да сравняваш...гърция. Тогава сме били сред най-големите, ти за Гърция и няколко немски фабрики ми говориш. Преди 45 българите са се занимавали главно със земеделие по селата именно и за това са раждали по много деца, за да има работна ръка да се обработват нивите. Фабриките и машините в тях идват от СССР. Дори днес на много места още се исползва Съветска техника. Да кажа и за армията, която ако го нямаше руското оръжие щеше да е въоръжена с прашки.
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    в официалните сервизи много често са крайно некадърни (мога да дам примери за шевролет рено и ситроен)а и там знаят трака ти карето - няма проблеми сменяме цялата полуоска