IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lexus LX може да получи дизелов мотор

Японците няма да разработват нов двигател, ще използват агрегат на Land Cruiser

Lexus LX може да получи дизелов мотор

Един от най-големите противници на дизеловите двигатели - луксозната японска марка Lexus, планира да пусне нова версия на модела LX, която ще се задвижва именно от дизелов двигател. Това пише австралийското издание Drive, като цитира шефът на Lexus Australia Шон Хенли.
Lexus LX може да получи дизелов мотор
Проходимият Lexus LX не разполага с хибридна версия, като се предлага на местния пазар с мощен 5.7-литров V8 двигател, генериращ 367 к.с. и 546 Нм. Агрегатът доставя отлична динамика, която обаче изисква средно по около 15 литра гориво за 100-километров пробег. За да може да привлече и хората, които търсят ниско потребление на гориво производителят възнамерява да предложи и дизелова опция за модела.

В Lexus няма да разработват нов двигател за LX, тъй като дизеловата модификация ще се предлага единствено в Австралия. Въпросният агрегат ще бъде зает от братската Toyota Land Cruiser. Това ще бъде двигателят V8 с обем 4.5 литра.
Lexus LX може да получи дизелов мотор
"Определено има търсене на дизелови двигатели при големите SUV като Lexus LX. В момента водим задълбочени дискусии за пускането на пазара на такава модификация", споделя Шон Хенли пред Drive.

Около 90% от всички реализирани през последната година в Австралия големи SUV модели са били оборудвани именно с дизелов агрегат. Марката Lexus, която никога не е предлагала дизелов модел на този пазар, определено страда от тази тенденция. Нейният LX570 се е продал в едва 153 екземпляра през 2013 година, докато Mercedes-Benz GL и Range Rover са привлекли съответно 561 и 269 купувачи.

Снимки: Lexus

Тагове: Lexus LX
0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От тия данни излиза,че Мерцедес е по-слаба фирма от БМВMercedesBenz OM642 V6 3.0 265hp***3800rpm 620Nm***1600-2400rpmBMW N57D30 I6 3.0 388hp***4000-4400rpm 740Nm***2000-3000rpm А японеца изкарва най-много коне от кубатура, видно от Хонда и Тойота. От 1.8 бе турбо близо 200 коня. За сравнение германеца от 1.8 без турбо изкарва 120 коня. Тойота при СУВ не й е целта дизела да е форсиран,а да е дълговечен и надежден! Иначе Тойота е доказала,че прави най-добрия дизел още от 2005-та. 2.2 180 коня.
  • #18
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Еми и ти не си умен щом още не си разбрал,че не историята на държавите предопределя съвременното им развитите.
  • #17
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това тойота/лексус са е бати смотаните коли!
  • #16
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тя хубаво инвестира в горивни клетки само че защо във водородната и кола стои двигатела на водородния Хюндай? Тойота инвестира само в това да купи един водороден Хюндай да го разглоби и да изкопира двигателя. Само където не са успели да му докарат автономията, но с още по-точно копиране може и да стигнат Хюндай по автономност.
  • #15
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    еее те още 10 години могат да си слагат старите двигатели, щом има *** като Дошо да ги купуват
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    защо ли АМ ( преди 11 години )
    спестява вече трети ден подред информация за нови сервизни акции - основно при Фиат/Крайслер, но също така и при Хюндай!?Само в последните две акции се "привикват" с сервизите над 1000000 бр. автомобили на Крайслер.А сервизната акция на Хюндай е за автомобилите им в Европа - това не ни ли засяга по някакъв начин?
  • #13
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    xaaxxaxaax bahti grozniq kashon :D :D
  • #12
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Доше,Доше... ( преди 11 години )
    ..."Около 90% от всички реализирани през последната година в Австралия големи SUV модели са били оборудвани именно с дизелов агрегат. "Явно не само "тъпите германчета" са разбрали смазващото предимство на добрия дизел! За съжаление на феновете на Тойота марката не разполага с добър дизел в нито един от класовете.Нито имат добри малки дизели,нито големи.Остава добре да се помолят на БМВ за някой по-стар дизел,за да останат в играта.
  • #11
    16 rate up comment 8 rate down comment
    RAW ( преди 11 години )
    Ето малко сурови данни за ефективността на японско и немскоTOYOTA 1VD-FTV V8 4.5L 202hp***3400rpm 430Nm***1200-3200rpmMercedesBenz OM642 V6 3.0 265hp***3800rpm 620Nm***1600-2400rpmBMW N57D30 I6 3.0 388hp***4000-4400rpm 740Nm***2000-3000rpm
  • #10
    15 rate up comment 9 rate down comment
    естет ( преди 11 години )
    Грозен трактор,сега и с мотор от трактор.А къде е онзи роден "специалист",който вчера написа,че ако Лексус копират Ауди,ще слагат дизелови двигатели!?