IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Драг битка: Мощност срещу Тегло

Porsche Cayman S се изправи срещу Caterham Roadsport 140

Драг битка: Мощност срещу Тегло

Най-новият автомобилен сблъсък, организиран от изданието EVO, трябва за пореден път да отговори на въпроса кое е по-важно в едно драг състезание - високата мощност или ниското тегло. За целта британците изправят един срещу друг Porsche Cayman S и Caterham Roadsport 140.
Драг битка: Мощност срещу Тегло
Снимка: YouTube / EVO

Двете коли са много различни, но пък имат почти аналогично съотношение между мощност и тегло. Германската спортна машина разполага с 3.4-литров двигател с шест цилиндъра, който генерира 325 к.с. при общо тегло на колата от 1320 кг. Съотношението мощност/маса е 246 к.с. на тон.

Британският спортен автомобил, също със задвижване към задните колела и ръчна скоростна кутия, използва двигател с четири цилиндъра, който генерира само 140 к.с. Масата на колата обаче е 550 кг, което калкулира по-добро съотношение - 255 к.с. на тон.

Ако ниското тегло е решаващ фактор в драг рейсинга, то поне на хартия Caterham Roadsport 140 трябва да бъде победител. Дали това наистина е така - вижте във видеото.

Състезанието е на разстояние от 1 километър, като времена се измерват на 400 м. и при ускорението на двете коли до скорост 30, 60 и 100 мили в час.

 

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Ха-ха, още една ***! О, грамотни, я обясни на нас озлобените, заблудени и неграмотни защо БМВ 520i има макс скорост 235 км/ч, а БМВ Х1 sDrive20i - 205 км/ч, при положение че са с един и същ двигател и траснмисия, т.е. еднаква мощност??
  • #11
    15 rate up comment 1 rate down comment
    трябва ли? ( преди 11 години )
    Дори подобен весел и приятен клип да поражда такива ожесточени спорове,дори омраза!Двата автомобила имат съвсем различна концепция,приложение и клиенти.То всъщност само едното е автомобил, а другото повече средство за забавление със силно изразен идивидуализъм.Чиче,съжалявам че съм принуден да ти го кажа,но ти си един от най-заблудените,неграмотни и озлобени типове във форума!По-зле си и от Дошо/ако не сте един и същ хейтър/
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Ха ха ама нищо не каза , тоя катерхам с тази неговата аеродинамика тип Ф1 е напълно достатъчна да бие Поршето ако е по-мощна...проблема са 140 коня които вървят добре до сто и после умират...но за да го знаеш трябва да си ползвал някога автомобил а не само тролея сутрин рано...
  • #9
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Ха-ха, истинска ***! Колкото по-неграмотна, толкова по-уверена в правотата си.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Чиче на тебе нали съм ти казал за коли да не коментираш...скоро имаше в нета Бмв М5 срещу тир без ремарке и камиона го размаза..има и други такива...аеродинамиката била важна...чети си параметрите на приуса и не коментирай автомобилите...деде
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Taia tuhla 6te napuka du6ameto na GTR,no na nai bavnoto i bazovo Porsche niama kak.Velika imperia e VW Group
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    О времена, о врави! ( преди 11 години )
    Е не, тея вече се гаврят с Порше!
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Теглото е супер важно, в случая просто по-леката кола изглежда кошмарно зле сглобена. Вътре всичко се тресе, страничните прозорци от найлон, вибрират като платна блъскани от вятъра. Аеродинамиката куца. В Поршето се вижда, че цари пълно спокойствие и водача кара непринудено, докато пилота на Caterham Roadsport 140 излъчваше напрежение, все едно изисква прекомерно много сили карането на мъника. Лекото купенце се изстреля и от нула до 100 дърпа добре, но лошата аеродинамика си оказа думата.
  • #3
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Не конете, ВАГонетко, ами аеродинамиката... Ейй, неграмотници бе.